Wysłany: Czw Sie 18, 2011 15:19 [214] Dziwna Praca Skrzyni Biegów Po Wymianie Oleju .
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997
Witam serdecznie Klubowiczów
Mam problem z moim cacuszkiem mianowicie jakiś tydzień temu coś mnie podkusiło i stwierdziłem że wymienię olej w skrzyni biegów a niech ma mój Roverek coś od życia .
Przeczytałem chyba całe forum co kto poleca i jak to zrobić ,zakupiłem olej przekładniowy MTF 94 TEXACO który jest polecany do skrzyni roverków i niestety nie wiem co teraz .
Mianowicie jak silnik jest zimny to biegi wchodzą jak wcześniej czyli płynnie ,ale jak przejadę się trochę dalej i skrzynia się rozgrzeje to niestety już zaczyna sie problem i biegi od 3 w górę wchodzą z oporem ,cała wajcha od zmiany biegów nie chodzi juz tak płynnie .
W czym tkwi problem ??
POMOCY !!
_________________ Życie ma uroki kiedy wpinam sie w bloki .
Ostatnio zmieniony przez ziomek30 Sob Sie 20, 2011 14:07, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 18, 2011 15:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Pią Sie 19, 2011 11:00 Re: [214]DZIWNA PRACA SKRZYNI BIEGÓW PO WYMIANIE OLEJU
ziomek30 napisał/a:
WITAM SERDECZNIE KLUBOWICZÓW
MAM PROBLEM Z MOIM CACUSZKIEM MIANOWICE JAKIŚ TYDZIEŃ TEMU COŚ MNIE PODKUSIŁO I STWIERDZIŁEM ZE WYMIENIĘ OLEJ W SKRZYNI BIEGÓW A NICH MA MÓJ ROVEREK COŚ OD ŻYCIA .PRZECZYTAŁEM CHYBA CAŁE FORUM CO KTO POLECA I JAK TO ZROBIĆ ZAKUPIŁEM OLEJ NPRZEKŁADNIOWY MTF 94 TEXACO KTÓRY JEST POLECANY DO SKRZYNI ROVERKÓW I NIESTETY NIE WIEM CO TERAZ
MIANOWICIE JAK SILNIK JEST ZIMNY TO BIEGI WCHODZĄ JAK WCZEŚNIEJ CZYLI PŁYNNIE ALE JAK PRZEJADĘ SIE TROCHĘ DALEJ I SKRZYNIA SIĘ ROZGRZEJE TO NIESTETY JUŻ ZACZYNA SIĘ PROBLEM I BIEGI OD 3 W GÓRĘ WCHODZĄ Z OPOREM CAŁA WAJCHA OD ZMIANY BIEGÓW NIE CHODZI JUZ TAK PŁYNNIE CO SĄDZICIE O TYM W CZYM TKWI PROBLEM
POMOCY !!!!!!!!!!!!!!
odkręcałeś korek przelewowy z boku skrzyni podczas wymiany? Może za dużo lub za mało jest?
No więc tak po spuszczeniu starego oleju wlałem do skrzyni 2 litry nowego oleju więcej niestety nie miałem po odkręceniu śruby sprawdzającej okazało się że nie wylatuje nadmiar więc sprawdziłem ile go brakuje wsadziłem plastikowa opaskę i brakowało +/- 5mm .
Całość zakręciłem i zamówiłem jeszcze litr oleju dolałem później jeszcze pół litra oleju i podjechałem na kanał odkręciłem i wyleciał nadmiar i to by było na tyle .
Tak się teraz zastanawiam czy nie sprawdzić jeszcze poziomu jak skrzynia będzie ciepła może się ten olej jakoś rozszerza i jest go za dużo jak jest ciepły ?
_________________ Życie ma uroki kiedy wpinam sie w bloki .
Jak znajdziesz przyczynę to daj znać, bo u mnie jest podobnie, tzn. biegi wchodzą ciężej, ale nie na tyle żeby był jakiś dyskomfort z tego powodu. Miałem właśnie wymieniać olej z tego powodu bo pomyślałem, że może jeszcze coś się rozsypie za jakiś czas. Po przeczytaniu twojego posta się jednak wstrzymam z wymianą.
Po przejechaniu 500 km stwierdziłem ze problem jak by po mału ustąpił ,być może na początku olej zaczął wypłukiwać jakieś stare syfy i dlatego jak sie skrzynia rozgrzała to ciężej chodziła. Na razie odpukać w niemalowane ale chodzą biegi płynnie jak malinka .
_________________ Życie ma uroki kiedy wpinam sie w bloki .
Po przejechaniu 500 km stwierdziłem ze problem jak by po mału ustąpił ,być może na początku olej zaczął wypłukiwać jakieś stare syfy i dlatego jak sie skrzynia rozgrzała to ciężej chodziła. Na razie odpukać w niemalowane ale chodzą biegi płynnie jak malinka .
Mi po wymianie czasami zgrzytał wsteczny, i każdy chodził minimalnie ciężej, ale dzień dwa trzy, przejechane kilkaset km i już jest wszystko super - chyba to się musi faktycznie "przeżreć"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum