Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] Błąd P0170
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR] Błąd P0170
Autor Wiadomość
Zwibel 



Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 57
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Pon Mar 21, 2011 21:10   [MG ZR] Błąd P0170
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2004

Witam wyskakuje mi co chwila taki błąd P0170 Korekcja dawki paliwa dla bloku cylindrów nr 1.
Był robiony HGF, patrząc na odpalanie mam dość dużo wody w tłumiku, czy woda może zalewać katalizator przy ruszeniu i wali takim błędem?
Na postoju zero problemów jak ruszę mocniej to się pojawia.
Sondy obie działają prawidłowo. Przepustnica z błota wyczyszczona krokowiec także.
Co ewentualnie jeszcze?[/i]
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 21, 2011 21:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Pon Mar 21, 2011 22:15   

Nie zacząłeś tankować paliwa innego, lub na innej stacji?

[ Dodano: Pon Mar 21, 2011 22:15 ]
ten błąd się wtedy najczęściej pojawia...
 
 
 
Zwibel 



Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 57
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Wto Mar 22, 2011 08:00   

Raczej chyba paliwo tutaj nie ma nic do rzeczy. Paliwo zalałem raz i inaczej nie pracuje. Auto jeszcze nie przerejstrowane więc nie mkoe go przegonić żeby wypalić wodę w wydechu.
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Mar 22, 2011 18:59   

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=316285
 
 
Zwibel 



Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 57
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Wto Mar 22, 2011 21:32   

Dzięki wielkie, coś zrozumiałem, ale pewności nie mam. Niestety kulejący angielski-syf zgromadzony na czujniku ciśnienia i sonda lambda nowa. Ale nie zrozumiałem dlaczego stara niby wskazuje dobrze ale po nagrzaniu wywala błąd? :oops:
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Wto Mar 22, 2011 21:51   

Koleś napisał że przyczyny były dwie. Brudny czujnik MAP, oraz uszkodzony czujnik O2. Na zimnym silniku było ok, po rozgrzaniu dostawał zwarcia. Czujnik Map wyczyścił a czujnik O2 musiał wymienić.

Oczywiście pewnie błąd u niego pojawiał się po rozgrzaniu silnika.... Za każdym razem go pewnie też kasował.
 
 
 
Zwibel 



Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 57
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Wto Mar 22, 2011 21:57   

Ok w takim razie u mnie jest podobnie ale raczej nie jak się zagrzeje, a wtedy jak jadę i hamuje silnikiem(nawet jak jest zimny) Jutro sprawdzę czujnik ciśnienia w następnej kolejności wymienię sondę (tylko jeszcze którą??) :roll:
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 22, 2011 22:08   

Przyszedł mi taki pomysł do głowy, może potencjometr przepustnicy jest uszkodzony, wtedy mimo że jest zamknięta, ECU myśli że wciąż otwarta, powietrza mało, paliwo sika i sonda zauważa bogatą dawkę i takie coś wychodzi.

Hamowanie silnikiem działa tylko i wyłącznie gdy:
- silnik jest rozgrzany
- przepustnica jest całkowicie zamknięta
- przekroczymy 2tys obrotów (wtedy po puszczeniu gazu hamuje silnikiem do 1.8tys obrotów)

Pozdrawiam
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Mar 23, 2011 07:59   

ADI-mistrzu napisał/a:
Przyszedł mi taki pomysł do głowy, może potencjometr przepustnicy jest uszkodzony,
Ale powinien wyskoczyć błąd przepustnicy...
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Sro Mar 23, 2011 19:47   

Zwibel napisał/a:
Ok w takim razie u mnie jest podobnie ale raczej nie jak się zagrzeje, a wtedy jak jadę i hamuje silnikiem(nawet jak jest zimny) Jutro sprawdzę czujnik ciśnienia w następnej kolejności wymienię sondę (tylko jeszcze którą??) :roll:


Być może, że silnik wtedy się przesuwa na poduszce (normalne) i któryś z kabelków po prostu jest przetarty albo przepalony i wtedy przestaje stykać bo się delikatnie ugina, naciąga, itp. Być może wtyczka zaśniedziała...
 
 
 
Zwibel 



Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 57
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Pon Maj 09, 2011 19:43   

Wreszcie udało mi się zabrać za to autko. Jest nowa koncepcja check zapala się za drugim odpaleniem silnika tzn jak go odpalę pierwszy raz jest wszystko ok mogę jeździć ile wlezie. Zapalam drugi raz jak jest trochę rozgrzany check od razu sie zapala.
Jak zgaszę i zostawię na noc to po pierwszym odpaleniu się nie zapali.

Jakieś jeszcze diagnozy, powiem szczerze że sondę wykręciłem i przeczyściłem ale raczej nic nie pomogło.
 
 
karole_ 




Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 40
Skąd: Gdynia

MG ZR

Wysłany: Wto Lip 26, 2011 15:35   

Zwibel, Siemanko!!
Tez mam problem z błedem P0170 ,auto szarpie pomiedzy 1tys. a 2tys. obr.(czkawka) byłem w serwisie podłacztli auto pod T4 2 godziny sprawdzania i nic nie wywnoskowali ;/
Moje pytanie do Ciebie czy doszedłes co było przyczyna tego błedu?
i jak go naprawic
pozdro.

[ Dodano: Wto Lip 26, 2011 16:35 ]
Dodam jeszcze ze zmieniłem swiece na orginalne ,przewody na ngk i szarpanie momentalnie ustapiło. Po przejechaniu jakis 700km autem zaczeło szarpac i znowu wyskakuje bład p0170 (kontrolka sie nie pali ) benzyne tankuje 98 albo 100vpower
 
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Pią Lis 11, 2011 17:28   

Witam, mam ten sam problem - od kąt założyłem gaz zaczął mi wyskakiwać co jakiś czas CHE-CK P0170 - z mieszanką paliwa. Gdy się już palił to podjechałem do gazownika i mi go wykasował. Ale nie na długo - po 2 dniach, gdy jechałem rano do pracy, to po 4 km ( prędkość 80, wciśniecie sprzęgła - auto mi szarpło i zgasło ) pod odpaleniu przejechałem trochę i zapalił się zaś CHE-CK P0170 :( znowu do Gazownika na kompa - wykasowali, pojeździli trochę autem i wzięli się za wymianę dyszy w wtryskach. Po wymianie zaś z 2 dni, czyli wczoraj wieczorem, jak było zimno, przejechałem 1 km i gdy zmieniałem bieg i wcisnąłem sprzęgło to znowu mi szarpło autem zapaliła się dioda akumulatora ale nie zgasł! i jakieś 15 sek. później znowu CHE-CK.

Jutro z rana jadę do nich, mają zaś coś z dyszami zrobić bo miałem na początku jakiś rozmiar 2.0 - dali mi 2.4 a miało być 2.2 ale ich nie mieli. Pamiętam tylko to co gadali bo się na tym nie znam. Co to morze być żeby jakoś tam gazownikowi się nie dać lub podpowiedzieć :)

Widzę ze poprzednik ma MG i nie ma LPG - sorki jeżeli nie powinienem tego problemu tu opisywać ale morze uzyskam jakąś pomoc :)

Silniczek mam 1.4 16v 103KM

[ Dodano: Pią Lis 11, 2011 13:38 ]
Nie będzie to czasem coś z sondą lambda? bo ten błąd chyba oznacza ,, Czujnik O2 (Bank 1) - usterka dostrajania paliwa,,

[ Dodano: Pią Lis 11, 2011 17:28 ]
Teraz zauważyłem takie objawy jak się świeci CHE-CK. Na postoju, na luzie jak przy gazuje powyżej 2000obr to obroty pójdą w duł i zaś do góry samoczynnie( tak po kołysają ) i po chwili się ustabilizują. Po przełączeniu na benzynę tego nie ma.
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Lis 11, 2011 17:38   

karole_ napisał/a:
Zwibel, Siemanko!!
Tez mam problem z błedem P0170 ,auto szarpie pomiedzy 1tys. a 2tys. obr.(czkawka) byłem w serwisie podłacztli auto pod T4 2 godziny sprawdzania i nic nie wywnoskowali ;/
Moje pytanie do Ciebie czy doszedłes co było przyczyna tego błedu?
i jak go naprawic
pozdro.

[ Dodano: Wto Lip 26, 2011 16:35 ]
Dodam jeszcze ze zmieniłem swiece na orginalne ,przewody na ngk i szarpanie momentalnie ustapiło. Po przejechaniu jakis 700km autem zaczeło szarpac i znowu wyskakuje bład p0170 (kontrolka sie nie pali ) benzyne tankuje 98 albo 100vpower


U mnie lekko poszarpywał jak było coś nie teges już z cewką. Możliwe że od walniętej cewki dobija Ci kable/świece, dlatego miałeś chwilową poprawę. Weź najlepiej pogadaj z PHJowi, czasem lepiej zrobić sobie wycieczkę dłuższą, niź non stop wkurzać sie niedziałającym autem....

[ Dodano: Pią Lis 11, 2011 17:38 ]
Sonda tez oczywiście może dawać w dupę. BTW. U mnie padające cewki i sonda, nie dawały ani checka ani błędów z wyjątkiem rozjechanej autoadaptacji, i jakiegoś błędu z tym związanego
 
 
wachu990 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 307
Skąd: Ostrów



Wysłany: Pią Lis 11, 2011 19:26   

Czy jeżeli poszarpuje na bp to i na lpg bedzie szarpalo ?? Da się ustawić w tym wypadku lpg by było dobrze ?? Gdy np pompa paliwa niedomaga ??
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Pią Lis 11, 2011 19:29   

LPG ma osobną pompę, tak podejrzewam. Więc jak już idzie na gazie to pompa BP nie ma nic wspólnego z pracą LPG.
 
 
wachu990 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 307
Skąd: Ostrów



Wysłany: Pią Lis 11, 2011 19:32   

Tak ale najpierw przy ustawianiu gazu zgrywamy mapke bp a potem lpg i zgrywamy do bp ... :razz: Więc nie wiem jak z tym będzie ... hmmm

[ Dodano: Pią Lis 11, 2011 19:32 ]
lpg ma cisnienie z butli i reduktor
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Nie Lis 13, 2011 10:39   

a ja przejechałem trochę na benzynie i lampka znikła. Ale jutro zaś pojeżdżę na LPG to się zapali. Ale dziwi mnie te moje zachowanie ( skaczących obrotów na LPG ) tak jak wyżej opisałem.

[ Dodano: Sob Lis 12, 2011 11:45 ]
Wróciłem właśnie od gazownika - rozwiertał mi dysze z 2.4 na 2.2 niby te prawidłowe. Na początku, gdy mi założyli dali mi dysze 2.0.
Popodpinał mi kompy pod LPG i pod PB i w trasę razem z nim. Poustawiał mi coś tam i obroty się uspokoiły ( swobodnie opadają podczas zmiany biegów lub wrzuceniu na luz ). Na razie nie gaśnie i Che-ck się nie zapala.
Ale zobaczymy przez najbliższe dni lub godziny :)

[ Dodano: Nie Lis 13, 2011 10:39 ]
i wystarczyło że noc postał :( rano mróz więc odpaliłem auto niech się grzeje a ja sobie zacząłem szybki skrobać. Pochodził z 4 minutki, usłyszałem ze gaz się włączył bo pstryknął elektrozawór, no nic, dalej skrobie ale patrze i przez szybę widzę CHE-CK się świeci :(

Więc podejrzewam, że się zapalił jak tylko gaz się włączył. Jóź jestem głupi z tego co to morze być. Gazownicy też. Obroty dalej czasami pofalują i spadną do 0 tak jak by chciał zgasnąć podczas dojeżdżania do skrzyżowania i wciśnięciu sprzęgła.

ale jak już wykasują błąd i jeżdżę na silniku ciepłym to do wieczora nic, ale zawsze po nocy lub jak stoi więcej niż 8 godz.
:bezradny:
_________________
Obecnie Passat B5 Fl :)
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Pon Lis 14, 2011 20:30   

Na benzynie wszystko OK? U mnie się w końcu okazało, że rozrząd był przestawiony o jeden ząb. Po wymianie jest wszystko OK. Wspomnianego błędu od pół roku, więcej nie uświadczyłem.
 
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Sob Lis 19, 2011 14:30   

Problem rozwiązany, okazało się, że sonda padnięta, na początku się zawieszała i pokazywała że podaje cały czas bogatą mieszankę a potem padła całkowicie. Gadka o sondzie w kolektorze tej pierwszej. Koszt 120 zł. robota za darmo, tam gdzie gaz zakładałem heh. :lol:
_________________
Obecnie Passat B5 Fl :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [220 SDI] Błąd 28 i 29
Marko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Maj 30, 2009 00:33
rtoip24
Brak nowych postów [220 SDi 98] błąd 82
szarpnieci silnikiem przy 1900 2200 obrotów
doktor85 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Sie 22, 2007 14:46
Brt
Brak nowych postów [R25] błąd P0722
blabson Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Sob Paź 10, 2015 08:48
NoPE
Brak nowych postów [Rover 214 SI ] Bład Ładowania
sopel667 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Lis 15, 2014 12:13
Harry
Brak nowych postów [Streetwise] błąd 14025A
Winin Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Cze 01, 2016 13:40
NoPE



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink