Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220SDI] Problem z śzlizgajacym się sprzęgłem....
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220SDI] Problem z śzlizgajacym się sprzęgłem....
Autor Wiadomość
kamax_19 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 503
Skąd: Ostrów Wlkp

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 15:49   [R220SDI] Problem z śzlizgajacym się sprzęgłem....
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam wszystkich zainteresowanych, wiem że zaraz pomyślicie iż nie umiem szukać i tematów o sprzęgle było pełno ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. A więc do rzeczy.

Dziś rano w drodze do pracy chcąc wyprzedzić "muła" była redukcja z 5 na 4 bieg i gaz a tu obroty od 2,5tys rosną w górę a samochód nie przyśpiesza..... :/ Po wyprzedzeniu mała obczajka sytuacji i wyszło że do 2tys obrotów auto ciągnie, później zaczyna ślizgać się na sprzęgle. Dodam że sprzęgło chodzi normalnie jak zawsze biegi wchodzą gładko bez problemowo jak jadę na biegu wcisnę sprzęgło obroty spadają przy hamowaniu silnikiem też jest wszystko OKi..... Wczoraj nie było takiego problemu a dziś rano już się urodził.
Wątpię zeby z dnia na dzień padło sprzęgło stawiam na zimering na wale zaraz idę wyciągać skrzynię więc obadam lepiej sytuacje liczę na wasze rady i sugestie.....
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 15:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 15:54   

kończy sie sprzęgło(ślizga sie), polecam nationala. Zostaw skrzynie w spokoju ;) . Ew a zobacz czy łapa sprzegla chodzi luźno
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kamax_19 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 503
Skąd: Ostrów Wlkp

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 16:48   

Raptile, Ale skrzynie i tak trzeba wyjąć to jej nie mogę zostawić w spokoju..... :> :wink:
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 17:27   

kamax_19, u mnie ta sytuacja pojawiła się wraz ze wzrostem mocy ;)
Regeneracja za 120 zł i hula na takim sofcie już ponad rok ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 19:34   

Krzysi3k, regenaracja czego ??
kamax_19, sprawdz czy nie ma oleju pod autem bo moze faktycznie zimering i olej leci na tarcz ale tak czy inaczej skrzynia myt zeby obadać :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 19:52   

Firq napisał/a:
Krzysi3k, regenaracja czego


Sprzegla, tarczy.
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 20:15   

chyba Krzyśkowi nie chodziło o to bo takich rzeczy sie nie regeneruje tylko wymienia :)
To tak samo jak być xtek, miał klocki hamulcowe na końcówce i dał je do regeneracji :D
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 20:19   

Firq, chodzilo o to ;) i sie regeneruje ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Chris83 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 262
Skąd: Grudziądz

Rover 25

Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 20:22   

Nowe okładziny, nity i jazda...
Szkoda, że w mojej okolicy nikt nie robił jak się moje skończyło.
_________________
Pozdrawiam!
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 20:44   

Warto ?? przecież sprzegło czyli tarcz docisk i łożysko oporowe to kosztuje naprawde niewiele w stosunku do innych aut
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
kamax_19 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 503
Skąd: Ostrów Wlkp

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 21:22   

Skrzynia wyjęta oleju na szczęście nie ma czyli zimering dobry. Co do tarczy sprzęgła to nie znam się aż tak ale raczek kiepsko wygląda okładziny zostało ok 1mm i nie jest równo przytarta. docisk raczej w dobrym stanie ale i tak będzie wymiana na nowy.

Dziwi mnie to że taka awaria wyszła praktycznie z dnia na dzień....???? Z tego co słyszałem to raczej sprzęgło siada w jakimś okresie czasowym....

A byłem dziś w Inter-Cars-ie i pytałem się o sprzęgło i gość mi polecił jakiejś Belgijskiej produkcji sprzęgło ale nie pamiętam nazwy Cena jak Dla mnie 525zł (po zniżce bo brane na firmę :mrgreen: :mrgreen: )
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 21:41   

Zależy ile masz mocy :wink: jak masz serie to wymień na nowe,jak masz podrasowane to oddaj do regeneracji z dopiskiem żeby ulepszyli :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 22:09   

Firq napisał/a:
Warto ?? przecież sprzegło czyli tarcz docisk i łożysko oporowe to kosztuje naprawde niewiele w stosunku do innych aut


Yyy, no jak dla mnie to jednak spora roznica jest miedzy 100zl za regeneracje a 500 za komplet sprzegla. Dla ciebie nie?
I na dodatek jak regeneracja fachowo zrobiona to jest lepiej niz fabryka zrobi.
Ja swoje regenerowalem i hula.
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 08:50   

xtek napisał/a:
Firq napisał/a:
Warto ?? przecież sprzegło czyli tarcz docisk i łożysko oporowe to kosztuje naprawde niewiele w stosunku do innych aut


Yyy, no jak dla mnie to jednak spora roznica jest miedzy 100zl za regeneracje a 500 za komplet sprzegla. Dla ciebie nie?
I na dodatek jak regeneracja fachowo zrobiona to jest lepiej niz fabryka zrobi.
Ja swoje regenerowalem i hula.


Ale zregenerują Ci tylko sama tarczę, zmieniając okładziny. Łożysko przy okazji też warto by wymienić. Sprężyny docisku też są już pewnie osłabione.
20 lat temu w mikrze (rocz. 1984) mego ojca padło sprzęgło. Po zdemontowaniu okazało się, że nity trzymające okładziny tarczy wyżłobiły rowek w docisku. Na tarcze nabito nowe okładziny, z czoła docisku zebrano trochę materiału, aby mogło całą powierzchnią współpracować z tarczą. Ale samochód nie jeździł jak dawniej. Sprzęgło krzywo brało, autem trudniej było ruszyć bez szarpnięć (przynajmniej mi, 15-letniemu wówczas smarkaczowi, któremu tata dał się przejechać po parkingu). Być może była to kwestia źle wykonanej regeneracji. Efekt był taki, że po roku ojciec wymienił całe sprzęgło na fabrycznie nowe.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 09:06   

ja w R200 2x regenerowałem sprzęgło i żadnych problemów ... za pierwszym razem gość przeszlifował lekko docisk i oczywiście nowe sprężynki i okłądziny na tarczy + nowe łożysko oporowe ... za drugim razem tylko tarczę robił + łożysko oporowe nowe i tyle ... razem 2 regeneracje kosztowały mnie 320PLN ... a ze sprzegłem po regeneracji żadnych problemów ... żadnego szarpania nic ... myślę, że wszytsko jest kwestia właśnie dobrego warsztatu regenerującego.

Z tego samego warsztatu korzystał Paul i Skiba i parę innych znajomych osób również są zadowoleni z efektów ... a koszty regeneracji to 1/4 - 1/5 nowego sprzęgła.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 09:07   

Brt, Wklej jakiś link lub adres do nich :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
kamax_19 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 503
Skąd: Ostrów Wlkp

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 17:14   

Jak by dało radę to też bym swoje sprzęgło zregenerował.....

Co do docisku to byłem dzisiaj u znajomego co siedzi w Roverkach i powiedział ze tarcz jeszcze powinna trochę pociągnąć a wina może być właśnie docisku, lub nie do końca odbijającej łapy od linki sprzęgła. Tak w nawiasie mówiąc pedał sprzęgła dość ciężko chodził i jest okazja to zrobić a wiem że to nie pojedynczy problem w Roverkach z silnikami SDI.....
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 19:03   

PTE napisał/a:
20 lat temu


Mysle, ze jest to kluczowy element tej wypowiedzi.
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 19:51   

widzę zdania sa podzielone na ten temat czy regenerować czy zmienić na nowe. Generalnie ja jestem takiego zdania ze przy tym nakładzie pracy jakim jest zdemontowanie półosiek spuszczenie oleju wypięcie wahaczy rozrusznika skrzyni i sprzęgła to nie bawił bym sie w regeneracje tylko założył nowe i wiem ze będzie ok ;] takie jest moje zdanie a wiem ze mogę mieć, swoje zdanie :D druga sprawa sama regeneracja tarczy to tez nie jest jak w książce pisze bo dużą role odgrywa tez docisk ale tak jak mowie to jest tylko moje zdanie :D
kamax_19, 1 mm to nie za bogato

xtek napisał,
Cytat:
I na dodatek jak regeneracja fachowo zrobiona to jest lepiej niz fabryka zrobi.


olej regenerowany tez byś wlał do silnika ??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 13, 2011 19:55   

Firq, a majtki z secondhandu byś kupił :/ , niektóre rzeczy da sie zregenerować niektóre nie. Turbiny tez się regeneruje ale po co ? Skoro za 4 tys mozna kupic nową
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220SDi] Problemy ze sprzęgłem
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Sty 30, 2012 17:37
dankop
Brak nowych postów [R25] problem ze sprzegłem
popcat Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pią Lut 11, 2011 21:18
zegas11
Brak nowych postów [R220] Problem ze sprzęgłem
predatoraf Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Wto Lis 10, 2015 19:55
BigBoyPL
Brak nowych postów [R25streetwise] problem ze sprzęgłem
Roverian Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Sie 21, 2012 08:40
gregoriuss
Brak nowych postów SOLVED [214i 1.4 98r.] Problem ze sprzęgłem
Czasami biegi cężko wchodzą ...
tomash Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Sro Sie 15, 2012 13:20
Roverian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink