Wysłany: Pią Paź 14, 2011 19:45 [R200 SDi] Stuki w zawieszeniu przy mocnym przyśpieszaniu
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Zauważyłem że kiedy mam włączony "guziczek mocy" to w momencie ostrego ruszania w zawieszeniu słychać dość głośne pojedyncze stuknięcie. Dzieje się to tylko z guziczkiem.
Myślicie że coś z zawieszenia powoli umiera czy po prostu samochód nie jest dostosowany do takiej mocy i coś sobie strzela?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 14, 2011 19:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 77 Skąd: Limanowa / Nowy Sącz
Wysłany: Pią Paź 14, 2011 21:08
mam to samo, przy bardzo mocnym ruszaniu.
Przy hamowaniu jakbys jechal w dół i wciśniesz hamulec w deske też Ci zapewne stuknie.
Też miałem pomysł że to łapa silnika, ale ona u mnie wygląda na ok, nie jest ani popękana, ani rozwalona.
bez guzika wszystko ok..Kurcze trochę strach bo to naprawdę niezłe trzaśnięcie jest.
Co do hamowania to nie jestem pewien ale chyba też coś takiego się działo (dawno już ostro nie hamowałem )
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 77 Skąd: Limanowa / Nowy Sącz
Wysłany: Nie Paź 16, 2011 13:03
Pierwsze to mozesz wizualnie sprawdzić, tam masz po bokach takie jakby gumowe osłonki, odchylasz je i patrzysz w koło czy poduszka nei jest gdzieś, pęknięta etc.
Miałem podobny problem z tym ze stuki pojawiały mi się gdy przyspieszałem i gwałtownie puszczałem pedał gazu. W moim przypadku pomogła wymiana końcówek drążków.
teraz mi sie przypomniało ze miałem kiedyś podobnie jak Ty i okazało sie ze przegub zewnętrzny się kończył... sprawdź to w ten sposób ze skręć kołami w lewo ostro rusz i potem w prawo i tak samo jeżeli tylko przy skręcie w jedna stronę będzie pukać to będzie to przegub
Przeguby niedawno sprawdzane i jeden wymieniony więc to na pewno nie to.
Co do poduszek to znalazłem jedną - tą po lewej stronie....prawa to nie wiem gdzie jest.....gdzieś pod filtrem powietrza? Lewa wygląda ok.
Jak sprawdzić gumy drążków reakcyjnych i gdzie one dokładnie są ? jakieś foto może;)
gumy drążków reakcyjnych są na belce pod zderzakiem drążki idą od wahacza to belki
sprawdzisz je próbując ruszać kołem tył przód na podstawku i jeśli jest luz to trzeba to wymienić
poduszka skrzyni biegów jest pod obudową akumulatora pod pompą ABS
to że wymieniłeś przegub nie znaczy ze nie był wadliwy i stąd te problemy a zawsze mógł drugi pójść
witam,dobrze sprawdż poduszkę silnika,tę pod spodem,jak klękniesz z prawej strony auta i zajzysz pod silnik to ją zobaczysz wtedy niech ktoś odpali auto i je lekko przegazuje będzie widać jak szarpie.Moga też być łączniki stabilizatora,lub gumy mocujące sam łącznik.
_________________ mój pierwszy roverek 220 sdi 1999
No stuków więcej nie ma....ale to prawda, z amortyzatora już mi trochę cieknie więc możliwe że to jest przyczyną. Łączniki są ok bo niedawno zmieniane przeguby też ok (jeszcze raz sprawdziłem dla pewności). Jeszcze obadam tą dolną poduszkę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum