Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam,
jakiś czas temu kupiłem Rovera 416 Si, od początku hamulce były bardzo słabe - tył praktycznie nie hamował. Przeczyściłem prowadnice i jest delikatnie lepiej jednak nie jest tak jak powinno. Wydaje mi się jakby ABS miał zbyt długie przerwy pomiędzy blokowaniem kół. Zauważyłem luzy przy wejściu przewodu łączącego kolektor z serwem(na nim jest zaworek zwrotny) i wydaje mi się że to może być tego wina tylko nie wiem jak to uszczelnić(może to się jakoś wyjmuje bez zdejmowania kolektora?). Dodatkowo auto poszarpuje(na gazie bardzo widoczne) - czy to może mieć jakiś związek?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 03, 2011 16:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
to jest szybkozłącze. żeby wyciągnąć wężyk z tego miejsca musisz wcisnąć ten czerwony plastik do kolektora. uszczelnienie jest dalej, ale to raczej normalne, że to mocowanie jest takie luźnawe. możesz ewentualnie nakleić ze 3 warstwy taśmy izolacyjnej na koniec węża, ale tak, żeby było gładkie.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
na gazie to ja sie nie znam, ale jeśli tamtędy ciągnie lewe powietrze to może i tak być.
Zapytaj kolegi z tego tematu:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=66419
jak mu się objawiał nieszczelny kolektor
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Jak poszarpuje to do sprawdzenia układ zapłonowy.
Kable, świece, kopułka, palec w ostateczności cewka.
Czy podczas hamowania włącza się system ABS? Czuć to poprzez wibracje pedału hamulca oraz wyraźne chrobotanie spod maski. Jeżeli nie ma takiego objawu to nie wina ABS.
Szarpanie narazie znikneło, wyczyściłem co się dało i w chwili obecnej na gazie idzie lepiej niż na benzynie. Zobaczymy jak będzie jutro rawno(wilgotno, zimno, etc.).
Co do hamulcy - niby ABS się załącza ale tylko czasem działa jak powinien. Wiekszość czasu pedał jest jakiś twardszy niż powinien i głownie tył slabo hamuje oraz widac bardzo wolne działanie ABSu(objawia się długimi przerwami - nawet 1s). Przyszło mi do głowy że zaworek zwrotny pomiędzy kolektorem, a servem może sie przycinać. Czy ta teoria ma prawo bytu?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum