Wysłany: Wto Sie 23, 2011 23:18 [R600] 3 problemy - wskaźnik temp., dymienie, diagnostyka
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam,
dokładnie to mam 2 problemy i jedno pytanie ale przejdę do rzeczy.
Pierwszy problem to wskaźnik temperatury, który od wczoraj, albo "wariuje" albo nie chodzi w ogóle, tylko lekko podryguje. Podejrzewam, że padł czujnik, ale nie wiem za dokładnie, w którym on miejscu się znajduje. Podam link do filmiku, aby lepiej zobrazować pracę wskaźnika.
Drugi problem, który mnie zaniepokoił, to dymienie na czarno... Wiadomo diesel jak to diesel czasami przy większych obrotach może zadymić, lecz od niedawna mój roverek dymi lekko na czarno zaraz po odpaleniu (co wcześniej się nie zdarzało), oraz na zagrzanym silniku gdy włączę klimatyzację, następuję charakterystyczne "cyknięcie" włączają się wiatraki i auto zaczyna dymić lekko na czarno, no i oczywiście podczas jazdy, po przekroczeniu 3000 obrotów widzę w lusterku czarną chmurę. Aha dodam jeszcze że obroty lekko falują.
Dodam, że niedawno auto poddałem gruntownej naprawie tj: kompletny rozrząd, olej - pół syntetyk, filtr powietrza i oleju (filtr paliwa był wymieniany rok temu, jakieś 30 tyś km), uszczelka pod głowicą, oraz pod kolektorem ssącym i dolotowym.
Czy takie objawy mogą towarzyszyć złemu ustawieniu pompy wtryskowej ?
Czy może to być coś innego ?
------------
Jeszcze pytanie odnośnie diagnostyki, ponieważ mam kabel OBD 2 Interface ELM 327, niestety, gdy podłącze go pod laptopa i pod złącze diagnostyczne, to nie mogę się połączyć z pojazdem, myślę, że to jest wina programu, który pewnie nie obsługuje roverków, bo po podłączeniu do forda wszystko działało.
I tu jest pytanie, czy w ogóle jest jakiś program do diagnostyki roverków lub hondy accord bo też czasami może pasować... czy raczej takiego programu nie znajdę ? Nawet płatnego...
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 23, 2011 23:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie no interfejs jest: T4 testbook ....ostatnio na ebayu poszedł za 1250 dolców ...ale Sdi można samemu podstawowo zdiagnozować: http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html
I od tego radzę zacząć....no i jak osiągi? bez zmian?
Osiągi powiedziałbym, że są przeciętne, czyli od 60-100 km/h na IV biegu to czas około 7 sekund.
Próbowałem zrobić diagnostykę, która została opisana w technicznym faq, niestety po zwarciu pinów i włączeniu zapłonu kontrolka check engine nie reaguje.
Ostatnio zmieniony przez encor Sro Sie 24, 2011 20:15, w całości zmieniany 1 raz
To czy kontrolka działa - nie wiem, odkąd mam R czyli prawie 3 lata nigdy nie zaświeciła się kontrolka CE, bo nie było ku temu powodu, również podczas przełączania kluczyka na pozycję zapłonu, kontrolka się nie świeci, nie wiem czy tak ma być, czy ma się zaświecić i zgasnąć ?
Ma ktoś jakieś propozycje odnośnie moich pytań o wskaźnik temp. i dymienie ?
_________________ Sprzedam Radia z Androidem do Rovera 75 / BMW e46
Pomógł: 21 razy Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 350 Skąd: Kozienice
Wysłany: Sro Sie 24, 2011 21:11
encor napisał/a:
Pierwszy problem to wskaźnik temperatury, który od wczoraj, albo "wariuje" albo nie chodzi w ogóle, tylko lekko podryguje. Podejrzewam, że padł czujnik, ale nie wiem za dokładnie, w którym on miejscu się znajduje
Czujnik znajdziesz pod 1 wtryskiwaczem ten z jednym pinem,drugi dwu pinowy podaję sygnał do Ecu.
Jeszcze pytanie odnośnie diagnostyki, ponieważ mam kabel OBD 2 Interface ELM 327, niestety, gdy podłącze go pod laptopa i pod złącze diagnostyczne, to nie mogę się połączyć z pojazdem
ELM nie podejdziesz raczej żadnym pod R z tego rocznika i nie wiem czy jest sens kupować jakiegolwiek oprogramowanie żeby odczytać podstawowe wartości w tym silniku.Odnośnie interfejsu to podejdzie - http://allegro.pl/interfe...1770465092.html + stary sprzęt (lapek lub PC z dwoma portami COM)
_________________ Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
Jutro zobaczę jak kształtują się ceny u mnie w miejscowości jeśli nie będzie dużej różnicy to zamówię czujnik temperatury u siebie.
Natomiast inaczej wygląda sprawa kontrolki CE. Niestety nie wiem jak się dostać do żarówki, czy muszę demontować zegary, a jeśli tak, to czy jest jakaś instrukcja ?
_________________ Sprzedam Radia z Androidem do Rovera 75 / BMW e46
1. Odkręcasz dwie śrubki znajdujące się u góry w plastiku, tego dookoła zegarów. Od dołu trzymają go dwa zatrzaski. Następnie odpinasz przeciwmgłowe i ogrzewanie, co pozwoli całkowicie zdjąć ów plastik.
2. Odkręcasz 4 śrubki (po dwie na stronę), znajdujące się głębiej - tych od 'szybki' nie ruszaj. Teraz możesz delikatnie wyjąć zegary, odpinając wtyki wchodzące od tyłu.
Gdy wyjmiesz zegary masz od tyłu dostęp do żarówek.
Poszukaj na Allegro ja ostatnio kupiłem identyczny za 25 pln.
Zamówiłem u siebie w miejscowości, również za 25 zł na jutro będzie, także wymienię i zobaczę czy będzie działało
R.E.D. napisał/a:
zacznij wiec od wymiany/wlozenia zarowki
Po wyciągnięciu deski zastałem pustą dziurę w miejscu gdzie powinna być żarówka od CE (pewnie poprzedni właściciel coś kombinował), ale największy problem był ze znalezieniem pasującej żarówki z tym plastikiem, w którym jest ona osadzona. Straciłem 2 godziny na poszukiwaniu i gdy objechałem już wszystkie sklepy motoryzacyjne, a nawet hurtownię oświetleniową, to wszystkie żaróweczki były troszeczkę za duże. Z ostatnim promykiem nadziei pojechałem na części używane, po 15 minutach poszukiwań znalazłem pasującą żarówkę razem z tym plastikiem. Żarówka od zegarów z poloneza
Zwarłem piny, aby zrobić diagnostykę, cały czas wybłyskuje mi numer 12 (rozpoczęcie diagnostyki) czyli z tego wynika, że żadnych błędów nie ma.
_________________ Sprzedam Radia z Androidem do Rovera 75 / BMW e46
Przepraszam, że dołączę się do tematu, ale myślę że mam podobny problem jak w 2 podpunkcie. Otóż też mam problemy z dymem z ruły wydechowej oraz z lekko falującymi obrotami. Zdarza się też, że w czasie jazdy czuć na chwile takie szarpniecie, jakby paliwo nie doszło.
Ostatnio miałem problemy z czujnikiem położenia wału. Wyskakiwały błedy takie na komputerze, ale pomogło wyczyszczenie wszystkich złączy. Teraz zastanawiam się, czy to może być związane z nim i czy go nie wymienić ?
_________________ ROVER TO 3 SŁOWA:KLASA, STYL I WYGODA
Pomógł: 14 razy Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 311 Skąd: silesia
Wysłany: Czw Sie 25, 2011 20:18
mariuszlol23 napisał/a:
Ostatnio miałem problemy z czujnikiem położenia wału. Wyskakiwały błedy takie na komputerze, ale pomogło wyczyszczenie wszystkich złączy. Teraz zastanawiam się, czy to może być związane z nim i czy go nie wymienić ?
ja tez mialem kiedys taki blad - czujnik byl oblepiony syfem - wystarczylo go wykrecic i przeczyscic oraz skasowac blad. mozna tez chyba sprawdzic go miernikiem, ale juz nie pamietam jakie mialy byc wartosci. jezeli dziala to raczej nie ma sensu wymieniac - to nie klocki, ktore sie zuzywaja
a wracajac do tematu czy szarpanie masz w roznych predkosciach obrotowych?
ja tez mialem szarpanie i wzrost dymienia powyzej 3tys i efekty sa w temacie "zgasl i nie odpala" - nie zycze ci tego
wg mnie 30 tys to juz czas na wymiane filtra paliwa - zwlaszcza jesli tankujesz na naszych stacjach
Dokładnie rok temu miałem podobną sytuację z szarpaniem, jedyna różnica była taka, że wtedy szarpanie było bardzo moce, auto czasami gasło i z trudem odpalało. Zadzwoniłem do serwisu, który zajmuje się wyłącznie układem paliwowym w silnikach diesla, gdzie wymienili mi nastawnik i właśnie filtr paliwa. Niestety po miesiącu objawy powróciły, więc ponownie odwiedziłem ów serwis i okazało się, że wiązka od pompy się przerwała po zalutowaniu, wszystko powróciło do normy.
Natomiast teraz objawy są trochę inne, ponieważ szarpanie (mniejsze nie takie jak wcześniej) występuje głównie do momentu osiągnięcia przez silnik odpowiedniej temperatury pracy. Niestety nie wiem czy występuje ono na większych obrotach, bo nie wkręcam silnika na wysokie obroty gdy jest nierozgrzany
Jeśli chodzi o dymienie, to występuje ono również na wolnych obrotach, ale przy obciążeniu silnika, na przykład gdy włączę klimatyzację. Myślę nad przeczyszczeniem zaworu EGR ale czy to coś pomoże ?
Paliwo tankuję na stacji Shell raczej dobre paliwo - przynajmniej tak myślę
Edit:
Po wymianie czujnika temperatury znów wskaźnik zaczął pokazywać temperaturę
W poniedziałek postaram się podjechać do serwisu, aby podpiąć R do komputera i odczytać kąt wtrysku, może to naprowadzi mnie na jakiś trop odnośnie dymienia, chociaż muszę przyznać, że zaczyna coraz mniej dymić
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum