Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Uszczelka pod glowicą - 1.8K
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Uszczelka pod glowicą - 1.8K
Autor Wiadomość
mateusz_konin 



Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 23
Skąd: Kunda



  Wysłany: Wto Lis 15, 2011 21:56   [R75] Uszczelka pod glowicą - 1.8K
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999

witam. dzisiaj miałem wymianę oleju i filtrów w moim 75. okazało się ze uszkodzona jest uszczelka pod głowicą leci płyn chłodniczy który niestety leci na pasek od alternatora:( mechanik chce mnie w konia zrobić bo policzył części chyba za 3tys. plus robota 500-800zł ;( rozmawiałem z kolega który trochę się interesuje autem i powiedział ze to za dużo i coś jest nie tak. Zastanawiam się czy nie wymienić tylko uszczelki i pasku od alternatora ponieważ koszta trochę mnie przerosły jak na ta chwile. Podpowiedzcie mi czy przy takiej usterce powinienem wymienić cały rozrząd oraz wszystkie paski i podzespoły od alternatora i uszczelki czy mogę zrobić tylko uszczelkę i pasek. Proszę o szybka pomoc bo auto jest unieruchomione w takiej sytuacji boje się jeździć.;(
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Lis 16, 2011 16:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 15, 2011 21:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lis 15, 2011 22:27   Re: [rover 75] uszczelka pod glowicą

mateusz_konin napisał/a:
witam. dzisiaj miałem wymianę oleju i filtrów w moim 75. okazało się ze uszkodzona jest uszczelka pod głowicą leci płyn chłodniczy który niestety leci na pasek od alternatora:( mechanik chce mnie w konia zrobić bo policzył części chyba za 3tys. plus robota 500-800zł ;( rozmawiałem z kolega który trochę się interesuje autem i powiedział ze to za dużo i coś jest nie tak. Zastanawiam się czy nie wymienić tylko uszczelki i pasku od alternatora ponieważ koszta trochę mnie przerosły jak na ta chwile. Podpowiedzcie mi czy przy takiej usterce powinienem wymienić cały rozrząd oraz wszystkie paski i podzespoły od alternatora i uszczelki czy mogę zrobić tylko uszczelkę i pasek. Proszę o szybka pomoc bo auto jest unieruchomione w takiej sytuacji boje się jeździć.;(


Koszt wymiany uszczelki pod głowicą powinien zamknąć się w kwocie 1000-1500 zł.
 
 
mateusz_konin 



Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 23
Skąd: Kunda



Wysłany: Wto Lis 15, 2011 22:29   

aha a jakie części masz na myśli bo chciałbym porównać z tymi co mechanik mi powie.
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lis 15, 2011 22:45   

mateusz_konin napisał/a:
aha a jakie części masz na myśli bo chciałbym porównać z tymi co mechanik mi powie.


Uszczelka ok. 120 pln.
komplet śrub ok 200 pln.
Uszczelka pokrywy zaworów 35-55
uszczelki kolektorów (2x) - 15-25
Uszczelniacze wałków rozrządu (4x) - 10-32
Uszczelniacze zaworowe (komplet) - ok. 60.
------------------------------------------------------
Przy okazji można wymienić rozrząd:
Pasek - 80-110
napinacz ok. 110
pompa wody (w zależności od firmy) od 60 do 160. Osobiście odradzam najtańsze. Polecam QH lub SKF (115-140).
Do tego cena oleju (80-100) i płynu (40-50)

Robocizna chyba ok. 500 zł.
 
 
andrew0503 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 501
Skąd: epaepa

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 15, 2011 22:52   

Robocizna to chyba max 500, ja płaciłem 400
_________________
Andrzej
 
 
 
mateusz_konin 



Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 23
Skąd: Kunda



Wysłany: Wto Lis 15, 2011 22:57   

aha czyli mechanik nie wiem za co policzył tyle kasy...a paski od alternatora wymieniać (chyba 3 są) bo płyn chłodniczy leci na jeden z nich czy nie wymieniać a po prostu go wyczyścić?
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lis 15, 2011 23:06   

Pasek od wspomaganie ok. 20. (dobry)
Pasek od alternatora ok. 50 (dobry)

[ Dodano: Wto Lis 15, 2011 23:01 ]
andrew0503 napisał/a:
Robocizna to chyba max 500, ja płaciłem 400


Być może. Ja pisałem o orientacyjnych kosztach. ZTCP w koszt robocizny wchodzi planowanie i sprawdzenie szczelności głowicy.

[ Dodano: Wto Lis 15, 2011 23:04 ]
Z tym, że jeśli rozrząd był niedawno wymieniany, to się go nie wymienia ponownie (co najwyżej sam pasek dla świętego spokoju) i uszczelniaczy zaworowych też się nie często wymienia. Napisałem, to bo jeśli jest coś z tego do wymiany, to się od razu robi, bo to prawie jedna robota.

[ Dodano: Wto Lis 15, 2011 23:06 ]
Z kosztów nieprzewidziany, to w sytuacji, gdy olej poszedł do płynu i jeździłeś z tym trochę licz się z tym, że będziesz musiał za jakiś czas wymienić przewody układu chłodzenia, bo osłabiona przez olej guma może pod ciśnieniem strzelać.
 
 
mateusz_konin 



Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 23
Skąd: Kunda



Wysłany: Wto Lis 15, 2011 23:12   

no to wiem mniej więcej co i jak. a gdzie mogę zamówić części? Tomateam?Dziękuje za pomoc
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Lis 15, 2011 23:17   

Nie będę się wypowiadał, bo to mój sklep :P

[ Dodano: Wto Lis 15, 2011 23:17 ]
Ponadto, zmieniam ofertę i zastępuję uszczelki firmy FAI, oryginalnymi uszczelkami MG ROVER/Land Rover, jednak pakowanymi w opakowania zamienników i dystrybuowanych w cenach zamienników (często najpodlejszych).
 
 
andrew0503 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 501
Skąd: epaepa

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 15, 2011 23:19   

Cytat:
aha czyli mechanik nie wiem za co policzył tyle kasy...a paski od alternatora wymieniać (chyba 3 są) bo płyn chłodniczy leci na jeden z nich czy nie wymieniać a po prostu go wyczyścić?

Dla świętego spokoju to chyba lepiej wymienić, tym bardziej, że ceny przedstawione przez Tomiego są niewygórowane, a nie wiem jak zachowuje się pasek narażony na kontakt z płynem chłodniczym
_________________
Andrzej
 
 
 
mateusz_konin 



Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 23
Skąd: Kunda



Wysłany: Wto Lis 15, 2011 23:20   

aha to w sprawie części wiem do kogo się kierować jak coś będę pisał na PW pozdrawiam jutro będę szukał mechanika
 
 
andrew0503 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 501
Skąd: epaepa

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 15, 2011 23:23   

Tomi napisał/a:
Nie będę się wypowiadał, bo to mój sklep :P

To ja się wypowiem, lepszych i tańszych części nie znajdziesz+mała bonifikata, fachowe doradztwo :smile:
_________________
Andrzej
 
 
 
GaDo 




Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 127
Skąd: WARSZAWA

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 16, 2011 11:01   

Jak robiłem HGF to koszt uszczelek 500zł(komplet) , koszt rozrządu 629zł bez pompy wody, remont głowic (full) 430zł za głowice czyli 860zł za dwie. Ciężko zamknąć się w 1500zł przy HGF chyba raczej nie osiągalne.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lis 16, 2011 13:35   

ale tu piszemy kolego o HGF w 1,8 K-series
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 16, 2011 19:53   

GaDo napisał/a:
koszt rozrządu 629zł

z napinaczem?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Lis 16, 2011 21:22   

kolego , może tylko poleciała uszczelka pod kolektorem , jeśli leci po bloku i zalewa pasek alternatora , na dobrych częściach to max 1000zł z robotą to wyjdzie.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
joannak25 




Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 06 Gru 2011
Posty: 284
Skąd: Białystok



Wysłany: Wto Paź 09, 2012 20:43   

Noooo i wracamy do tematu. Póki co diagnoza własna, ale wiem już, że w przypadku mojego auta zawsze kończy się na najgorszym. Tym razem cieknie olej spod uszczelki na zewnątrz. :beczy:

Tematów o HGF-ie dużo, niby wszystko było, ale mam jedno pytanie dodatkowe.
Uszczelka była wymieniana na nowy typ a wraz z nią magistrala olejowa. Tym razem chcę wstawić uszczelkę starego typu, wzmacianą. Czy jak mam nowy typ magistrali to z tą uszczelką starego typu wszystko się zgra? Bo stara magistrala poszła pewnie pa pa :/
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 11, 2012 16:52   

joannak25 napisał/a:
Tym razem cieknie olej spod uszczelki na zewnątrz.

Na pewno to olej ?? Bo jak uszczelka puszcza na zewnątrz to cieknie raczej płyn chłodniczy.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
joannak25 




Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 06 Gru 2011
Posty: 284
Skąd: Białystok



Wysłany: Czw Paź 11, 2012 17:10   

Sam widziałeś jak ostatnio ciekło, to raczej był olej. A teraz mam mokro jeszcze z drugiej, "prawej" strony silnika, pod kolektorem wydechowym. Płyn by odparował, co najwyżej zostałyby zacieki.
A poza tym płynu nie ubywa, jest czysty. Oleju ubywa, ale nie jakoś drastycznie i mam znowu uchlapaną całą pokrywę na dole. Aaa no żadnego majaonezu, nic z tych rzeczy, ani innych obajwów żeby się coś psuło.

Mechnik mi ostatnio kleił od nowa to pokrywę co jest na wałkach rozrządu i wymieniał uszczelniacze wałków, więc ta opcja raczej odpada.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 11, 2012 17:21   

joannak25, jeśli to olej to spokojnie, moim zdaniem to nie wina uszczelki pod głowica, bo tak jak wspomniałem na zewnątrz będzie się lał płyn chłodniczy.
joannak25 napisał/a:
Sam widziałeś jak ostatnio ciekło, to raczej był olej.

I co zlokalizowaliście ten wyciek ??
joannak25 napisał/a:
wymieniał uszczelniacze wałków

To jedyne miejsce skąd może uciekać ten olej. Źle założony uszczelniacz będzie przepuszczał olej.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wymiana uszczelki pod glowica nie chce zapalic
kaneda Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Sty 20, 2017 16:34
flapjck1
Brak nowych postów [R75] uszczelka
grota10 Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Lip 13, 2013 22:00
grota10
Brak nowych postów [R75] uszczelka
dumel175 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Maj 21, 2017 11:37
dumel175
Brak nowych postów [r75] 1.8 uszczelka pod głowicą
tomimacko Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Paź 13, 2014 17:17
paolinio
Brak nowych postów [R75] uszczelka głowicy
marek501 Rover serii 75, MG ZT 26 Wto Lut 22, 2022 22:56
marek501



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink