Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Koledzy niedawno zakupiłe swojego R75 i dzisiaj odwiedziłem mechanika by naprawić ABS
i szukając wtyczki z tyłu w bagażniku do prawego koła mechanik natknął się na grubą wiązkę kabli obok przewodów do parctronica która została ucięta, i powiedział że brakuje takiej skrzynki elektronicznej która steryja całą elektroniką w roverku klima itd.
Mówi że pewnie był rozbity i ktoś zmostkował te kable żeby tak działała i że będe maiła kłopoty z elektroniką?dodam że jest to po prawej stronie w bagażnikuzaraz pod takim pudełkiem chyba na zmieniarkę?
czy ma rację i czy macie takie skrzynki w swoich roverkach.
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Cze 20, 2011 10:29, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 28, 2011 20:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sob Wrz 10, 2011 08:12
ECM (DDE 4.0, Siemens 2000, MEMS3) - steruje pracą silnika, zamocowany jest z prawej strony w grodzi pomiędzy silnikiem i kabiną - przed filtrem kabinowym.
ABS ECU (sterownik ABS) - na pompie ABS
TC ECU - nad BCU
IPK - wyświetlacz informacji (deska rozdzielcza)
ATC ECU (automatic temperature control) - steruje pracą klimatyzacji, znajduje się w panelu klimatyzacji.
LSM - steruje światłami, znajduje się za wyłącznikiem świateł.
BCU (GM6) - steruje elementami wyposażenia wnętrza (drzwiami, roletami, szybami,itp.) i zamocowany jest nad nogami pasażera - za osłoną i schowkiem.
Cruise Control ECU/cruise control interface unit (Tempomat ECU) - zamocowany pod BCU.
ATCU - zamocowany pod BCU i steruje pracą automatycznej skrzyni biegów.
LLA (Low Line Audio)
DCU SRS - znajduje się w tunelu środkowym. Przykręcony pomiędzy odbiornikiem sygnałów pilota, a drążkiem zmiany biegów i kontroluje pracę sensorów SRS.
Immobilisation ECU/EWS-3 ECU zarządza uruchamianiem/unieruchamianiem ECM. Przymocowany jest na ścianie kabiny z lewej strony nóg kierowcy.
Odbiornik (Immobilizer) (Ring Antena) - w gumowej obwódce stacyjki
Transponder (Immobilizer) - w kluczyku
Odbiorniksygnału pilota (receiver) - zamontowany jest w tunelu środkowym, pomiędzy dźwignią ręcznego, a drążkiem zmiany biegów.
PDC ECU (parktronik/parking aid) - w bagażniku, przymocowany do ściany błotnika.
mam problem bo u mnie jak otwarłem komore z ECM to najpier ukazała mi sie rekalmówka w ktora ECM był owinęty.
potem znalazłem jakąś wtyczkę nawet nie wim do czego owinięta w taśmę izolacyjną.
potem jakiś brązowo-biały gruby przewód ktory na twom zdjęciu chyba jest wpięty w jakąś białą wtyczkę
a na samym koncu jakiś czarny przewód nawet nie wiem skąd urwany
nie wiem co o tym wszystkim myśleć, ogólnir widac ze ECM był naprawiany, silnik dobre pracuje odpala za kazdym razem tylko ze nie moze wejsjc w oborty powyżej 3800obr o czym pisałem w innym poscie. podłączałem u HASZCZYC pod komputer i n ir wywalało zednych błędów.. boje sie ze cos jest w tym kompie pokombinowane i dlatego te wszystkie kostki są odpięte nie wiem sam co o tym myśleć
_________________ kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
21matys mam do sprzedania wiązkę, komputer i przekaźnik świec żarowych, możesz do mnie podjechać to przełożymy całość i zobaczymy czy będzie jakaś różnica
stazaj88, jestem jak najbardziej za, tylko czy:
1) da to sie w jakims sensownym czasie podmienić??
2)czy nie będą jakieś błędy wysakiwać??
3)czy reszta kompów nie będzie fiksować??
4)a co z imobilaizerem??
trzeba go chyba jak mi stazaj88 mówił sparować z ECM podobno gdzieś to było opisywane moze ktośpodrzuci link z tym tematem.
5)czy jezeli nie sparuje imobilaizera z ECM to auto odpali??
6)czy trzeba o czym jeszcze pamiętac przy wymianie ECM???
7)czy inny przebieg będzie miał wpyłw na poprawność pracy silnika z tego co mi stazaj88mówił to auto z którego ma czesc ma podobny przebieg jak mój czyli około 200tyś km i ten sam silnik
_________________ kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
Jak to wygląda?
Nie działa u mnie tempomat i szukam przyczyny dlaczego.
Mam pytanie:
Co to jest i za co odpowiada? Tzn wiem że moduły te są powiązane z tempomatem... ale za co odpowiadają?
Witam,a czy ktoś się orientuje gdzie znajduje się sterownik/przekaźnik sterowania kiery?działa klakson,ale tempomat i sterowanie radiem nie,nic nie cyka po pstrykaniu przycisków,taśma w kierownicy wymieniona,wszystko podłączone.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum