Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Montaż LPG
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214] Montaż LPG
Autor Wiadomość
robertd83 



Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 2
Skąd: Wronki



Wysłany: Pon Lip 06, 2009 14:43   [R214] Montaż LPG
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996

Witam
Jest to mój pierwszy post tutaj ... , jestem szczęśliwym posiadaczem ROVERka 214Si :) , szykuje się do założenia gazu .... I teraz stąd moje pytanie .... Czy w tym modelu jest kolektor plastikowy??Bo dzisiaj Pan gazownik trochę mnie zabił tą informacją jak i ceną :( , a nie mam na razie przez tydzień dostępu do auta ... I jaki typ instalacji gazowej polecacie?? I jak wygląda u was spalanie??
Gazowniki stwierdził że jest kolektor plastikowy i tylko i wyłącznie sekwencja i koszt jedyne 3000 zł ....

Z góry dzięki za wszelkie info ....
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Wrz 24, 2011 20:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 06, 2009 14:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
crs84 



Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 10
Skąd: Suszec / Śląsk



Wysłany: Pon Lip 06, 2009 15:13   

Mówił prawdę - tylko sekwencja jeśli nie chcesz mieć problemów z autem. Koszt też by się zgadzał jeśli jest robiona na lepszych podzespołach - na gorszych może taka przyjemność kosztować kolo 2200-2500 - wiadomo, że zależy też od gazownika.
 
 
Homi 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 111
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lip 06, 2009 16:16   

Potwierdzam, kolektor plastikowy, tylko sekwencja.

W Krakowie BRC Sequent kosztowała mnie 2850.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 07, 2009 15:45   

Na Mazowszu taniej. ;)

W Węgrowie Stag + Thomasetto + Valtek do R200 1900 zł.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
KKamil 



Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 18
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Wrz 24, 2011 09:37   

Mam pytanie do posiadaczy 214Si z LPG. W tym modelu wchodzi w grę tylko założenie sekwencji, czyli IV generacji ? Czy można pokusić się o założenie III generacji ?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Wrz 24, 2011 09:44   

Tylko sekwencja. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Sob Wrz 24, 2011 11:29   

Sekwencja i to tylko na dobrych gratach
Tomasseto alaska i Valtek odpadają
Reduktor zavoli zeta N wtryski hana i bedziesz spał spokojnie
 
 
Lukasz_Konin 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 192
Skąd: Konin

Rover 200

Wysłany: Sob Wrz 24, 2011 11:59   

Ja mam staga 4, tomasetto i valteki i smiga na lajcie nie narzekam;) instalacja 2350( wlew przy paliwie) i butla w kole
_________________
Poprostu Brychu :)
 
 
 
chmielu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 116
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sob Wrz 24, 2011 20:02   

hmm... mam Valteki, Tomasetto, Stag300 od 50tys km ;) w moim 214i. no i jest dobrze :) instalacja 2500, wlew pod klapka paliwa, i butla w kole
 
 
 
KKamil 



Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 18
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Wrz 24, 2011 22:29   

Powiedzcie mi jeszcze Panowie - nic tam szczególnego się nie dzieje po zamontowaniu tego gazu, przy odpowiednim serwisie oczywiście wszelkich podzespołów narażonych na szybsze zużycie.
Zimą nie macie problemów z odpalaniem auta ? Odpala Wam od pierwszego przekręcenia kluczyka ?

Tak rozważam instalację LPG do 214Si, bo jednak sporo spala paliwa. Tylko z drugiej strony zastanawiam się czy jest sens, ponieważ autkiem będę chciał pojeździć jeszcze max półtora roku.
 
 
bundylp 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 149
Skąd: okolice - Lublin

Rover 200

Wysłany: Nie Wrz 25, 2011 09:46   

Przy prawidłowo dobranej i dobrze zamontowanej instalacji nic zlego nie powinno się dziać. Trzeba jedynie zadbac o układ zapłonowy (kable, świece).
Czy Ci się opłaci zakładać to sprawdź tu.


KALKULATOR
_________________
"bundylp" = " bandi "
Nie taki Rover straszny jak go malują :P
 
 
stiepazapto 



Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 30
Skąd: Mazowsze



Wysłany: Nie Paź 02, 2011 15:47   

Tak Panowie twierdzicie, że tylko sekwencja :mrgreen: może w nowszych modelach ale plastik w kolektorze jest mega solidny. Ja mam instalację chyba nawet I generacji działającą tylko na podciśnieniu zupełnie bez żadnej elektoniki, wymieniam tylko parowniki co 80-100 tys. km, teraz jeżdze już na 3 :) . Nie mam problemów z wtryskami gazu, elektoniką, lambdami i innym dziadostwem które jest awaryjne i kosztotwórcze. Jak kończy sie parownik, cewka zapłonowa/kable/ świece może dojść do sztrzału, tylko zamontowanie 3 klapek uchylnych w obudowie filtra powietrza rozładowuje całkowice potencjalny "podmuch".Powiem tak, patrzać na częste problemy z nowszą generacją instalacji w życiu bym jej nie założył, taką samą instalację mam w Lagunie I i przebieg jest też w granicach 300tys. Takie małe wtrącenie do tematu, ponieważ twierdzenie, że jak niechcesz miec problemów to tylko sekwencja nie jest tak do końca prawdą.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Paź 02, 2011 22:06   

stiepazapto, jakieś 3 tygodnie temu tankowałem gaz a obok BMW 316 tankowało i jak ruszał z pod dystrybutora, jak pierdyknęło mu pod maską to rozerwany kolektor zdeformował maskę. Do kasy bidulek dopchał a potem słyszałem jak dzwonił po lawetę bo mu kolektor pękł to tak tyle w temacie ode mnie.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pon Paź 03, 2011 06:30   

Każdy gaz można spieprz... przy montażu . jednak jeśli dobrze zamontowany to sekwencja będzie zawsze lepsza. Brak zwęzki na dolocie = większa moc i mniejsze spalanie.
 
 
stiepazapto 



Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 30
Skąd: Mazowsze



  Wysłany: Pon Paź 03, 2011 19:26   

Panowie mnie strzaly w jakims BMW nie obchodzą bo nie wiem jak jest zrobiona instalacja, parownik filtry kable itd. Na moim rozwiązaniu zrobilem koło 300tys km, A strzałów było kilkadziesiąt w czasie gdy trzeba było zmienić kable, parownik, świece itd. Jedyną rzeczą która została rozrywana to górna puszka filtra powietrza, powtarzam na kilkadziesiąt strzałów. Rozwiązałem ten problem poprzez montaz 4 klapek fi50 metalowych w ww. obudowie i nawet podczas strzału nic sie nie dzieje. (2 klapki było za mało :mrgreen: ). Ja w swoim miescie miałem 4 rovera z salonu w 98roku, a sekwencje to dopiero raczkowały i trzeba było je zamawiać do konkretnego komputera silnika, przynajmniej mi tak tłumaczyli gaziarze, a koszt był wtedy 5.5 tys zł i do mojego oczywiscie nie było. Nikt sie nie chciał podjąc instalacji podcisnieniowej do takiego kolektora do czasu kiedy zobaczyłem u żony jednego z gaziarzy rovera ze zwykłą instalacją, więc doszedłem do wniosku że albo ją kocha albo chce z babą skończyć :mrgreen: . Wtedy powiedział: Panie te kolelktory nie strzelają i facet jak czas pokazał miał rację. Nikogo nie przekonuje do takich rozwiązań jedynie mówie że na zwykłej instalce też sie da, dodatkowo parownik to chyba Emma Gas i to jedyne urządzenie w instalacji oprócz butli i centralki.
Co do mocy jestem zadowlony i max prędkośc mam wiekszą na gazie niż na benzynie (może dlatego że nie ma odcięcia?), dodtakowo w każdej chwili mogę przełączyć manulanie B/G, a na sekwencji nie mam na to wpływu- temp.
 
 
wachu990 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 307
Skąd: Ostrów



Wysłany: Pon Paź 03, 2011 20:44   

Awaryjnie przelączysz kiedy chcesz w sekwencji bezpośrednio na gaz :mrgreen:
 
 
marhew 



Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 83
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Wto Paź 04, 2011 11:14   

ja w swoim aucie tez mam sekwencję (stag 200, wtryski reg fast, tomasetto, wlew w klapce) i szczerze powiem, że albo ktoś coś złego porobił przy montażu albo nie wiem co innego może go boleć, bo niestety auto albo dużo pali i chodzi idealnie, albo chodzi "kulawo" a spalanie jest do przyjęcia. Do samochodu zaglądało już z 7 'majstrów' i niestety żaden nic nie wymyślił. Także na przyszłość zero cudów z gazem- czas przerzucić się na diesla :)
 
 
Squid 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 167
Skąd: Łęczna

Rover 400

Wysłany: Sro Paź 05, 2011 09:17   

marhew napisał/a:
auto albo dużo pali i chodzi idealnie, albo chodzi "kulawo" a spalanie jest do przyjęcia.


Dużo tzn. ile ?
 
 
 
marhew 



Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 83
Skąd: Ostrowiec Św.



Wysłany: Sro Paź 05, 2011 19:03   

Spalanie otwiera się od ok 14 litrów w mieście, przy na prawdę delikatnej jeździe.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Paź 05, 2011 19:09   

albo silnik trup albo gaz spartolony - mi palil 14 przy zapieprzaniu nonstop z gazem w podlodze
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214] Montaż skrzyni biegów ?
mustafa75 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Maj 14, 2011 18:58
kasjopea
Brak nowych postów [R214 Si 97r] Demontaż i montaż deski rozdzielczej.
Mazi281 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Wrz 25, 2007 13:02
giewu
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r214] Montaż kopułki w nowszym silniku
Dzony Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Lut 11, 2014 23:59
sTERYD
Brak nowych postów [R214 1.4Si 96r] montaż gazu i przepustnica proszę o poradę.
pawciok11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Cze 14, 2010 15:54
oprawca_1978
Brak nowych postów [R214 Si 97] Dokładana klima DIAVIA, pomysł na montaż filtra
sim_co Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Kwi 21, 2011 17:25
sim_co



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink