Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Wymiana płynu chłodzącego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214] Wymiana płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
nazba 



Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 18
Skąd: Kraków

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 04, 2009 13:29   [R214] Wymiana płynu chłodzącego
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: wszystkie

Witam
Wymieniłem dziś płyn do chłodnicy robiłem to pierwszy raz i nie wiem czy wykonałem to dobrze tzn .
Odkręciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego po czym dolny wąz pod chłodnica
wylała sie woda , zakręciłem i wlałem nowy płyn wszytko niby ok lecz weszło mi około 2,5 litra i obawiam sie ze to za mało . Bardzo proszę o jakies odpowiedzi cos wykonałem zle czy jest to naramlne ..
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sie 23, 2011 14:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lis 04, 2009 13:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
BorysOpole 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 316
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Lis 04, 2009 13:37   

Wlewałeś na !@!$#łym silniku czy chłodnym ?
ile tego płynu ci zeszło ?
 
 
 
nazba 



Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 18
Skąd: Kraków

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 04, 2009 13:41   

W sumie zimny to on nie był odstał z 15 min , a ile zeszło nie mam pojęcia gdyz wylało sie ta trawe ;p ...;/
 
 
 
BorysOpole 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 316
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Lis 04, 2009 13:48   

Zobacz jak ci silnik całkowicie ostygnie czy zeszło ze zbiorniczka powinno zejść wtedy dolej i powinien jeszcze trochę zaciągnąć
 
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sro Lis 04, 2009 13:50   

nazba, odpal auto, odkrec korek, pusc cieplo na full oraz wentyl na 2 bieg i niech stoi na wolnych obrotach przygazowujac go co jakis czas, w miedzyczasie stoj przed autem i sciskaj gorny waz co 5sek. oraz sprawdzaj systematycznie stan plynu i stan nagrzewania sie wszystkich wezy. Gdy wskazowka bedzie na polowie, wylacz wentylator a cieplo wez na 3/4, zakrecasz korek, czekasz az termostat otworzy duzy obieg(weze jednakowo cieple) i zalaczy sie wentylatory chlodnicy. Gasisz auto i czekasz okolo 5 minut, az poziom w zbiorniczku sie ustabilizuje, odpalasz auto, odkrecasz korek i dolewasz wyrownujac stan na max. Czekasz az ostygnie do zera, sprawdzasz stan, odkrecasz korek i dolewasz... Sprawdz przy okazji czy korek dobrze dziala
 
 
 
nazba 



Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 18
Skąd: Kraków

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 04, 2009 13:54   

Ok dzieki ide to uczynić heh ;p
 
 
 
cortex 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 136
Skąd: zabrze

Rover 200

Wysłany: Sro Lis 04, 2009 16:39   

http://www.roverki.pl/art...order=0&sid=467
 
 
czort 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 485
Skąd: Góra



Wysłany: Sro Lis 04, 2009 17:03   

Nic nie napisłes czy odpowietrzyłes układ dlatego mało weszło nowego płynu kolega cortex, podał link do opisu tej czynnosci.
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
Desper 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 73
Skąd: Trójmiasto i Hel



Wysłany: Czw Lis 05, 2009 08:05   

Link do artykułu już dostałeś wyżej.
Pytanie: Pokrętło ogrzewania było w jakiej pozycji przy spuszczaniu płynu?
Powinno być: grzanie na maxa :cool:

Ja poza wężem przy chłodnicy dodatkowo odłączyłem jeden z węży przy termostacie.
Stamtąd zleci Ci brakująca ilość płynu. :o

W artykule zalinkowanym przez Cortexa doczytaj jeszcze o odpowietrzaniu.
To powinno być wsio tak ogólnie.
Pozdr.
_________________
Pozdr.
Radek
 
 
 
Robertus74 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 317
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Sob Sie 20, 2011 18:21   

cortex napisał/a:
http://www.roverki.pl/article.php?thold=-1&mode=flat&order=0&sid=467

Niestety link jest nieprawidłowy. :( Można prosić o nowy link?
A pytanie z innej beczki. Jak często zalecana jest całkowita wymiana płynu chłodniczego?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Sie 20, 2011 19:07   

Robertus74 napisał/a:
Można prosić o nowy link?

Proszę.
http://www.roverki.pl/com...ch-serii-k.html
Robertus74 napisał/a:
A pytanie z innej beczki. Jak często zalecana jest całkowita wymiana płynu chłodniczego?

Co 5 lat, albo co 10 000 ?? Już dokładnie nie pamiętam. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Sob Sie 20, 2011 19:13   

leszczu napisał/a:
Robertus74 napisał/a:
Można prosić o nowy link?

Proszę.
http://www.roverki.pl/com...ch-serii-k.html
Robertus74 napisał/a:
A pytanie z innej beczki. Jak często zalecana jest całkowita wymiana płynu chłodniczego?

Co 5 lat, albo co 10 000 ?? Już dokładnie nie pamiętam. :wink:


Zależy od płynu. Normalne wymienia się co 2 lata, te o wydłużonym okresie eksploatacji (jak np. Havoline XLC, który był fabrycznie zalewany do pojazdów MG Rover w ostatnich latach działalności firmy) - co 5 lat. Haynes z kolei podaje, że wymiana następuje raz na 4 lata lub co 60 tys. mil (96 tys. km) - zależy co nastąpi pierwsze.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
Robertus74 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 317
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Sob Sie 20, 2011 20:30   

leszczu napisał/a:
Robertus74 napisał/a:
Można prosić o nowy link?
Proszę.
http://www.roverki.pl/com...ch-serii-k.html

Dziękuję.
Jeśli chodzi o ten punkt:
Zdemontuj obudowę filtra powietrza wraz filtrem oraz plastikowy panel (blendę) ochronny zderzaka (dotyczy wyłącznie modeli z serii 400).
to rozumiem, że cały ten punkt dotyczy serii 400, a nie tylko druga część tego punktu?
Czyli w serii 200 nie trzeba demontować ani obudowy filtra ani panela zderzaka? Czy może ta uwaga dotyczy tylko drugiej części tego zdania i jednak w serii 200 trzeba demontować filtr?

I jeszcze jedno.
Ile litrów płynu jest w całym układzie chłodzenia 214Si?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Sie 21, 2011 10:12   

Robertus74 napisał/a:
Zdemontuj obudowę filtra powietrza wraz filtrem oraz plastikowy panel (blendę) ochronny zderzaka (dotyczy wyłącznie modeli z serii 400).

Dobrze rozumiesz, ten cały punkt dotyczy tylko R400. :wink:
Robertus74 napisał/a:
Ile litrów płynu jest w całym układzie chłodzenia 214Si?

Pusty układ pochłania 4.8 l, ale i tak ci tyle nie wejdzie. Ja jak wymieniałem weszło mi 3 litry.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Robertus74 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 317
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Nie Sie 21, 2011 11:47   

Dziękuję za odpowiedzi.

leszczu napisał/a:
Robertus74 napisał/a:
Zdemontuj obudowę filtra powietrza wraz filtrem oraz plastikowy panel (blendę) ochronny zderzaka (dotyczy wyłącznie modeli z serii 400).
Dobrze rozumiesz, ten cały punkt dotyczy tylko R400. :wink:

Ale wiesz co?
Teraz doczytałem i jednak dalej mam wątpliwości, bo poniżej jest napisane:
9. Załóż filtr powietrza oraz jego obudowę, a w przypadku ROVERków serii 400 zamontuj dolną blendę ochronną.
Co wskazywałoby jednak, że filtr zdejmujemy zarówno w 200 jak i w 400, a blendę tylko w 400. ;)
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Nie Sie 21, 2011 21:09   

Robertus74 napisał/a:

Ale wiesz co?
Teraz doczytałem i jednak dalej mam wątpliwości, bo poniżej jest napisane:
9. Załóż filtr powietrza oraz jego obudowę, a w przypadku ROVERków serii 400 zamontuj dolną blendę ochronną.
Co wskazywałoby jednak, że filtr zdejmujemy zarówno w 200 jak i w 400, a blendę tylko w 400. ;)


Nie ma takiej potrzeby (przynajmniej w R25, a to praktycznie to samo co R200). Od spodu można spokojnie zdjąć dolny wąż idący do chłodnicy. Ja co prawda musiałem odkręcić wentylator chłodnicy, ale to tylko dlatego, że nie miałem jak szczypcami złapać "uszu" zacisku na wężu (za mało miejsca). Przy napełnianiu układu obróciłem zacisk o 180°, tak aby następnym razem nie mieć z tym problemu.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Sie 22, 2011 12:30   

PTE, dobrze pisze. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 1.4Si 97r]Wymiana czujnika temp płynu chłodzącego
LuckAnd Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Lip 16, 2009 16:41
karol4280
Brak nowych postów [r214] Spada temperatura płynu chłodzącego
koper Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Lis 29, 2010 10:34
koper
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] wymiana płynu chłodzącego
drogba Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Kwi 01, 2012 10:18
Adrian
Brak nowych postów [R216 GTi 1,6] Wymiana płynu chłodzącego
kovalek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Paź 02, 2007 13:41
piter34
Brak nowych postów [R25]Ubytek płynu chłodzącego
marcinm Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Czw Kwi 26, 2007 22:22
Paul



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink