Wysłany: Sob Lis 26, 2011 14:28 [R25] Porady przed kupnem Rovera 25 1.4 16V
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2000
Witam, mam zamiar kujpić Rovera 25 z silnikiem 1.4 rocznik 2000-2002 proszę podpowiedzieć na co mam zwrócić uwagę przy oględzinach autka. Nie chodzi mi o rzeczy osobiste typu unikanie aut jeżdżących bokiem i ewidentnie wyeksploatowanych.
Chciałbym się dowiedzieć o szczegółach na pozór mało istotnych, które później w trakcie eksploatacji przysparzają problemów.
Nie mam zamiaru zakładać instalacji gazowej, nie interesuje mnie również diesel ponieważ samochód będzie jeździł na bardzo krótkich odcinkach po mieście - dojazdy do pracy.
Jeśli polecacie jakąś inną jednostkę napędową to jestem otwarty na propozycje.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 26, 2011 14:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
heh sprawdź szyberdach od środka posprawdzaj czy nie jest pordzewiały na metalowej obudowie tej szyby ja akurat nie sprawdziłem i miałem potem troszkę roboty hehehe
Więcej tu nie piszę co masz sprawdzać przy kupnie bo widzę że już śmigasz autkiem wiec wiesz.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 562 Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: Nie Lis 27, 2011 12:53
Witam
Kolego najpierw przeczytaj artykuł o HGF, chyba że już czytałeś i sprawdź wszystko co może być z tematem związane, w końcu to chyba najgorsza bolączka tych silników
Pozdrawiam
Dzięki za podpowiedzi. Z lektury którą zgłębiłem wynika, że tak na prawdę jedyną poważną wadą R25 jest przepalająca sie uszczelka pod głowicą.
Jak chodzi o jej wymianę (choćby profilaktyczną) jakie koszty wchodzą w grę. Mogę się mylić ale silniki z serii K mają specyficzną budowę - szpilki przechodzące przez cały silnik.
Wątpliwość ta generuje następujące pytanie - czy da się te szpilki wykorzystać ponownie czy trzeba je wymienić??
Nie przesadzajmy z tym minusem... wystarczy, że sypnie Ci sie alterntor i rozrusznik, do tego wymień olej czy cow tej cenie i masz taką samąkwotę jak nie większą niż za HGF.
Mnie dorwała uszczleka przy 150kkm i całosć kosztowała mnie 800zł, kompet nowych części wraz z gniazdami zaworów itd. Wystarczy sprawdzić dobrze silnik i potem o niego dbać.
A jak ma się taka usterka względem spartaczonej belki tylnej w Peugeotach od 206 zaczynając która teżnie jest tania.... wiele samochodów ma takie bolączki ale jak się zadba to Roverek się odwdzięcza.
Ja już spisywałem swojego R200 na straty ale wszystko wymieniłem co szwankowąło a na wiosnę wstawiam do blacharza i planuję "leciwym" Bubble R200 pojeździć.
Jak samochód ma jeździć po mieście na krótkich odcinkach to zwłaszcza zimą może pojawić się nic nieznaczący majonez pod korkiem oleju.
Sprawdź dmuchawę czy działają rezystory, standardowo wiązka, pompki wycieraczek, gniazda i wtyki żarówek..... niby drobiazgi ale czasem problematyczne.
_________________ "Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum