Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416Si 97'] sterowanie szybą przednią pasażera
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416Si 97'] sterowanie szybą przednią pasażera
Autor Wiadomość
Bodziek85 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 159
Skąd: Bielsko-Biała



  Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 16:19   [R416Si 97'] sterowanie szybą przednią pasażera
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam,

Znalazłem taki przełącznik od anglika na przednie drzwi pasażera. chciałbym go użyć by poprawić ergonomię użytkowania roverka.

Czy muszę przeciągać dodatkowe przewody do drzwi ? jeśli nie to jaki jest schemat podłączenia się pod sterowanie elektryczną szybą góra/dół.

Sterownika AUTO tak jak od strony kierowcy mi chyba nie potrzeba, ale dla pewności pytam.

Proszę o rady i sugestie. Jak było to przepraszam, nie znalazłem.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 16:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 16:48   

Też sobie taki zamontowałem na drzwi pasażera ale w końcu się poddałem bo nic nie mogłem wykombinować , żeby działało :cry:
 
 
Bodziek85 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 159
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 19:50   

nie rozumie ?

zawsze skuteczny sposób to podpięcie się do oryginalnie montowanego przełącznika szyb przy ręcznym - niestety to rozwiązanie nie jest zbyt łatwe bo trzeba ciągnąc wiązke przez pół auta. Oglądałem wtyczke pomiędzy zawiasami drzwi i przejść przez nią z kabelkami to żmudna i czasochłonna zabawa - niemniej jednak wykonalna

tylko teraz pytanie - czy jest opcja żeby zrobić to prościej ? zależy mi na efekcie
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Wrz 22, 2011 21:31   

Ja podpinałem się też pod wtyczkę od tego przycisku w konsoli środkowej i nie chciało mi działać.Właśnie to było dziwne.Dużo tam kabelków i musiałem coś poplątać.

Jeżeli uda Ci się to zrobić to opisz koniecznie co i jak podłączałeś.Jakie kabelki z jakimi.
Myślę , że przyda się tu wielu osobom bo nie jednego wkurzają guziki w środkowej konsoli.
 
 
Bodziek85 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 159
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 12:05   

dziwie się że nikt się tym tematem wcześniej nie zainteresował, no ale cóż - powalcze z tym na własną rękę
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 12:09   

Ok, to dawaj znać na bierząco a najlepiej zrób foto relacje.
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 14:17   

Myślałem nad tym swego czasu, ale odpuściłem temat gdyż w 95% użytkuje samochód sam, a narzeczona jak już jedzie (jako pasażer oczywiście), to wie, że przycisk jest po lewej stronie przy schowku.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pią Wrz 23, 2011 20:11   

Bodziek85 napisał/a:
zawsze skuteczny sposób to podpięcie się do oryginalnie montowanego przełącznika szyb przy ręcznym


To jest Kolego błędne rozumowanie. Zapoznaj się najpierw z budową i zasadą działania oryginalnego przełącznika. Równoległe podłączenie drugiego takiego samego przełącznika i jego użycie wywołuje stan zwarciowy. Opcja z dwoma przełącznikami jest wykonalna pod warunkiem zastosowania układu wykonawczego w postaci np przekaźników, które bądą sterowane pojedynczym impulsem z przełączników oraz zabezpieczone przed jednoczesnym zadziałaniem (np przez wykorzystanie dodatkowego styku rozwiernego). W tej opcji przełączniki mogą już być połączone równolegle.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Bodziek85 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 159
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Sob Wrz 24, 2011 06:32   

ok dzięki za sprostowanie mojej teorii. ale z tego wynika że wystarczy odłączyć przełącznik przy ręcznym a wtedy przy oknie zadziała. Czy tak ?
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sob Wrz 24, 2011 07:47   

Jeśli całkiem odepniesz istniejący i podepniesz w innym miejscu to jak najbardziej zadziała.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Sob Wrz 24, 2011 21:00   

Montaz przycisku do el.szyby w drzwiach pasazera
Witajcie,

Przygotowalem krotka instrukcje - jak zamontowac ww. przycisk w drzwiach pasazera. U mnie po wymianie tapicerki byla koniecznosc podlaczenia go, ale moze ktos z Was bedzie chcial tez go zamontowac, bo na prawde umila on jazde pasazerowi.

Poniewaz sporo jest Hond 5D sprowadzonych na czesci z UK, nie powinno byc problemu ze zdobyciem niezbednych czesci. A beda to:

- przycisk el.sterowania szyba tylna (obojetne lewy czy prawy, koniecznie wyjety z tylnych drzwi) - koszt uzywanego ok. 30 PLN
- element plastikowy z blaszka (z wersji UK) (dalej zwany "kolnierzem okalajacym przycisk"), do ktorego przymocowany bedzie przycisk - koszt nowego w ASO ok.24 PLN (uzywany pewnie mniej)
- 4-5m przewodu (1,5 lub 2 mm kwadrat) - koszt ? (mialem swoj)
- dwie blaszki (wykonane ze "sledzia" komputerowego) - koszt ? (mialem swoj)

Reszta, to narzedzia i inne niezbedne graty:

- lutownica + cyna (ew. male konektory "szybkozlaczki")
- wiertarka + cienkie wiertlo
- tasma izolacyjna
- kawalek cienkiego, mocnego drutu
- srubokret krzyzakowy, kombinerki z cienka glowka
- kartka i olowek

Opis:

1.Najpierw zdejmujemy boczki z drzwi przednich (opis znajdziecie na forum). W boczku pasazera odkrecamy duza raczke:


2.To samo robimy z drugiej strony:


3.Teraz, przy pomocy kartki i olowka, odrysowujemy szablon z otworami (przykladamy mocno kartke i zamalowujemy ja olowkiem tak, aby odbily nam się krawedzie otworow). Wycinamy szablon, odwracamy i przykladamy do boczka pasazera. Olowkiem odrysowujemy brakujacy otwor. Za pomoca wiertarki robimy male otworki jeden przy drugim i wycinamy dziure. Po skonczeniu boczek powinien wyglądać mniej wiecej tak:


4.Przykladamy "kolnierz okalajacy przycisk" i montujemy spowrotem raczke:


5.Przykrecamy od spodu blaszke mocujaca "kolnierz". Niestety nie mam jej na zdjeciu (czerwone pole to miejsce gdzie nalezy ja przykrecic, lub jesli jej nie ma, to zastosowac jakis patent):


6.Aby nowy przycisk dzialal, nalezy doprowadzic do niego zasilanie. Mozna to zrobic z tunelu srodkowego lub podlokietnika, z okolicy puszki z bezpiecznikami (malo miejsca) lub z drzwi kierowcy. Ja wybralem to ostanie rozwiazanie. Przylutowany przewod idzie od drzwi kierowcy do drzwi pasazera (wychodzi spodem drzwi przez otwor z zaczepem uszczelki, potem idzie troche oszczelka i wchodzi do kabiny przez fabryczny otwor (tu przyda sie cienki drut do przeprowadzenia przewodu), nastepnie biegnie pod konsola i wchodzi do drzwi prawych):


7. Teraz mozemy sie zajac montazem przycisku do sterowania szyb (wyjetego z tylnych drzwi):

w "kolnierzu okalajacym przycisk".

Niestety zaznaczone otwory:

maja za duzy rozstaw i trzeba uzyc patentu, aby przycisk idealnie sie trzymal. Ja zrobilem to w ten sposob:

Mianowicie ucialem dwa rowne kawalki blaszki (na rysunku zaznaczone na niebiesko) ze "sledzia" komputerowego, wygialem je kombinerkami w "U", w kazdej wywiercilem otworek i przykrecilem przycisk.

8.Jak podlaczyc przewody? Oryginalny schemat wyglada tak:

Rozcinamy dwa przewody sterujace motorem (powstana cztery koncowki) i podlaczamy wszystkie cztery koncowki za pomoca cienkich konektorow tzw. "szybkozlaczek" do przycisku. To samo robimy z wczesniej doprowadzonym przewodem zasilajacym. Nowy schemat bedzie wygladac teraz tak:

W podlaczeniu przycisku bedzie pomocny ten schemat:


9. Po zlozeniu boczkow na swoje miejsce otrzymujemy następujacy efekt:


Teraz szybe pasazera moze otwierac kierowca z tunelu i pasazer nowym przyciskiem.

Czas trwania montazu: ok. 4 godzin (lub dluzej)
Koszt wykonania: ok. 50 PLN

Pozdrawiam,

MANUAL SKOPIOWANY Z FORUM CIVIC KLUB A WYKONANY PRZEZ KOLEGE RIKOO

[ Dodano: Sob Wrz 24, 2011 22:00 ]
niestety nie skopiowało zdjec
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Wrz 24, 2011 23:29   

:ok:

Ciesze się , że Ci się udało .Gratuluję roboty :ok:
Lipa tylko bez tych zdjęć , nie wiadomo czasami o co chodzi :neutral:

Spróbuj zmniejszyć zdjęcia jakimś programem i wrzucić w temat.
Rozdzielczość maks 800x600 ( inne nie przejdą ).
Jak będę zdjęcia to przydałoby się wrzucić ten opis gdzieś do FAQ

Ewentualnie mogę prosić fotę na maila jak połączyłeś te kabelki ?
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Nie Wrz 25, 2011 21:58   

Wszystko fajnie tylko nie lepiej, szybciej i łatwiej będzie kupić cały boczek od Rovera lub Hondy z kierownicą po prawej stronie? Mając taki boczek przycisk jest już fabrycznie zamontowany i wystarczy tylko pociągnąć kabelki. Kolor tapicerki na pewno się dobierze bo jest tego trochę.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
Armandoo 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 354
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Wrz 28, 2011 18:48   

Hej,

no ja właśnie kupiłem boczek od angilka i nie muszę nic wycinać itp...

Problem mam jedynie jak te kable podłączyć , żebyś śmigało.


Kolega to fajnie rozwiązał , że pociągnął tak od drzwi kierowcy , że działa mu i przycisk na tunelu środkowym.

Czekam aż się odezwie i wrzuci jakieś foto tego schematu
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 29, 2011 05:18   

Armandoo, musisz wejsc na forum civic i tam w dla 6gen 5d w faq znajdziesz
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Lechuu 



Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 7



Wysłany: Czw Mar 27, 2014 15:43   

Też zamontowałem boczek od anglika z włącznikiem, na dzwiach jest kastka od szyby z dwoma kabelkami niebiesko-zielony i niebiesko-żólty instnieje możliwość podpiecia przełącznika pod te dwa kabelki bez przeciagania wszystkich 4 kabelków z konsoli koło ręcznego?????? Na forum civica nic nie znalazłem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Co z klamką przednią od strony pasażera
ToMaSs1986 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Czw Lis 06, 2008 22:53
ToMaSs1986
Brak nowych postów [R45] Szyba przednia
Lukasik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Czw Paź 06, 2011 14:26
Lukasik
Brak nowych postów [R45] Nieszczelna przednia szyba
qefuss Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Lut 29, 2008 23:35
Wazzabii
Brak nowych postów [POMOCY [!!!! PRZEDNIA SZYBA !!!!!!]
[Rover 400]
tkuboszek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Lip 05, 2009 11:37
Vesper416
Brak nowych postów [R45] Porysana przednia szyba
neo88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Lip 11, 2014 10:52
neo88



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink