Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam
Potrzebuje żeby ocenić montaż mojej instalacji gazowej. Była zakładana w dość dobrym zakładzie 4 lata temu, ale kilka rzeczy mnie zastawania.
Samochód to Rover 416 1,6 si z 96r. Instalacja to 4gaz (to samo co stag 300) Reduktor Zavoli zeta, wtryskiwacze Valtek 1 Om.
Do rzeczy:
1 Czy wężyki miedzy wtryskami a kolektorem nie powinny być idealnie równe? U mnie nie są i jak pytałem gaziarza to powiedział, że jest na to korekta w programie i że jest ok - prawda czy fałsz?
2 Czytałem ze wtryski powinny być ustawione pionowo - ze to dal nich najlepsza pozycja, u mnie nie są, a mogły by być bo jest na tyle miejsca - warto zmienić ich pozycje?
3 Filtr gazu mam zaraz przed listwa i dość mocna nagrzewa się od silnika - szkodzi czy nie przeszkadza?
4 Parownik jest na równi z najwyższym punktem układu chłodzenia (chodzi o odpowietrzanie) Przeszkadza to, czy nie ma znaczenia?
5 Rurka zasilająca z gorącym płynem jest wpięta w dolna cześć parownika, a wyjście zimnego płynu jest tym górnym wyjściu. Zaznaczyłem to na foto kolorem czerwonym- gorący, niebieski- zimny - nie powinno być odwrotnie wpięte?
6 Czujnik temperatury na reduktorze jest wkręcony w punkcie 2 - nie powinien być w punkcie 1 ? (kiedyś tam był ale sie urwał i tu mi wkręcili)
7 czy rurka która idzie od mapsensora zaznaczona żółtym kolorem powinna być tak długa ? U mnie ma ok 80 cm i jest zawinięta.. Czy jej długość ma znaczenie?
8 Do listwy wtryskiwaczy z jednej strony dochodzi rurka z gazem a z drugiej jest zaślepka - czy nie powinno to być podpięte do mapsensora, albo jeszcze czegoś innego?
To tyle pytań - jeśli jeszcze ktoś zauważy jakaś nieprawidłowość z fotek to będę wdzięczny za ich wskazanie
pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lip 28, 2011 18:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Czw Lip 28, 2011 19:16
1. Wężyki powinny być równe i warto do tego dążyć. Nie znam tego programu więc co do reszty nie wiem.
2. ?
3. Nie przeszkadza.
4. Ma znaczenie ale w tym przypadku jest ok.
5. Nie ma znaczenia. Obieg i tak jest wymuszony.
6. To nie przeszkadza. Ważne, że mierzy temperaturę.
7. W zasadzie im krótsza tym lepiej.
8. Zamiast z parownika do mapsensora powinna iść rurka z listwy wtryskiwaczy (z zaślepki).
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
a czy filtr FL nie powinien być przed czujnikiem temperatury?
Powinien być przed czujnikiem, temperatura gazu i ciśnienie zmieniają się za filtrem więc do wtryskiwaczy dostaje się gaz o innych parametrach niż jest o tym informowany komputer poprzez odczyty dokonywane przez czujniki przed filtrem.
_________________ GRY DO KONSOL - ZAPRASZAM
www.phurand.pl
filtr FL zamieniłem miejscami z trójnikiem, wstawiłem tez równe rurki od wtryskiwaczy - po 18cm oraz zregenerowałem valteki (byly w niezłym stanie, brudu praktycznie nie było). Co jeszcze można zmienić?Auto na zimnym silniku lubi szarpnąć przy dodaniu gwałtownie gazu - czy winny może być przewód podciśnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum