Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Kontrolka ładowania się świeci. Czy to alternator?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Kontrolka ładowania się świeci. Czy to alternator?
Autor Wiadomość
pitero10 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 32
Skąd: Świebodzice



Wysłany: Sob Sie 27, 2011 19:10   [R416] Kontrolka ładowania się świeci. Czy to alternator?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

Witam

Dzisiaj jeździłem po mieście i po krótkim przystanku zauważyłem w czasie jazdy że świeci mi się kontrolka ładowania. Po przeczytaniu kliku postów stwierdzam że to alternator. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć gdzie się znajduję w R 416 SI Z KLIMĄ? jak go wymontować? czy lepiej dać go do regeneracji czy sam to zrobić? gdzie ewentualnie i jakie części do niego kupić? i ile by to kosztowało? z góry dziękuję i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Adrian Nie Sie 28, 2011 09:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 27, 2011 19:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Hrabia 




Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 444
Skąd: Lublin

Rover 45

Wysłany: Sob Sie 27, 2011 20:10   

Stojąc przed samochodem popatrz na lewą stronę silnika (przed osłoną rozrządu). Przykręcona jest to niego łapa trzymająca właśnie alternator. Trzyma się to silnika na 2 śrubach. Szczerze powiem że nie wykręcałem nigdy alternatora ale pewnie trzeba będzie odpuścić napinacz żeby zdjąć pasek. Regeneracja wyniesie pewnie ok 200zł ale chyba przesadzam.
_________________
01100011 01101111 01110011 01110011 01101001 01100101 01110000 01110010 01111010 01111001
01101010 01100101 01100010 01100001 01101100 00111111
 
 
gregor13 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 333
Skąd: Radom

Rover 45

Wysłany: Sob Sie 27, 2011 21:21   

Ja ostatnio regenerowałem. Zapłaciłem 440 zł, z tym że nie wymontowałem sam, zostawiłem samochód w AD Serwis Logis w Radomiu. Jakbym zaniósł sam do speca, zapłaciłbym nie więcej, jak 300 zł :evil:
Podobno robili wszystko - od łożysk po regulator napięcia, ale czort ich tam wie...
Na wolnych obrotach świeciła się kontrolka, po przegazowaniu gasła, ale okazało się, że nawet wtedy alternator nie ładował.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Sie 27, 2011 23:16   

Można kupić zregenerowany na allegro za ok 200zł. Z roczną gwarancją.
Mi też się świeciła kontrolka i faktycznie był to alternator.
 
 
pitero10 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 32
Skąd: Świebodzice



Wysłany: Nie Sie 28, 2011 16:50   

I tak chyba zrobię na allegro dają rok gwarancji czyli rok napewno pojeżdzę :)

http://allegro.pl/alterna...1775992223.html

[ Dodano: Nie Sie 28, 2011 16:50 ]
Hrabia napisał/a:
pewnie trzeba będzie odpuścić napinacz żeby zdjąć pasek..


Ale jak??
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Sie 28, 2011 17:00   

Jak masz automatyczny to łapiesz nasadką chyba 19 za śrubę na rolce napinacza i przedłużką pchniesz go w stronę było samochodu leżąc na ziemi z przodu samochodu.
Wtedy druga osoba bierze i ściąga pasek.
 
 
 
pitero10 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 32
Skąd: Świebodzice



Wysłany: Sob Wrz 03, 2011 14:54   pasek

Jak mam naciągnąc pasek od alternatora?
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Wrz 03, 2011 15:40   

Powinieneś mieć chyba napinacz automatyczny? Jeśli nie to alternatorem napinasz, po prostu ciągniesz go do góry i ktoś wtedy go dokręca.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 10:26   

w 416 raczej jest ręczne napinanie ;)

Jak nie masz klimy, to napinaczem jest alternator. Jest zamocowany wahliwie i trzeba podregulować dolną śrubą.
Jak masz klimę, to na dole pod alternatorem jest rolka napinająca. musisz ją poluzować i przekręcić za śrubę napinającą (klucz 14 jak dobrze pamiętam) od spodu silnika przez otwór w łapie alternatora i sprężarki. W prawo napinasz, w lewo luzujesz.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
sopelinho 



Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 18
Skąd: TL



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 13:09   

pitero10 napisał/a:
I tak chyba zrobię na allegro dają rok gwarancji czyli rok napewno pojeżdzę :)

http://allegro.pl/alterna...1775992223.html


a co to za alternator skoro w podobnych cenach sprzedaje się używane? sam szukam jakiegoś, warto takie coś wziąć?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10906
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 13:16   

to jest używany, tylko zregenerowany- wymienione łożyska regulator napięcia prostownik , ewentualnie w drastycznych przypadkach część uzwojenia ( chociaż pewnie takie drastyczne przypadki już się nie opłacają w regeneracji, więc te prostsze się regeneruje, a reszta idzie na złom, ewentualnie na części, jakby się trafił elektrycznie sprawny z uszkodzoną obudową itp.) wyczyszczony i zapakowany :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
pitero10 




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 32
Skąd: Świebodzice



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 20:34   Wymiana alternatora

Alternator wymieniony. Teraz opiszę dokładnie co trzeba zrobić żeby innym żyło się lepiej ;)

żeby wyciągnąć alternator trzeba poluzować pasek napędzający, który napędza ten alternator. Żeby to zrobić trzeba odkręcić dolną Śrubkę na rolce napinającej.(jeżeli jest automatyczny) Znajduję się ona pod rolką więc trzeba wejść pod auto i od spodu luzować kluczem "10" . Zdejmujemy pasek i możemy się zabierać za altek :) . Alternator jest przykręcony na dwie śruby "17" na dole przy silniku i na górze przy uchwycie, który też do silnika jest przykręcony na dwie śruby "13" i warto go odkręcić by wyjąć altek. trzeba też odkręcić kable które są z prawej strony alternatora na dwie nakrętki "10". Teraz trzeba się pomocować by wyjąć alternator. Można go dać do regeneracji ja tego nie zrobiłem bo nie wiedziałem co wymienić a dawać do regeneracji nie chciałem bo wcale by mnie to taniej nie wyszło, ja kupiłem na allegro używany już zregenerowany za 178zł. montujemy odwrotnie jak zdejmowaliśmy i powinno być ok :)

P.S. nie wiem czy trzeba ale ja odpinałem aku dla bezpieczeństwa :)

[ Dodano: Pon Wrz 05, 2011 20:34 ]
sopelinho napisał/a:
pitero10 napisał/a:
I tak chyba zrobię na allegro dają rok gwarancji czyli rok napewno pojeżdzę :)

http://allegro.pl/alterna...1775992223.html


a co to za alternator skoro w podobnych cenach sprzedaje się używane? sam szukam jakiegoś, warto takie coś wziąć?



Na razie od soboty jeżdżę i działa :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Świeci się kontrolka ładowania i nie gaśnie
mielony22 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Nie Gru 14, 2008 14:12
Brt
Brak nowych postów [R414] Alternator? Świeci się lampka ładowania.
paff Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Cze 17, 2008 14:08
paff
Brak nowych postów [MG ZS] brak ładowania, alternator ok
daniello Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Kwi 25, 2016 23:39
sTERYD
Brak nowych postów [Rover 400]Kontrolka ładowania!
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Gru 28, 2010 23:01
marius__
Brak nowych postów [R45] Świecąca kontrolka ładowania alternatora
przemek_d85 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Maj 08, 2009 13:59
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink