Forum Klubu ROVERki.pl :: [416 Si] Wymiana akumulatora, a immobiliser
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Adrian
Nie Lis 13, 2011 09:49
[416 Si] Wymiana akumulatora, a immobiliser
Autor Wiadomość
rafcio 



Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 9
Skąd: katowice



Wysłany: Nie Lis 13, 2011 09:16   [416 Si] Wymiana akumulatora, a immobiliser
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam wszystkich posiadaczy Roverów!
Posiadam Rovera 416 Si i od wczoraj mam problem z jego odpaleniem. Otóż, że nastały już mrozy i rano samochód nie chciał mi zapalić (akumulator już siadł), "pożyczając napięcie" od samochodu sąsiada, udałem się do sklepu z akumulatorami. Tam Pan z obsługi wymienił mi akumulator, po czym samochód odpalił od pierwszego razu i przyjechałem do domu. Po południu, chcąc jechać do sklepu, bardzo się zdziwiłem, gdyż nie mogłem uruchomić silnika. Po przekręceniu kluczyka, słyszę "pikanie". Dodam, że kiedyś zepsuły mi się piloty do samochodu (przyciski się skruszyły) i od tamtej pory otwierałem samochód z kluczyka. Wtedy wyłączyłem immboiliser 4-cyfrowym kodem "wstukiwanym" z kluczyka. Wczoraj również chciałem wyłączyć immobiliser tym kodem, jednak ten kod tak jakby nie zadziałał. Przy wprowadzaniu kodu samochód mi nie zatrąbił - co oznacza, że chyba kod prawidłowo podałem - jednak gdy otworzę drzwi, to dioda przy drzwiach dalej świeci się na czerwono i przy przekręceniu kluczykiem dalej zamiast odgłosu silnika słyszę "pikanie".
Bardzo proszę Was o pomoc! Może ktoś z Was miał podobny przypadek.

Jak trochę się ociepli to idę dalej powalczyć z samochodem, spróbuję z zapasowym kluczykiem i zepsutym pilotem.

Pozdrawiam

PS Poprawiłem temat. Link do kącika nie działa więc jakiś moderator mógłby go poprawić.
Ostatnio zmieniony przez rafcio Nie Lis 13, 2011 09:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 13, 2011 09:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 13, 2011 09:27   

Ogolnie ze przy wymianie akumulatora od nowa trzeba wprowadzac kod to nic nowego. Sprobuj jeszcze raz wprowadzic kod i dalej bedziesz mogl otwierac tylko kluczykiem
 
 
 
rafcio 



Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 9
Skąd: katowice



Wysłany: Nie Lis 13, 2011 11:23   

Tyle tylko, że po wprowadzaniu kodu (n-ty z kolei) przy otwieraniu drzwi dalej świeci się dioda z alarmu i nie da się zapalić samochodu. Dziwny przypadek, zwłaszcza, że jak wymieniałem akumulator 5 lat temu, to nic się takiego nie działo (nie musiałem wprowadzać kodu za pomocą kluczyka) tylko otwierałem drzwi, odpalałem i jechałem.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 13, 2011 11:27   

Proponuje kupic uzywanego pilota, za 100zl go zaprogramowac i juz sie nigdy nie martwic o reczne wbijanie kodu
 
 
 
rafcio 



Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 9
Skąd: katowice



Wysłany: Pon Lis 14, 2011 21:39   

Wygląda na to, że po wymianie akumulatora immobiliser się "przywiesił" i pomimo wprowadzenia poprawnego kodu na jego wyłączenie, ten dalej pozostaje aktywny. Przypomniałem sobie, że podczas wymiany akumulatora miałem otwarte drzwi (nie wiem czy to ma jakieś powiązanie), ale potem jak przyjechałem do domu zamknąłem drzwi i gdy później chciałem jechać do sklepu, to samochód (a raczej jego immobiliser) odmówił posłuszeństwa. Druga sprawa chciałem się dowiedzieć, czy istnieje całkowite odłączenie immobilisera od komputera (bez bawienia się z kodami)? Spróbuje jutro odłączyć akumulator na dłuższy czas, może się immobiliser odwiesi.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 14, 2011 22:06   

rafcio napisał/a:
Druga sprawa chciałem się dowiedzieć, czy istnieje całkowite odłączenie immobilisera od komputera (bez bawienia się z kodami)?
Tak ale bedzie Cie to kosztowalo tyle co zaprogramowanie pilota
 
 
 
rafcio 



Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 9
Skąd: katowice



Wysłany: Wto Lis 22, 2011 20:26   

Rozwiązanie: dopiero odłączenie immobilisera od komputera pomogło (immobiliser się zawiesił i w żaden sposób nie chciał puścić).
Taka moja rada: najlepiej w tych samochodach wymieniać zużyty akumulator przy utrzymywaniu ciągłego napięcia (tak żeby komputer miał cały czas zasilanie), bo potem niestety mogą się dziać różne, dziwne rzeczy.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 22, 2011 20:32   

Dziesiątki razy wyciągałem akumulator (i to na wiele godzin) i nic się nie działo. :wink:
 
 
 
rafcio 



Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 9
Skąd: katowice



Wysłany: Wto Lis 22, 2011 20:34   

Wcześniej też wymieniałem i nic się nie działo, aż do czasu. PS znajomemu immobiliser odcinał zasilanie pompy paliwowej podczas jazdy :shock: przez co też ma odłączony ;) Swoją drogą im mniej elektroniki w samochodzie, tym lepiej :lol:
Ostatnio zmieniony przez rafcio Wto Lis 22, 2011 20:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 22, 2011 20:38   

Może styczniki w zamku Ci się wyrobiły i immo nie odczytywał wprowadzanego przez Ciebie kodu? :hm:
 
 
 
rafcio 



Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 9
Skąd: katowice



Wysłany: Wto Lis 22, 2011 20:40   

Auto stało tydzień u elektryka, który próbował wszystkich sposobów na obejście tego problemu, jednak całkowite odłączenie immo dopiero pomogło.

Jak podało się nieprawidłowy kod, to samochód oznajmiał klaksonem, natomiast po wprowadzeniu prawidłowego kodu immobiliser się nie wyłączał.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Demontaż LPG.Wyjęcie akumulatora na noc a immobiliser
fredii Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Gru 18, 2016 21:59
slax
Brak nowych postów [R420] Immobiliser-konieczna wymiana?
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Paź 01, 2007 12:01
sTERYD
Brak nowych postów [R416] poprawna wymiana akumulatora
Haczyk94 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Pon Mar 28, 2016 19:43
mamnaimiepatryk
Brak nowych postów [R420 2.0TDI 98`]Wymiana akumulatora
anikogr Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 35 Czw Sty 28, 2010 16:36
greg-si
Brak nowych postów [ Rover 400 ] Wymiana przewodów akumulatora
Dr.Stein Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Lut 01, 2016 18:46
Rademenez_



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink