Wysłany: Nie Wrz 25, 2011 07:52 [mg zs r45 z tarczami tył] jak odpowietrzyc układ
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
robiłem swap hamulcow znaczy u mechanika
wczesniej 260mm lite przod teraz wentyle 282mm
oraz bebny tył teraz 260 lite tył
płyn nowka motul
3razy odpowietrzalismy układ i itak czuje ze pedał powoli wpada za daleko przy hamowaniu
robilismy dwa razy jak mechanik chciał czyli
pt
lp
lt
pp
pozniej jak ja
czyli
lt
pt
lp
pp
i to i to było pwenie zle
jaka kolejnosc musi byc prawidłowo bo manual od haynesa mowi wogle inna szkołe niz całe zycie słyszałem jesli dobrze wyczytałem
i czy odpowietrzamy na zgaszonym czy odpalonym silniku
Pomógł: 33 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 371 Skąd: Pszczyna
Wysłany: Nie Wrz 25, 2011 12:08
Cytat:
jaka kolejnosc musi byc prawidłowo bo manual od haynesa mowi wogle inna szkołe niz całe zycie słyszałem jesli dobrze wyczytałem
Tak jak napisał Walczakowski, zaczynamy od kół najbardziej oddalonego od pompy hamulcowej. Czyli Prawy tył, lewy tył, prawy przód i na końcu lewy przód.
Mnie uczyli żeby odpowietrzać na wyłączonym silniku ale myśle że można też na włączonym.
Na początek po wymianie tych hamulców miałeś zacząć od metody statycznej, czyli odkręcasz odpowietrznik i czekasz aż poleci z niego płyn bez powietrza. Tak robisz z wszystkimi kołami ( zachowując kolejność ) i powinno być OK.
Tak z ciekawości - co musiałeś zrobić/wymienić/dorobić aby zmienić bębny na tarcze? Dużo było z tym roboty ? Niedługo będę przerabiał układ hamulcowy na bardziej wydajniejszy i też się zastanawiam nad podmianką bębnów na tarcze z tyłu.
Może masz coś delikatnie nie dokręcone po swapie i łapie powietrza? Ubytku płynu nie stwierdzono ?
greg-si, pompa nie zmieniana bo ktos kiedys powiedział ze w roverach sa takie same nie całe calowe (dokładnie nie pamietam)
czy calutki zleciał to nie wiem ale po koleji wszystkie wezyki na koncu były odkrecane (pojedynczo co prawda) no i tylne wezyki wymienione bo te od zaciskow inne a te od bebnow inne
gregi ty wymieniałes przod i tył wiec moze powiesz jak ty to odpowietrzałes i czy jest oki
ubytku nie, jedynie dolewałem po odpowietrzaniu bo wiadomo ze za kazdym razem troche uciekało
walczakowski, ja wymieniałem całe wachacze z linkami i koncowe przewod
a przod to p&p
[ Dodano: Nie Wrz 25, 2011 22:19 ]
teraz to co wyczytałem z manuala od HAYNES i z RAVE
LEWY PRODZ
PRAWY TYŁ
PRAWY PRZOD
LEWY TYŁ
niestety mało ogarniam angileski i nie wyczytałem czy odpalony silnik
jesli rave i haynes mowia prawde to musze zmienic sekwencje bo w koncu to do anglika jest
czyli zaczynam
PRAWY PRZOD
LEWY TYŁ
LEWY PRZOD
PRAWY TYŁ
mam nadzieje ze greg-si, cos jeszcze dodasz do tematy bo troszke mnie hamulce kosztowały a narazie strach jezdzic
Ja robiłem to tak że przed odkręceniem jakiegokolwiek przewodu płyn hamulcowy pod sam korek. Odkręcam zacisk, przykręcam nowy, odpowietrzam ten który wymieniłem sprawdzając ciągle czy jest płyn. Jeśli jest połowa to dolewam tak aby nic nie zapowietrzyć.
Kolejne tak samo.
Jazda próbna i znowu odpowietrzenie, sprawdzanie płynu, czy są wycieki.
Pedał u mnie bierze również bardzo nisko i mam pompę seryjną. Z tym że u mnie zaciski dwutłoczkowe i z tyłu 280mm.
Co do odpowietrzania. Tak podaje książka:
Słyszałem że łatwo zapowietrzyć pompę ABS. Wtedy mogą być problemy.
Co do pompy hamulcowej to według rimmerbros.co.uk inna pompa jest do ZS180 a inna do reszty.
Ps. Jakie felgi założyłeś na te hamulce?
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
ja wymieniałem płyn wiec musiłem spuscic.
moze mam ta pompe zapowietrzona;/ troche lipa
co tak na spokojne zaywazyłem to jak na odpalonym silniku podpapuje pedał zeby był twardy wysoko (3razy wciskam) to trzymajac mocno noge na pedale. pedał udaje sie wcisna znaczy sie opuszcza (ale uzywam do tego siły)
tak jakby gdzies ten płyn spie...ał tyle ze raczej ubytkow ani wyciekow nie ma
15" et 37(lub 38) nie pamietam
troszke ciezarki ocieraja
na zime do orginalnych fel musze dystans 5mm kupic
co tak na spokojne zaywazyłem to jak na odpalonym silniku podpapuje pedał zeby był twardy wysoko (3razy wciskam) to trzymajac mocno noge na pedale. pedał udaje sie wcisna znaczy sie opuszcza (ale uzywam do tego siły)
tak jakby gdzies ten płyn spie...ał tyle ze raczej ubytkow ani wyciekow nie ma
To chyba serwo tak działa.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Różnica jest taka że wcześniej musiałem dość mocno dusić pedał aż w końcu tarcza z klockiem stworzyły jednolite połączenie i hamuje ok.
Tył natomiast jest jeszcze niedotarty bo cały klocek nie przylega do tarczy.
borek88 napisał/a:
sproboj tego z tym podpomowaniem i wciskaniem siła pedała czy tez opada troche??
U mnie pedał powoli odpuszcza.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum