Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Wyciek oleju silnikowego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Wyciek oleju silnikowego
Autor Wiadomość
barszczyk 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 131
Skąd: Poznań



  Wysłany: Nie Wrz 25, 2011 19:14   [R45] Wyciek oleju silnikowego
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam wszystkich!

Ostatnio zauważyłem wyciek oleju osłona pod silnikiem w miejscu gdzie znajduję się inspekcja do filtra oleju jest cała mokra.
Po zdjęciu osłony moim oczom ukazał się dramat: ( (zdjęcia)

Możecie mi powiedzieć, co to jest?
Jak to sie nazywa?
Z czego to leci?
Czy trudno to naprawić?, Czy sam to zrobię?, czy od razu oddać fachowcowi?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 25, 2011 19:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Wrz 25, 2011 19:51   

Normalka w tym silniku pocą się węzę olejowe od chłodnicy oleju :wink: Odkręcić dorobić nowe i spokój. Ale u ciebie wygląda jak by O-ring poszedł tylko bo są w całkiem dobrym stanie :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
barszczyk 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 131
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 06:57   

Czyli wystarczy, że odkręce dwie śruby mocujące końcówki węży w chłodnicy oleju i wymienie o-ringi tak?

Czy przy odkręcaniu konieczne jest spuszczenie oleju z silnika?
Gdzie kupic takie o-ringi? (oczywiście poza zamówiniem oryginalnych przez Tobiego.)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 28, 2011 00:24   

barszczyk, O-Ringi dokupisz w sumie w każdym sklepie moto lub Agromie dla ciągników. Pokazujesz stare i dobiorą :wink:

Olej nie musisz spocząć tylko potem troszkę będzie musiał dolać bo spłynie z chłodnicy oleju albo dolej to co złapiesz przy odkręcaniu :razz: Ale umyj to najpierw jakimś płynem do mycia silników i zobacz skąd dokładnie kapie :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
barszczyk 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 131
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Paź 02, 2011 13:28   

Witam,

Problem został rozwiązany, ale nie do końca.
Faktycznie leciało z O-ringów, zostały zakupione nowe w ASO Hondy symbol 91305-P5T-G00 cena 3,65zł/szt więc tragedii nie ma :D

Tutaj ładnie przedstawiona część:
http://www.hondaoriginalp...0&block_03=7941

Jednak okazało się, że to nie wszystkie miejsca ubytku oleju.
Sączy się jeszcze w miejscach zaznaczony na zdjęciu liczbami 1 i 3.

Co robić? kupić nowe? czy używki? może jakoś zregenerować?

I pytanie o obejmę (numer 3 na zdjęciu) można wymienić ją na obejmę ślimakową? wężyk normalnie w rękach moge obracać wieć sugeruję iż obejma przestała spełniać swoje zadanie.
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Paź 02, 2011 18:38   

barszczyk napisał/a:
I pytanie o obejmę (numer 3 na zdjęciu) można wymienić ją na obejmę ślimakową? wężyk normalnie w rękach moge obracać wieć sugeruję iż obejma przestała spełniać swoje zadanie.


Moim zdaniem należy wymontować ten przewód i dać do ponownego zaprasowania, do jakiegoś warsztatu co zajmują się hydrauliką siłową. Obejma ślimakowa nie zagwarantuje takiej szczelności.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
barszczyk 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 131
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Paź 02, 2011 19:41   

oo wdarł się błąd!
chodziło o obejmę numer 2 ze zdjęcia..... tą obejmę co kąbinerkami zciskamy i zciągamy.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Paź 02, 2011 19:52   

Numer 1. do jest podstawka gdzie siedzi termostat i tam raczej płyn ucieka niż olej :wink:

Numer 2 to możesz zastąpić opaska ślimakowa i jest to waz powrotny oleju z alternatora :wink:

Numer 3 bym jeszcze raz dal do zaprasowania i to się ma tam ruszać takie to już jest :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420d] Wyciek oleju silnikowego.
BartekD Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Lip 03, 2013 14:15
BartekD
Brak nowych postów [R 400 SDI 98'] Wymiana oleju silnikowego
Opis krok po kroku
MSaigon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Pon Sie 10, 2009 09:04
MSaigon
Brak nowych postów [R45] W sprawie oleju silnikowego
joemax77 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Sob Lis 10, 2007 20:17
DEBEC
Brak nowych postów [R416s] Zużycie oleju silnikowego
serwacy82 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Sty 06, 2009 22:47
keczu
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [i]Jaki rodzaj oleju silnikowego polecacie[/i]
krzychot Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Wrz 02, 2011 09:40
tronsek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink