Wysłany: Nie Wrz 18, 2011 12:55 [mg zr ] tarcz hamulcowa wentyl i klocki na przód. Jakie ??
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam mam taki problem bo kończą mi się klocki hamulcowe na przodzie i przy tej okazji chce kupić nowe klocki i tarcze hamulcowe i tu jest mały problem bo u mnie w aucie mam tarcze pełne nie wentylowane i chce kupić wentylowane zeby nie grzały sie tak mocno przy hamowaniu i jak patrze na aukcje z allegro to często piszą w aukcjach na temat tarczy ze pasuje tylko do aut z tarczami wentylowanymi a ja takowych nie mam i nie wiem czy będą pasowały...?? wymiar tarczy w dieslu to 262mm tak czy były tez inne wymiary
z tego co wiem żeby pasowały tarcze wentylowane to trzeba zmieniać zaciski ( inna grubość tarczy ) ale nie jestem pewny .... Będę obserwował temat bo też mam 2.0 IDT i też mnie o wkurza . Pozdawiam
Pomógł: 96 razy Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 895 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie Wrz 18, 2011 13:59
R220 SDi '96 i R 25 2.0 IDT '04 mają na 100% tarcze wentylowane z przodu i tak jak piszesz jest różnica w grubości i do wentylowanych trzeba zmieniać zaciski...
co do tarcz wentylowanych to było to różni montowane....
Chester, jesteś w błędzie nie wszystkie R 200 miały wentylowane, moje SDi niema wentylowanych z przodu.
Jesli ktoś chce przejść z litych na wentylowane potrzebny jest zacisk+ tarcze, klocki są takie same
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 77 Skąd: Limanowa / Nowy Sącz
Wysłany: Nie Wrz 18, 2011 19:20
te z pierwszych lat produkcji miały wentylowane + lite tył, a potem rzekomo to unowocześnili system hamowania i w ramach tego unowocześnienia montowali lite przód i bębny tył O_o
jak masz lite przód, to i zapewne masz bębny tył. Jak chcesz poprawić hamowanie to kup na alledrogo zaciski od wentylowanych i tarcze wentylowane a bębny z tylu jak masz okładziny we wmiarę dobrym stanie to daj bębny do przetoczenia.
Ostatnio takie usprawnienia zrobilem w swoim rv i efekt naprawdę spoko
jak miałem kiedyś 220 sdi 96 rok to miał z przodu wentyl a tył bęben a w MG ZR teraz mam z przodu lite a tył bęben. Trochę mi się to nie klei ze unowocześnili tak ze jest gorzej przecież wentyl jest dużo lepszy od litej... ale ok czyli szukać z 96 roku zacisków i będzie ok tak a różnią się tylko ze są szersze i grubsza tarcz wejdzie tak ?:)
[ Dodano: Nie Wrz 18, 2011 20:42 ]
diesel i benzyna maja różne zaciski tak
a MG ZR 1.8 160 KM tez miały lite czy wentyle jak dzwonie po aukcjach i pytam czy były wentyle czy lite to albo nie wiedza albo nie pamiętają a różni sie taki zacisk pewnie tylko wymiarem ze jest ciut szerszy zeby szersza tarcz weszła... a na oko na aukcji z allegro to nic nie widać niestety...
Jeśli chodzi o rodzaj tarcz to nie wiem czy jest jakaś reguła, bo np. na moim przykładzie, mam z przodu wentylowane , a z tyłu bębny samochodzik jest z 1998, model 1999 silnik 1.4, 8V.
Firq napisał/a:
to moze szukać od MG ZR 1.8 a ZR 1.4
ZR 1.4 wszystkie miały z przody lite. Jak chcesz wentylowane to szukaj od ZR 1.8.
Jezeli chcesz przejsc na Wentylowane z litych polecam poszukac - moze byc trudniej - zaciskow tarcz i klockow od ZS-a 180 , tarcza orginalnie w ZR IDT miala 262 mm z przodu, a z ZS-a 282 , grubosc ZR- 19 mm a z ZS180 21 mm.... Wiec jak widac spora roznica, zrobilem swapa w zoltku, bo w czarnym nie doczekalem O_o
Roznicy w samym hamowaniu nie ma ogromnej, ale nie zdazylo mi sie by hamowal slabiej po zagrzaniu na 282 , na 262 mialem takie wrazenie, ze po lataniu na torze, puchl...
Zeby nie puchl , wlozylem kable w oplocie imho to najwiecej daje bo pedal i hamulec szybciej odpowiadaja i nie ma efektu puchniecia przewodow, wiec co naciskasz idzie na tarcze
IMHO warto, bo zamiana lite na wentylowane zyskasz troche, na wentylowane 282 z ZS-a zyskasz sporo wiecej, a finasowo nie bedzie wielkiej roznicy i tak czy tak to ta sama robota
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jezeli chcesz przejsc na Wentylowane z litych polecam poszukac - moze byc trudniej - zaciskow tarcz i klockow od ZS-a 180 , tarcza orginalnie w ZR IDT miala 262 mm z przodu, a z ZS-a 282 , grubosc ZR- 19 mm a z ZS180 21 mm
Wspomnieć BEZWZGLĘDNIE należy że po takim swapie można stosować felgi nie mniejsze niż 15", a i w tym wymiarze nie wszystkie się nadadzą.
Ja w ubiegłym roku zrobiłem swapa na tarcze wentylowane w moim Roverku. Tarcze BOSCH, klocki TEXTAR i drugi raz nie wybrał bym takiego zestawu. Co prawda hamuje dobrze, ale w drugim autku mam klocki Ferodo Premier i są one po prostu rewelacyjne.
Tarcze pasują bodajże od Civica V czy VI generacji (nie muszą być od Rovera), natomiast jarzma i zaciski mam od Hondy Prelude (większa średnica tłoczka i powierzchnia klocka) i też wszystko podeszło p&p. Większość Civiców z tarczą 262mm może być dawcą do swapa także szukając nie jest konieczne ograniczanie się do części od Rovera.
powiem wam o co mi chodzi i dlaczego chce zmienić na wentyle problem polega na tym ze (nie miejcie mnie za pirata drogowego) jak jest miejsce i jest fajna pusta droga i pociśne czasem to przy nagłym hamowaniu słyszę tylkio dudnienie i trzesie całą buda co za tym idzie nie hamuje jak powinien ...;/ i dlatego chce przejsc na wentyle zeby mnie takie rzeczy nie zaskakiwały bo wiadomo lita tarcz nie odprowadza tak ciepła jak wentyl i stąd moja decyzja;] co do tego co napisał maniaq, to zrozumiałem to w ten sposób ze od ZS-a 180 mam szukać bo jest tarcz większa i co za tym idzie lepiej bedzie hamowało, i zgadzam sie z Tobą w 100%-tach z tym ze tak jak pisałem wyżej chodzi tylko zeby tarcz wentylowana zrobiła swoje i nie dudniło i lepiej hamowało
Odnośnie wypowiedzi marcin316, czyli moge szukać od civica ale z którego roku tak mniej więcej i od jakiej wersji silnikowej mam szukać?? jarzmo będzie pasowało w zwrotnice mojego MG tak
Musisz zdecydować czy zostajesz przy średnicy 262 czy szukasz od ZS-a 282. Większa tarcza zapewni na pewno lepsze hamowanie, jednak jak wspomniałem może okazać się że musisz wymienić felgi (jeśli jeździsz na 15").
Co do części z Civica to o ile pamiętam podchodzą z VI generacji. Poszukaj na Allegro aukcji gdzie jest rysunek tarczy zwymiarowany i wszystko stanie się jasne.
Co do części z Civica to o ile pamiętam podchodzą z VI generacji. Poszukaj na Allegro aukcji gdzie jest rysunek tarczy zwymiarowany i wszystko stanie się jasne.
z tym ze ja chce kupić używki zaciski a na aukcjach nie znalazłem zeby ktoś w używkach wymiarował tarcze...;/ i powiedz mi tylko czy od diesla i beni sa takie same jeśłi chodzi o civica
Musisz zdecydować czy zostajesz przy średnicy 262 czy szukasz od ZS-a 282. Większa tarcza zapewni na pewno lepsze hamowanie, jednak jak wspomniałem może okazać się że musisz wymienić felgi (jeśli jeździsz na 15").
Co do części z Civica to o ile pamiętam podchodzą z VI generacji. Poszukaj na Allegro aukcji gdzie jest rysunek tarczy zwymiarowany i wszystko stanie się jasne.
W kwestii tarcz hamulcowych najlepiej kup dedykowane do Rovera 25/45. Pomijając fakt, że w Civicach występuje również rozmiar 4x114,3, to w Rovere 200 (kanciak do 96 roku) tarcza jest "prawie" taka sama, a ma "jedynie" inne odsadzenie i nie założysz zacisku z klockami na tarcze.
W kwestii poszukiwań, tarcze wentylowane lub lite były zależne od wersji wyposażenia. Pewne jest to, że jeśli samochód nie ma ABS-u, ma tarcze lite. Ta reguła działała w drugą stronę tylko do roku 97 (ABS=tarcze wentylowane z przodu i tarcze z tyłu). Po 97 roku zaczęło się "księgowanie". Można spotkać lite+bębny, wentyle+bębny i wentyle+tarcze. Zewsze w najmocniejszych wersjach były tarcze wentylowane z przodu i tarcze z tyłu (Rover 200Vi, Rover 200BRM, Rover 25 GTi, Rover 420Si, Rover 45 2.0V6). W kwestii tego, czy przypadkiem nie kupisz zacisków od ZR160 lub ZS180, to z pewnością tak nie będzie. Zaciski od tych tarcz są deficytowym towarem i są bardzo poszukiwane... a przez to również droższe
W kwestii wymiarów tarcz:
lite - 262x13,
wentylowane - 262x21,
ZR160/ZS180 - 282x25.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum