Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Witam Forumowicze.
Ostatnio zauważyłem, że ubywa mi paliwa w roverku, choć nie powinno (jeżdżę na gazie).
Na początku miesiąca zalałem za 50 zł to wychodzi ok 10L benzyny + to co mam w baku ok 10L. Czyli prawie pół zbiornika (wskaźnik pokazywał prawie pół baku). A teraz prawie rezerwa. Byłem u gazownika on wykluczył pobieranie paliwa na gazie. Nie wiem co to może być. Żadnych wycieków nie ma. O wysokim spalaniu nie ma mowy, bo sprawdzałem w trasie 8,5L/100 km. Może mam uszkodzony wskaźnik poziomu paliwa?? Będę musiał chyba przelać paliwo do jakiejś beczki i to sprawdzić. Może ktoś z WAS miał podobny problem??
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 14, 2011 08:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie znam się na benzynach + LPG, ale wiem, że jeśli masz gaz nowszej generacji lub sekwencyjny to przez pierwsze kilometry zanim silnik się nie nagrzeje do bodajże 50stopni autko śmiga na benzynie, potem dopiero przełącza się na gazik
wiadomo latem po kilometrze dwóch, zimą może dłużej - więc jak masz mały dystans to możesz na gazie de facto nie pojechać wcale
Nie znam się na benzynach + LPG, ale wiem, że jeśli masz gaz nowszej generacji lub sekwencyjny to przez pierwsze kilometry zanim silnik się nie nagrzeje do bodajże 50stopni autko śmiga na benzynie, potem dopiero przełącza się na gazik
wiadomo latem po kilometrze dwóch, zimą może dłużej - więc jak masz mały dystans to możesz na gazie de facto nie pojechać wcale
mam gaz sekwencję.
no dobrze ale, ja słyszę w autku jak się przełącza na gaz (słychać taki specyficzny stuk)
w zimę przełącza się po 1-2 km, w lato po ok 500 m.
a może być tak że, przez dziurawy przewód cieknie???
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pon Lis 14, 2011 19:47
Ja bym nie panikował. U mnie też w szybkim tempie schodzi paliwo. Na ssaniu samochód spala naprawdę spore ilości benzyny. Przy obecnych temperaturach przełącza mi się na gaz po przejechaniu ok. 1,5km.
Druga sprawa to to, że wskaźnik paliwa w Roverach jest jakiś "inny".
Chodzi mi tutaj o taką sytuację: mamy pełny bak to do połowy schodzi bardzo powoli a od połowy już w oczach.
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
Podczas poprzednich zim, gdy temperatury na zewnątrz wynosiły -15 do - 20 przeliczyłem sobie, że moje autko spalało pół litra benzyny zanim rozgrzało silnik do temperatury, na której występowało przełączanie na gaz (ten stuk to dźwięk elektrozaworu znajdującego się w butli w bagażniku/miejscu koła zapasowego).
Także to może być kwestia rozgrzania auta.
Dodatkową opcją może być źle ustawiona mapa dla gazu, przez co auto spala więcej Pb, jeśli jeździsz głównie na LPG.
I na koniec to co pisał des - tankuję z reguły Pb do pełna i wskaźnik na początku nie chce ani drgnąć, a później zasuwa na dół jak szalony
Swoją drogą Twój R400 pali o litr mniej od mojego, nie bawię się tak
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum