Forum Klubu ROVERki.pl :: [mg zs r45 z tarczami tył] jak odpowietrzyc układ
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[mg zs r45 z tarczami tył] jak odpowietrzyc układ
Autor Wiadomość
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Nie Wrz 25, 2011 07:52   [mg zs r45 z tarczami tył] jak odpowietrzyc układ
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

robiłem swap hamulcow znaczy u mechanika
wczesniej 260mm lite przod teraz wentyle 282mm
oraz bebny tył teraz 260 lite tył
płyn nowka motul
3razy odpowietrzalismy układ i itak czuje ze pedał powoli wpada za daleko przy hamowaniu
robilismy dwa razy jak mechanik chciał czyli
pt
lp
lt
pp

pozniej jak ja
czyli
lt
pt
lp
pp

i to i to było pwenie zle

jaka kolejnosc musi byc prawidłowo bo manual od haynesa mowi wogle inna szkołe niz całe zycie słyszałem jesli dobrze wyczytałem


i czy odpowietrzamy na zgaszonym czy odpalonym silniku
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 25, 2011 07:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
walczakowski 




Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 26
Skąd: Radom

Rover 45

Wysłany: Nie Wrz 25, 2011 09:20   

Mnie uczyli, że odpowietrzanie robisz na wyłączonym silniku i zaczynasz od koła do którego jest najdalej.
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Nie Wrz 25, 2011 12:08   

Cytat:
jaka kolejnosc musi byc prawidłowo bo manual od haynesa mowi wogle inna szkołe niz całe zycie słyszałem jesli dobrze wyczytałem


Tak jak napisał Walczakowski, zaczynamy od kół najbardziej oddalonego od pompy hamulcowej. Czyli Prawy tył, lewy tył, prawy przód i na końcu lewy przód.
Mnie uczyli żeby odpowietrzać na wyłączonym silniku ale myśle że można też na włączonym.

Na początek po wymianie tych hamulców miałeś zacząć od metody statycznej, czyli odkręcasz odpowietrznik i czekasz aż poleci z niego płyn bez powietrza. Tak robisz z wszystkimi kołami ( zachowując kolejność ) i powinno być OK.

pozdrawiam
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Nie Wrz 25, 2011 16:27   

to metody statycznej nie bylo
a od najdalszego było i zonk
a w rave ktos wie gdzie to jest bo nie moge znalezc
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 25, 2011 16:45   

Pompa hamulcowa zmieniana?
Cały płyn zleciał i w układzie było pusto że patrzycie na kolejność odpowietrzania?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
walczakowski 




Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 26
Skąd: Radom

Rover 45

Wysłany: Nie Wrz 25, 2011 19:37   

Tak z ciekawości - co musiałeś zrobić/wymienić/dorobić aby zmienić bębny na tarcze? Dużo było z tym roboty ? Niedługo będę przerabiał układ hamulcowy na bardziej wydajniejszy i też się zastanawiam nad podmianką bębnów na tarcze z tyłu.

Może masz coś delikatnie nie dokręcone po swapie i łapie powietrza? Ubytku płynu nie stwierdzono ?
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Nie Wrz 25, 2011 21:19   

greg-si, pompa nie zmieniana bo ktos kiedys powiedział ze w roverach sa takie same nie całe calowe (dokładnie nie pamietam)
czy calutki zleciał to nie wiem ale po koleji wszystkie wezyki na koncu były odkrecane (pojedynczo co prawda) no i tylne wezyki wymienione bo te od zaciskow inne a te od bebnow inne
gregi ty wymieniałes przod i tył wiec moze powiesz jak ty to odpowietrzałes i czy jest oki

ubytku nie, jedynie dolewałem po odpowietrzaniu bo wiadomo ze za kazdym razem troche uciekało

walczakowski, ja wymieniałem całe wachacze z linkami i koncowe przewod
a przod to p&p

[ Dodano: Nie Wrz 25, 2011 22:19 ]
teraz to co wyczytałem z manuala od HAYNES i z RAVE
LEWY PRODZ
PRAWY TYŁ
PRAWY PRZOD
LEWY TYŁ

niestety mało ogarniam angileski i nie wyczytałem czy odpalony silnik

jesli rave i haynes mowia prawde to musze zmienic sekwencje bo w koncu to do anglika jest
czyli zaczynam
PRAWY PRZOD
LEWY TYŁ
LEWY PRZOD
PRAWY TYŁ


mam nadzieje ze greg-si, cos jeszcze dodasz do tematy bo troszke mnie hamulce kosztowały a narazie strach jezdzic
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 10:10   

Ja robiłem to tak że przed odkręceniem jakiegokolwiek przewodu płyn hamulcowy pod sam korek. Odkręcam zacisk, przykręcam nowy, odpowietrzam ten który wymieniłem sprawdzając ciągle czy jest płyn. Jeśli jest połowa to dolewam tak aby nic nie zapowietrzyć.
Kolejne tak samo.
Jazda próbna i znowu odpowietrzenie, sprawdzanie płynu, czy są wycieki.

Pedał u mnie bierze również bardzo nisko i mam pompę seryjną. Z tym że u mnie zaciski dwutłoczkowe i z tyłu 280mm.

Co do odpowietrzania. Tak podaje książka:


Słyszałem że łatwo zapowietrzyć pompę ABS. Wtedy mogą być problemy.
Co do pompy hamulcowej to według rimmerbros.co.uk inna pompa jest do ZS180 a inna do reszty.

Ps. Jakie felgi założyłeś na te hamulce?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 14:33   

ja wymieniałem płyn wiec musiłem spuscic.
moze mam ta pompe zapowietrzona;/ troche lipa

co tak na spokojne zaywazyłem to jak na odpalonym silniku podpapuje pedał zeby był twardy wysoko (3razy wciskam) to trzymajac mocno noge na pedale. pedał udaje sie wcisna znaczy sie opuszcza (ale uzywam do tego siły)
tak jakby gdzies ten płyn spie...ał tyle ze raczej ubytkow ani wyciekow nie ma

15" et 37(lub 38) nie pamietam
troszke ciezarki ocieraja
na zime do orginalnych fel musze dystans 5mm kupic
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 16:28   

borek88 napisał/a:
co tak na spokojne zaywazyłem to jak na odpalonym silniku podpapuje pedał zeby był twardy wysoko (3razy wciskam) to trzymajac mocno noge na pedale. pedał udaje sie wcisna znaczy sie opuszcza (ale uzywam do tego siły)
tak jakby gdzies ten płyn spie...ał tyle ze raczej ubytkow ani wyciekow nie ma

To chyba serwo tak działa.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 16:40   

wiec moze hamulce musza sie ułozyc co??
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 17:45   

Na pewno trzeba trochę km przejechać by wszystko się ułożyło.
U mnie przód docierał się jakieś 500km a tył już 1,5kkm i wraz nie jest idealnie.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 20:31   

to jaka jest roznica przed a po dotarciu przodu??
sproboj tego z tym podpomowaniem i wciskaniem siła pedała czy tez opada troche??
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 21:33   

Różnica jest taka że wcześniej musiałem dość mocno dusić pedał aż w końcu tarcza z klockiem stworzyły jednolite połączenie i hamuje ok.
Tył natomiast jest jeszcze niedotarty bo cały klocek nie przylega do tarczy.

borek88 napisał/a:
sproboj tego z tym podpomowaniem i wciskaniem siła pedała czy tez opada troche??

U mnie pedał powoli odpuszcza.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 21:50   

greg-si napisał/a:
U mnie pedał powoli odpuszcza.


czyli u mnie to samo

a efekt nie bardzo lepszych hamulcow to tylko brak dotarcia nowych tarcz i klockow

[ Dodano: Pon Wrz 26, 2011 22:50 ]
greg-si, poleciało pomógł
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Jak odpowietrzyć układ chłodzenia??
Dyzio81 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Sie 15, 2008 11:08
piter34
Brak nowych postów [R416Si 1.6 97r] Jak odpowietrzyć układ paliwowy
robjud91 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Wto Paź 08, 2013 20:48
mike20231
Brak nowych postów [420 Tdi] Jak odpowietrzyc wysprzeglik ?
Pianek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Wto Sie 10, 2010 07:40
sTERYD
Brak nowych postów [R45] jak odpowietrzyć pompę sprzęgła?
pover10 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Wrz 05, 2015 09:17
marcin316
Brak nowych postów [R 45 ] jak odpowietrzyć pompę wtryskową ?
jerzy53 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Lis 25, 2013 21:59
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink