Forum Klubu ROVERki.pl :: Swap 2.0 z 25 do mojego R200 też 2.0 sdi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Swap 2.0 z 25 do mojego R200 też 2.0 sdi
Autor Wiadomość
krzdry 




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 57
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Wto Sie 02, 2011 23:42   Swap 2.0 z 25 do mojego R200 też 2.0 sdi

Witam ,

Chciałbym przełożyć silnik w moim autku i słyszałem, że nie jest to zbyt trudne o ile wkłada się podobnych rozmiarów silnik i na to samo paliwo. :wink:

Mój jest już trochę zmęczony życiem 280k tras ma za sobą a ja jednak lubię trochę o przycisnąć i z obawy o wynikające z "ciężkiego buta" komplikacje planuję wymienić go na świeższy silnik z rovera 25 , 2.0 iDT ?

i teraz mam pytanie czy będzie to kłopotliwa przekładka ?

wydawałoby się ,że z 2.0 na 2.0 z miejscem problemu nie będzie
z elektyką to sam nie wiem jak to wygląda ,czy ktoś robił podobnego swapa ?

szukałem na 9 stronach z hasłem "swap" i nigdzie nie znalazłem 25 do 200 ale tej samej pojemności :cry:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 02, 2011 23:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Sie 02, 2011 23:56   

krzdry, Silnik 25 idt czy 220 SD/SDi to jedno i to samo :wink: Tak samo od 45 czy 420 możesz brac L-serie Diesla :wink: Jedynie podzespoły, typu wspomaganie, klima itd jest trochę inna. Ale w sumie bez komplikacji sie obejdzie operacja.

Aha i pamiętaj żeby wsadzić swoje wtryski od SDI do nowego silnika, bo z wtryskami od IDT nie będzie tobie chciało auto jechać :wink:

Aha i jak byś miał w tym jeszcze Turbine to wsadź od IDT bo jest wydajniejsza od tej z SDI :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
krzdry 




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 57
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Sie 03, 2011 00:10   

jedno i to samo ale jednak działają inaczej (troszkę) wydaje mi się ,że ogólnie silnik jako napęd w 25 jest wydajniejszy ale może sie mylę.

a jest szansa na kupca SDi bez wtrysków ? nie chciałbym zostać z 2 silnikami a mój SDi chyba powoli woli iść na emeryture niż na wyścigi :roll:

przejdę do sedna : Ja chcę tylko "nowy" zdrowy silnik , gdzie strzelę sobie czipa i będe zadowolony z ładnego wnętrza i fajneog przyśpieszenia w tej chwili spotykając chłopaków z Ostrowa (też z 200) zostaję zawsze grubo w tyle...
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Sie 03, 2011 08:09   

krzdry, to zmieniaj na iDT, rób chipa i tyle ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
krzdry 




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 57
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Sie 03, 2011 19:35   

no chciałbym ale cena 2 tys to troche dużo za silnik - tymbardziej, że mój działa jeszcze...

a jedno pytanie jeszcze moja klima i abs mogą zostać przy swapie na idt ?
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Sie 03, 2011 20:08   

krzdry, klima na bank tak, a ABS trzeba w Rave zobaczyć, coś mi się kojarzy, że były wersje z różną ilością ząbków na pierścieniu ABS, ale nie wiem czy to ma wpływ...
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sro Sie 03, 2011 21:18   

krzdry napisał/a:
no chciałbym ale cena 2 tys to troche dużo za silnik - tymbardziej, że mój działa jeszcze...

To z czym Ty chcesz swapować? 2 tys. to cena myśle za sam zdrowy silnik, swap zawsze wychodzi w ostateczności dwa razy większą kwotą niż się planowało. Sory ale jak chcesz na to 1k pln przeznaczyć to nie wiem nad czym tu myśleć :P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
krzdry 




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 57
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Sie 03, 2011 23:07   

no i właśnie tu mam dylemat , bo chciałbym mieć W KOŃCU autko w miare żywe , a ten rover którym mam albo i nie przyjemność jeździć to chyba jednak trup i nie wiem czy jest sens pakować silnik za ponad dwa tysiące do kupy złomu...

boje się wkładać więcej kasy w auto, które non stop mnie zawodzi :neutral:

jest szansa na sprzedanie mojego silnika czy te 2.0 SDi to raczej mało chodliwa rzecz ?

gdyby chociaż trochę z tych 2 tysięcy mogło się zwrócic :wink:
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sie 03, 2011 23:16   

Cytat:
jest szansa na sprzedanie mojego silnika czy te 2.0 SDi to raczej mało chodliwa rzecz ?


Mowisz, ze to trup, to jak chcesz sprzedac? Oczywiscie napiszesz w ogloszeniu, ze cos jest nie tak z silnikiem, prawda?
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Sie 03, 2011 23:47   

krzdry napisał/a:
no i właśnie tu mam dylemat , bo chciałbym mieć W KOŃCU autko w miare żywe , a ten rover którym mam albo i nie przyjemność jeździć to chyba jednak trup i nie wiem czy jest sens pakować silnik za ponad dwa tysiące do kupy złomu...

Nie ma sensu dlatego najlepsza opcja to zbierać kasę pogonić to co masz i zmienić na coś mocniejszego. Najbardziej opłacalna opcja bo na tego wydasz kilka tysiaków, może ugrasz ze 135KM i po kilku tygodniach znów będzie mało i będziesz sobie pluł w brodę, ze od razu nie rozglądałeś się za czymś mocniejszym z większym potencjałem.
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
krzdry 




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 57
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sro Sie 03, 2011 23:51   

TRUP mówię tak o całym aucie , silnik działa i to nawet bez problemów i nawet b. ekonomiczny jest tylko ,że ja oczekiwałem po tym aucie trochę ciekawszych osiągów , od kiedy go kupiłem musiałe mzrobić zawieszenie masę pierdół w silniku i tak właściwie to zbrzydło mi się to naprawianie , TRUP to określenie trochę na wyrost - ale ja po prostu mam już dość tego konkretnego auta chętnie przesiadłbym się na inną dwusetkę ale już w benzynie :neutral:

a TRUP to w sumie jest w tej chwili po calości bo wczoraj strzeliła mi półoś prawa i nigdzie w okolicy zdobyć nie mogę :evil:

Wybacz, że nazwam o trupem ale chyba jako mega poirytowany właściel mam do teog jakieś podstawy.

a co do silnika jest szansa go sprzedać ? czy raczej nie ma co się łudzić na jakieś pieniądze ?


i tak jak napisał Kozik w swoim temacie : "
Koszt jest bardzo duży lepiej kupić auto z większym motorem, ale w moim przypadku zbyt dużo pieniędzy, czasu i serca włożyłem w moją skorupkę żeby ją tak po prostu sprzedać " chyab jednak odpuszczę temat pakowania kasy w trzynastoletnią powoli skarbonkę :sad:
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Sie 04, 2011 06:41   

krzdry, jakbyś zmieniał to na mg zr 160 albo na 200BRM bo one mają wszystko jak należy, nie wiem jak z hamulcami w BRM czy są takie jak w mg zr 160 ale brm ma szperę której poszukuję, bo zamierzam nadal brnąć w moje auto, dłubnąć go jeszcze i założyć większe hamulce ;)

[ Dodano: Czw Sie 04, 2011 07:41 ]
nie jeździłem roverem 220 coupe turbo ale może to jest jakaś alternatywa dla Ciebie?
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Czw Sie 04, 2011 08:07   

Niektórzy są zdania, że SDI zbiera się lepiej niż iDT, a to gównie za sprawą lepszego dołu w SDI.

Moja propozycja jest taka, niech ktoś Ci sprawdzi w jakim stanie są na prawdę Twój silnik i turbina, jeśli są w miarę zdrowe, to ciśnienie na turbince zwiększyć do maksymalnej zalecanej wartości, rezystorem podnieść lekko dawkę paliwa i tyle. Osiągi powinny poprawić się zauważalnie a koszt takiej modyfikacji będzie znikomy. Nie opłaca się wydawać dosyć sporej kasy na swapa jeśli nie uzyskasz adekwatnego do niej wzrostu osiągów.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Sie 04, 2011 09:06   

Kozik, nie to, że krytykuje 200Vi, ale szczerze wątpie, żeby znalazł 1.8VVC w takim wieku w dobrym stanie, ciężko ZR'a nie raz znaleźć... Te silniki nie robią przebiegów dużych niestety, bo 1.8 najbardziej narażone na HGF są... A 200Vi od stuningowanego diesla jeździ niewiele lepiej jak sądzę.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Sie 04, 2011 09:11   

Krzysi3k, zobaczymy jak ja swojego stuninguje ;p prawdopodobnie wyląduje pod maską ecumaster, ale wcześniej muszę trochę pokombinować z wydechem i dolotem

Jechałem ZR 160 na którymś ze spotów i nie zrobił na mnie wrażenia a wręcz przeciwnie odczucia były takie, że zbiera się gorzej od mojego a mój ma jedyne 140KM i 160Nm (wyplute na hamowni)

Zamontowałem wczoraj modyfikację termostatu, szukam chłodnicy oleju i wtedy będę już na spokojnie modził.

Myślę, że na wiosnę będę mógł stanąć na kresce z każdym ZRem 160 ;) jadąc na LPG :D
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Sie 04, 2011 09:15   

Kozik napisał/a:
Zamontowałem wczoraj modyfikację termostatu, szukam chłodnicy oleju i wtedy będę już na spokojnie modził.

:brawo: Wielkie brawa! Naprawdę!
Zaczynasz moim zdaniem od dobrej strony mody samochodu ;)
A nie pałować byle więcej KM ;)
Ja czekam na komputerek od Adiego, żeby monitorować temp oleju, ale się chyba nie doczekam... I sobie wskaźnik temp oleju zamontuje...
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Sie 04, 2011 09:22   

Krzysi3k, na wiosnę montuje też hamulce wielkościowo z ZSa ;D dobra ale koniec offtopa ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
krzdry 




Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 57
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Czw Sie 04, 2011 14:03   

marcin316, mówisz o sprawdzeniu silnika i turbiny , ale gdzie ? myślałem wrzucić go na hamownię - miałbym wtedy 100% pewności ile koni mu zostało :roll:

EGR zaślepiłem , ODMA też zrobiona , i nie bardzo wiem co go boli ostatnio mierzyłem czas jakimś programem do nawigacjii to 0-80 wyszło ponad 15 skund a do 100 go w sumie nie dotoczyłem

Dzwine zachowanie, kiedyś go do 170-180 rozpędziłem na autostradzie ale trwało to sporo :roll: i bardziej mam wrażenie jakby momentu krytycznie brakowało niż samych koni...

jkabym go nie przyciskał to muszę poczekać tak na oko ze 3-4 sekundy zanim poczuje jakąkolwiek odpowiedź na pedał gazu sprawdzałem tak gdzieś od 1,8k , 2k , 2,3k i o ile nie jest w okolicy 2,6-3 tys obrotów to reakcji na prawdę można się nie doczekać :neutral:

na martwe turbo mi to nei wygląda bo kopci sporo mniej niż większośc diesli moich znajomych :idea: ale to moje zdanie i może się myle

Miałem pomysł ostatnio na zrobienie FMIC - bo nowe węże do rovera kosztują na tyle dużo ,że chyba wolę dorzucić 100 zł i sobie na froncie strzelić jakiś IC od mondeo (silnik zawsze będzie miał więcej w płucach)

generalnie to w porównaniu z SDi w 200 użytkownika Kamax19 , to mój zachowuje się jak 1.4 i to wolnossący :mrgreen:
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Sie 04, 2011 14:14   

Moze najpierw ustal co jest nie tak, a pozniej pakuj FMIC, bo teraz nic ci nie da :) Czyli najpierw przywroc fabryczna moc, a pozniej zacznij zabawe w "za malo mocy" :)
Sprawdzales dokladnie weze od IC czy nie masz pekniete? Czasem pekniecie sie ukrywa i wlasnie wtedy tak sie auto zachowuje - idealnie jak opisujesz. Weze mocno puchna jak dodajesz gazu pod maska? Jak nie to moze masz wastegate zapieczone?
Tak, hamownia by pokazala ile mocy Ci zostalo, ale nie pokaze z jakiej przyczyny.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Sie 04, 2011 14:18   

krzdry, a że tak się bezczelnie zapytam... filtr powietrza wymieniałeś? bo w silnikach turbo filtr może dramatycznie zabić moment obrotowy
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] Swap do 1.8 16v
Gość Tuning mechaniczny 40 Czw Cze 12, 2008 10:20
michone
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r200]swap na 1.8
rudealis Tuning mechaniczny 3 Wto Lut 19, 2013 19:33
Adrian
Brak nowych postów [R200/ZR] Swap na K20A2
Khonju Tuning mechaniczny 19 Pią Kwi 11, 2014 17:45
greg-si
Brak nowych postów swap z 1.4 16V na 1.8 VVC? Pytania [R200 '99]
jerzu Tuning mechaniczny 63 Pon Sie 22, 2011 16:54
Kozik
Brak nowych postów [r200 1.1] swap silnika 1.1 8v na 1.4 16v od 25
PHJOWI Tuning mechaniczny 9 Nie Paź 19, 2008 11:59
Konix



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink