Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Cześć wszystkim.
Przejrzałem tematy dotyczące drgań jakie typowo spotykamy w tych małych bryczkach.
Nie znalazłem odpowiedzi stąd ten temat.
Piątek.
Pełen bak paliwa, auto trochę stało więc po trasie ok 25km postanowiłem dać po garach i odkurzyć tłoki.
Mam zawias eibacha wiec siedzi dość nisko, do tego opona 205/45/16 więc twardo i sztywno.
Po szybszej przejażdżce i kilku łukach skończyłem ww. zabieg i stanąłem na parkingu, chwile poczekałem aż turbo się ochłodzi i zgasiłem silnik.
po 15 minutach gdy wyszedłem ze sklepu, odpaliłem auto i zaczął dobiegać mnie dźwięk jakby jakiś metal walił w ramę auta i całe wnętrze strasznie mi buczy. Dzieje się tak na wolnych obrotach jak i podczas dodawania gazu, z tym że dodając gazu drgania wzrastają.
Sobota.
Lewarek, klucze - szybka diagnoza.
ciężarek na maglownicy zablokował się na ramie i zjechała się guma izolująca odważnik.
Przesunęłem ciężarek w odpowiednie miejsce, plastikowymi tytkami zablokowałem położenie.
Efekt ? zero poprawy.
Buczy i drży dalej tak samo.
Sprawdzałem przeguby po obu stronach - osłony są, trzymają się, smaru od ch*a także odpada.
Pod maską nie widzę żadnych elementów które mogły by tak wpłynąć na drgania, np poprzez poluzowanie.
Dolne poduszki silnika trzymają i są w porządku.
Czy ma ktoś życzliwą radę dla mnie abym mógł się z tym uporać ?
Może to przegub wewnętrzny ? ale jak mógł się uszkodzić po jednorazowej, zdroworozsądkowej przejażdżce ?
Powoli dobija mnie ten odgłos bo muszę słuchać radia o wiele głośniej żeby zagłuszyć ten nieprzyjemny dźwięk.
Dodam jeszcze że jadąc i wciskając sprzęgło drgania ustępują - ale nie chcę snuć jeszcze daleko idących wniosków.
_________________ Driving is believing !
SPAMU¦
Wysłany: Sro Wrz 21, 2011 15:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
[ Dodano: Sro Wrz 21, 2011 18:45 ]
a ma ktoś jeszcze jakieś sugestie
[ Dodano: Czw Wrz 22, 2011 18:32 ]
filmik nie będzie już potrzebny.
dzięki Wszystkim za tak liczne sugestie dzięki nim wturlałem się dzisiaj pod auto i odkryłem iż przegub wewnętrzny prawy na styku z obudową skrzyni zrobiła się mała szparka/luz.
Nie wiem czym to spowodowane, a tym bardziej jak usunąć ten luz, gdyż wciskanie, dobijanie etc. nie daje zamierzonego skutku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum