Forum Klubu ROVERki.pl :: [416si] Problem z obrotami POMOCY ? i
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[416si] Problem z obrotami POMOCY ? i
Autor Wiadomość
anka1981 



Dołączyła: 02 Sie 2011
Posty: 3
Skąd: Puałwy



  Wysłany: Wto Sie 02, 2011 11:51   [416si] Problem z obrotami POMOCY ? i
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

Witam
Mam taki mały problem
Rover odpala i na wolnych obrotach adnie pracuje jak powoli jeźdze to mogę jachać i nic się niedzieje ale jak już mu przycisne i jade ponad 100kh to w pewnym momęcie zaczyna nim szarpać i samochód gaśnie całkowicie i żeby go odpolić to muszę odczekać 5-10min żeby mi odpalił .Byłam u mechanika zostały wymienione uszczelka pod głowicą ,silniczek krokowy,przewody wysokiego napięcia ,kopułka ,i wymienili pompke paliwa tylko mi wymienila na używkę mechanik mówił że zrobił z dwóch jedną .Proszę o pomoc bo już niewiem co mam robić .
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 02, 2011 11:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10937
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 02, 2011 12:05   

mi to śmierdzi czujnikiem położenia wału... ale czemu na postoju nie gaśnie... :hm:

[ Dodano: Wto Sie 02, 2011 13:05 ]
swoją drogą mechanik nieźle sie na Tobie obłowił :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
bolcik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 184
Skąd: Rz-ów



Wysłany: Wto Sie 02, 2011 12:25   

a akumulator w jakim stanie jest? i jakie ma parametry?
 
 
anka1981 



Dołączyła: 02 Sie 2011
Posty: 3
Skąd: Puałwy



Wysłany: Wto Sie 02, 2011 12:28   

bolcik napisał/a:
a akumulator w jakim stanie jest? i jakie ma parametry?



akumulator jest dobry
 
 
bolcik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 184
Skąd: Rz-ów



Wysłany: Wto Sie 02, 2011 12:36   

kiedy był wymieniany i mozesz podac parametry?
 
 
anka1981 



Dołączyła: 02 Sie 2011
Posty: 3
Skąd: Puałwy



Wysłany: Wto Sie 02, 2011 14:13   

bolcik napisał/a:
kiedy był wymieniany i mozesz podac parametry?



a co wsplnego ma akumulator z gaśnięciem samochodu podczas szybszej jazdy jak zgaśnie to kręci ale nie może odpolić trzeba odczekać 5-10min i odpali
 
 
bolcik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 184
Skąd: Rz-ów



Wysłany: Wto Sie 02, 2011 15:05   

jak sama napisalas na wolnych obrotach ladnie pracuje wiec jezeli jest zle dobrany akumulator badz stary moze nie dawac rady przy wysokich predkosciach gdzie pobor pradu jest wiekszy.
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 02, 2011 15:09   

Spróbuj jeszcze podmienić cewkę zapłonową - element, które niestety często pada w naszych Roverkach. Fakt, że gaśnie i odpala dopiero po około 5-10 minutach może świadczyć (ale nie musi) o zalanych świecach. Jak masz możliwość to rozpędź autko do tych 100 km/h, jak zgaśnie to wykręć świece i zobacz czy nie są zalane. Drugą opcją jest wspomniany wcześniej czujnik położenia wału.

Na przyszłość - zmień mechanika. Nie jest sztuką wymieniać w aucie wszystko po kolei, na zasadzie "a noż widelec to jest to". sTERYD ma rację - nieźle się na tobie obłowił.

bolcik W trakcie jazdy prąd jest pobierany z alternatora.
 
 
bibson3 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Sie 04, 2011 08:21   

Witam.

Ja obstawiam układ elektryczny. Nie odpalanie po nagrzaniu silnika sygnalizuje blokujący się elektromagnes albo szczotki w rozruszniku, jak trochę ostygną to ruszają (sam to przerabiałem, pomogła wymiana rozrusznika) natomiast gaśnięcie, jak kolega wyżej napisał - brak wystarczającego prądu ale nie z akumulatora a z alternatora. Sprawdź napięcie na akumulatorze albo najlepiej bezpośrednio na alternatorze podczas gdy silnik jest włączony powinno oscylować w granicach 14V.

Ponadto niesprawny rozrusznik może doprowadzić do padnięcia alternatora. A jak? Jeżeli masz zblokowane szczotki czy elektromagnes to rozrusznik pobiera dużo więcej prądu z akumulatora, a z kolei ten wymusza większy prąd ładowania z alternatora co by nawet się zgadzało.

Pozdrawiam
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Czw Sie 04, 2011 12:06   

Głupoty gadacie takie że aż szok. Też obstawiam czujnik położenia wału.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
najko 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 82
Skąd: Bierutów

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 05, 2011 10:52   

sąsiad miał podobny problem:
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#613652
wymiana czujnika zalatwiła wszystko:) spróbuj go sprawdzić tak jak napisane w topicu wyzej
AdrianWWL napisał/a:
Ja bym się zainteresował czujnikiem położenia wału. Można zrobić taki test... Po takim zgaśnięciu auta, można schłodzić ten czujnik ( polewając go wodą ) i jeśli samochód od razu odpali to będzie wina tego czujnika.
_________________
...nie ma mnie, będe wczoraj...
Zanim do mnie napiszesz skontaktuj się z moim lekarzem.
 
 
bibson3 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 113
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Sie 06, 2011 20:20   

Co do prędkości to może owszem bardziej czujnik pasuje niż układ WN, ale co do nie odpalania po nagrzaniu będę się upierał, że winą jest blokująca się szczotka bądź elektromagnes. Sam jeździłem z tak załatwionym rozrusznikiem parę miesięcy, po nagrzaniu auta trzeba było odczekać kilka minut żeby zaczął kręcić bo tak to cisza. W zeszły weekend wymieniłem rozrusznik na regenerowany oryginał bo w dobrej cenie się trafił i problemy z odpalaniem jak ręką odjął. Można to prosto sprawdzić, kiedy auto nie odpala puknij czymś ciężkim (bez przesady - klucz do kół będzie ok) w obudowę rozrusznika i elektromagnesu jeśli odpali to tak jak pisałem blokują się szczotki albo magnes.

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [416Si 97r.] Problem z ukł. chłodzenia... POMOCY !
zagadkowy problem...
Resacro Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Kwi 02, 2010 16:43
McGAJveR
Brak nowych postów [R416] Problemy z wysokimi obrotami.POMOCY!!!!!
mario197812 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sob Kwi 26, 2008 07:10
mario197812
Brak nowych postów [R 416Si + lpg 99r.] pomocy! licznik nie działa
driftdreamer Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Wto Mar 30, 2010 19:37
driftdreamer
Brak nowych postów [Rover 416Si 95r]wymiana komputera... Pomocy!!
przemeko5 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sob Sie 08, 2015 21:32
buli6572
Brak nowych postów [r45] problem z obrotami
rover45 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Lis 06, 2013 18:17
rover45



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink