Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 83 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Pon Paź 03, 2011 21:09 [r216] rozrusznik nie kręci
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
Witam. Do kolekcji problemów "roverowych" doszedł kolejny, który chce zwalczyć. Mianowicie rozrusznik nie kręci ze stacyjki- auto odpala na dodatkowy układ z przyciskiem i przekaźnikiem, który uruchamia rozrusznik. Objaw jest taki, że po przekręceniu stacyjki w pozycję rozruchu, cyka tylko przekaźnik, który rozłącza odbiorniki i poza tym nic się nie dzieje. Nie dochodzi prąd na kabel "z wsuwka" załączający rozrusznik. Czy jest jakiś bezpiecznik/ przekaźnik lub cokolwiek innego co może za to odpowiadać? za każdą pomoc z góry dziękuję i pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 03, 2011 21:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 241 Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Paź 03, 2011 22:33
Spróbuj auto na biegu poruszać do przodu i tyłu może zaskoczy, u mnie raz też tylko cykał a nie chciał zakręcić i pomogło mu właśnie popchniecie na biegu i od około miesiąca po tym wydażeniu ani razu sie to nie powtórzyło. ps. też mam dodatkowy układ z przyciskiem i przekaźdnikiem - masz identyczna sytuacje jaka ja mialem, miejmy nadzieje, że równie szybko sobie z nią poradzisz
Być może wypalone styki w stacyjce? Rozumiem, że prąd nie dochodzi do włącznika elektromagnetycznego? Co do zabezpieczeń po drodze, to jeśli do wieczora nikt nie odpowie, to sprawdzę na schemacie i sam odpowiedź. Z tego co pamiętam, to po drodze między akumulatorem a stacyjką jest tylko jeden bezpiecznik, ale mogę się mylić...
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 83 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Wto Paź 04, 2011 11:07
dokładnie tak- prąd nie dochodzi do elektromagnesu, stacyjka na 90% nie jest uszkodzona, bo poprzedni właściciel ją wymienił i jak sam powiedział, nie dało to żadnego efektu...
No to pozostaje zajrzeć do Rave i prześledzić drogę przewodu - zarówno wchodzącego jak i wychodzącego ze stacyjki. Jeśli z jakiś przyczyn nie możesz tego uczynić, to wieczorem wrzucę skan schematu.
Masz sprawny immobiliser?
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Podłączałeś miernik pod końcówkę, czy sondą przekułeś izolację blisko wtyczki? bo to różnica. Poza tym u mnie ta wsuwka po prostu zaśniedziała. Wyczyściłem malutkim pilniczkiem wtyczkę i gniazdo i od tej pory jest OK.
Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 83 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Wto Paź 04, 2011 21:34
Dzieki wielkie za schemat
Niestety nie jestem elektrykiem i nie do końca potrafię rozszyfrować te oznaczenia i zasadę działania tego układu. Widać tu 1 przekaźnik, FL1 i FL7 to prawdopodobnie bezpieczniki, czy tak? Następnie wejście do przekaźnika o numerze 85 i 86 to co to takiego i skąd to się ma brać? poza tym w ogóle nie wiem, gdzie to może się znajdować w samochodzie....
Tak, FL1 i FL7 to bezpieczniki. 85 i 86 to standardowe oznaczenie styków elektromagnesu przekaźnika. Po przekręcenia kluczyka w pozycję crank (start) na styki te idzie napięcie, które powoduje, że elektromagnes zwiera styk 30 z 87, co z kolei powoduje podanie napięcia na włącznik elektromagnetyczny (zworę) w rozruszniku. Zarówno ww. bezpieczniki jak i przekaźnik mieszczą się w skrzynce bezpieczników komorze silnikowej.
machi12 napisał/a:
A to cykanie to czasem nie automat? u mnie cykał automat. Po rozkręceniu okazało się że styki są troszkę wytarte i odgiąłem i działa t
Tę teorię dyskwalifikuje pierwszy post kolegi marhew. Skoro na styku włącznika elektromagnetycznego (czyli jak to nazywasz, "automatu") przy rozruszniku brak jest napięcia, to nie może on stukać. Stuka zapewne wspomniany przekaźnik. Zresztą to łatwo sprawdzić.
EDITProponuję sprawdzić bezpieczniki FL1 i FL7 oraz F20. No i oczywiście sam przekaźnik, który jest moim faworytem w kategorii "winowajca".
Teraz dopiero sprawdziłem, że skrzynka bezpieczników pod maską w R200 różni się od tej w R25 zarówno kształtem jak i zawartością - brak w niej np. przekaźników.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Ostatnio zmieniony przez PTE Sro Paź 05, 2011 07:59, w całości zmieniany 2 razy
OK masz rację. Poprostu chciałem wykluczyć błąd.
U mnie wybijał automat robiąc cykanie ale nie kręcieł rozrusznikiem (przepraszam że to tak nazywam ale nie znam się na profesionalnych nazwach)
ale czy jest coś co może cykać w drodze do automatu?
Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 83 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: Sro Paź 05, 2011 19:09
Kolego PTE z góry dziękuję za Twoje zaangażowanie w mój problem- na prawdę to bardzo bardzo miło z Twojej strony. Mam jednak jeszcze jedną prośbę, powiedz mi tylko gdzie znajdują się wspomniane bezpieczniki FL1 i FL7 oraz przekaźnik. Domyślam się, że bezpieczników nie znajdę pod kierownicą, gdyż mają po 150 i 40A. Z kolei jeśli to te obok akumulatora, no to niestety wszystkie mam dobre. Tak więc ostatnią deską ratunku może być przekaźnik, który nie wiem gdzie jest
To już raczej jakiś posiadacz R200 powinien się wypowiedzieć Ja nie mam nawet Rave do tego modelu, więc nie wiem, czy schemat znacząco się różni od tego co jest w R25. Przekaźnik zapewne jest pod maską, ale w którym miejscu - tego niestety nie wiem.
machi12 napisał/a:
ale czy jest coś co może cykać w drodze do automatu?
Przekaźnik.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum