Wysłany: Pią Sie 12, 2011 11:07 [R200] Sonda wymiana
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam Czy będzie pasowała sonda lambda przed katem oczywiśćie z mg zr do R200 oczywiście 1.4 16v oba silniki w sumie to samo ale lekko sie różnią główki sond ale to tylko kwestia budowy ...
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sie 12, 2011 11:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
a nie lepiej kupić nową? fakt, że drogo, ale przynajmniej co nowa to nowa. Ale jeśli koniecznie chcesz z ZR'ki to pewnie będzie pasowała, sprawdź tylko czy też ma 4 kalbe: biały, czarny i dwa szare czy jakoś tak
Ma te kolorki Nową kupie jak wyjdze w praniu, że stara byla problemem.
[ Dodano: Pią Sie 12, 2011 21:15 ]
Dobra to jest odpowiedź sonda z mg ma grubsza główkę i nie wchodzi do kolektora od rovera. Jutro będzie raczej przekładka kolektorka i rury za kolektorem. Kolektory się różnią ... z mg ma mniej zakrętów a rura za kolektorem jest jedna - nie jak dwie w roverku cienkie tylko jedna gruba .... teraz dla znawców tematu wydech - czy to da lepszy efekt jeżeli chodzi o osiągi Czy mógł by ktoś zrobić jakieś foto wtyczki od sondy, a dokładnie kolorów kabelków gdzie wchodza ....
tyle że jeśli kolektor od zr'ki ma bodajże pod sobą katalizator to go nie zepniesz. Jak zakładałem u siebie nową sondę to też trzeba było poszerzać otwór i gwint nowy zrobić bo stary się zerwał
I niestety MG nie ma łączenia z katem na śruby tylko jest zaspawane........
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Sie 13, 2011 20:49
wachu990 napisał/a:
No z tego co pamiętam mg ma kata jak rover Uszczelka pod kolektor jest taka sama przy obu więc powinno paswać
Jak tak czytam tych odpowiedzi to nie wiem czy śmiać się cz płakać.
Kolektor w 25 i ZR (z wyjątkiem wersji 160) jest gorszy od tego w R200 16v. Anglicy nawet jako forma tuningu zmieniają sobie kolektor na "kiełbasy" z R200. Kolektor 4-2-1 jest lepszy niż w późniejszych modelach 4-1.
Fabrycznie uszczelka pod kolektor wydechowy w R214Si i R25/MGZR jest inna. Są one coprawda zamienne... ale fa'brycznie są ine (LKG100300 i LKG100551).
W swojej rajdówce mam zamontowany kolektor i katalizator Janspeed'a dedykowany do ZR160 i poza umiejscowieniem sondy (w Janspeedzie jest ona dalej, tuż przed katalizatorem), otwór pasował idealnie do montażu sondy z R200Vi (tylko przewód poprowadziłem za silnikiem, a nie przed).
[ Dodano: Sob Sie 13, 2011 21:49 ]
kamax_19 napisał/a:
I niestety MG nie ma łączenia z katem na śruby tylko jest zaspawane........
Za katam są śruby, tylko wydech nie jest kompatybilny, ponieważ łączenie jest w trochę innym miejscu i kołnierz jest zamiast na 2 śruby, to na 3 (lub odwrotnie, nie pamiętam).
shilus82, No to spoko jeżeli jest lepszy - pozostaje jutro rozwiercić gniazdo dla grubszej glowki sondy Warto poszeżać otwory w kolektorze lub głowicy da to coś Tomi, czemu nie wiesz czy się śmiać czy płakać Mi z katem chodziło o umiejscowienie go - że jest w podobnym miejscu w mg jak i 200, a nie jak shilus82, pisał wyżej gdzieś pod kolektorem nie zrozumiałem tego zbytnio
[ Dodano: Sob Sie 13, 2011 22:45 ]
Czy mógł by ktoś wykonać jakieś foto na którym widać wtyczkę od sondy oraz umiejscowienie kolorków kabli Bo się zamieszałem ....
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Nie Sie 14, 2011 07:03
wachu990 napisał/a:
shilus82, No to spoko jeżeli jest lepszy - pozostaje jutro rozwiercić gniazdo dla grubszej glowki sondy Warto poszeżać otwory w kolektorze lub głowicy da to coś Tomi, czemu nie wiesz czy się śmiać czy płakać Mi z katem chodziło o umiejscowienie go - że jest w podobnym miejscu w mg jak i 200, a nie jak shilus82, pisał wyżej gdzieś pod kolektorem nie zrozumiałem tego zbytnio
[ Dodano: Sob Sie 13, 2011 22:45 ]
Czy mógł by ktoś wykonać jakieś foto na którym widać wtyczkę od sondy oraz umiejscowienie kolorków kabli Bo się zamieszałem ....
W R25 i MGZR (1.4 i 1.6) jest puszka (tak jakby wstępny katalizator) i jest umiejscowiona pionowo (tuż za łączeniem 4 rur). Katalizator właściwy jest w podobnym miejscu i kształcie. Tak jak pisałem, moja sonda (MHK10006) pasowała idealnie w otwór w wydechu MG ZR160. Więc nie wiem co Ty masz za sondę, skoro musisz coś rozwiercać i przegwintowywać. Zwróć uwagę na jeszcze jedną rzecz. Każda taka rzeźba (nazwijmy ją modyfikacja) oddalająca Cię od oryginału powoduje, że każda kolejna naprawa będzie wymagała jeszcze większej rzeźby, aż w końcu Twoje auto będzie można nazwać trudnodjagnozowalnym prototypem, ponieważ samochód nie będzie pokazywał typowych objawów typowej usterki a i dobór części będzie coraz bardziej kłopotliwy.
Nie rozumiem czemu mówisz że przez powiększenie otworu pod sondę będzie coś póżniej trudno zdiagnozować. On nie będzie powiększał całości ani nic gwintował jak pisałeś tylko w środku otwór trosze rozwiercić bo od MG ma inną główkę sonda i nie wejdzie gwinty mają takie same.
piter34 wymieniał kiedyś sondę w R200 na Boscha i był problem z włożeniem jej do kolektora - mechanik który to robił, usunął blaszaną osłonę znajdującą się na główce sondy...
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum