Co do jakosci oleju to slyszalem, ze niektorzy wyjmuja bagnet, smaruja palec olejem a pozniej wcieraja w dlon.Jesli olej " latwo wchodzi" to znaczy ze jest ok.
Osobiscie mam zasade, ze zmieniam raz w roku, mimo ze przez ten czas robie nie wiecej niz 8 tys km
_________________ Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 26, 2011 19:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
To by znaczyło że silnik np 800cm3 i 2000cm3 tak samo szybko "zużywają" olej a zapewniam cię że jak jeździłem matizem to silnik był o wiele bardziej "zapracowany".
Mały silnik naprawdę dostaje w kość już przy normalnej jeździe, bo w porównaniu do tego co działo się pod maską matiza, silnik w roverze pracuje bez wysiłku więc nie można powiedzieć że wymiana co 10tyś i koniec.
zwróc uwage ze do m47r wchodzi prawie 7 litrów oleju ,a np.do audi silnik AFN niecałe 4 l prawie te same pojemnosci ,prawie ta sama moc, a jednak 3 l wiecej oleju i producent podobnie zaleca wymiane
Ostatnio widziałem że na silniki boxera jest dożywotnia gwarancja, tylko trzeba sobie przeczytać na czym polega dożywotnia gwarancja, jak często trzeba pojawiać się w serwisie i jakie wykroczenie powoduje że gwarancji nie mamy.
Wymieniajcie sobie olej co ile chcecie i na jaki chcecie, Ja dbam o silnik i mnie STAĆ i wymieniam co 10tys. Bo niestety stać mnie na olej ale nie na auto z salonu i nie znam przeszłości 10 letniego samochodu, nie wiem jaka w nim była noga, jak dbał poprzedni właściciel, jak wydmuchany jest silnik więc wolę poświęcić trochę więcej kasy i mieć czyste sumienie.
ps: w jednym moim aucie olej był nie wymieniany przez 7 lat i auto jeździ ! dlatego polecam wymieniać co 7 lat a wujek z Niemiec nie wymienia od 10 lat. z tym 7 lat autentyk z 10 żartuję)
Co do zmiany oleju z pół na syntetyk , jak silnik pracuje normalnie, nie cieknie to można zmieniać nic mu się nie stanie, od lat są pewne przesądy że na syntetyku to ci się rozszczelni i w ogóle wypukła silnik - gupoty:) a jak silnik cieknie to nic mu nie pomoże chyba że żelbeton wlejemy... więc to nie wina oleju że cieknie bardziej czy mniej bardziej
ps: odnośnie zaleceń producentów w przypadku np; Opli z lat 90tych producent nie zaleca w ogóle wymiany oleju w skrzyni biegów, to jest prawidłowe ? chyba że producent nie zakładał że auto będzie jeździło 30 lat... woda mineralna po takim czasie zrobi się nie zdatna do picia a oleju w skrzyni nie trzeba wymieniać zgodnie z zaleceniami PRODUCENTA...
pozdrawiam was moi Kochani !
_________________ Pamparampam
Ostatnio zmieniony przez Boncky Nie Lis 27, 2011 22:07, w całości zmieniany 1 raz
Moja zasada co do wymiany oleju jest taka gdy w poprzednich autach miałem olej mineralny lub półsyntetyk wymieniałem co 10tyś teraz jeżdżę na syntetyku wymieniam co 15tys zresztą w książce serwisowej prowadzonej chyba do przebiegu 150tys km tez był wymieniany co 15tyś więc przy tym pozostałem myślę że przy dobrym oleju można sobie na to pozwolić. Aha i jeszcze jedna zasada olej zawsze kupuje sam nigdy w warsztacie z "beczki" bo nigdy nie wiadomo co oni tam mają w tej beczce. Mój ojciec jeździł w latach 90tych oplem kadetem 1.3 i bez remontu silnika przejechał 600tyś km jedyne co robił to regularnie co 10 tyś km zmieniał olej zalewał go tylko i wyłącznie olejem Lotos Syntetyk ten kadecik żyje do dziś choć już dawno nikt nim nie jeździ.
...Ja dbam o silnik i mnie STAĆ i wymieniam co 10tys. Bo niestety stać mnie na olej ale nie na auto z salonu i nie znam przeszłości 10 letniego samochodu...
No tym to mnie rozbawiłeś do łez... albo może ceny oleju tak poszły w górę... Bo skoro jesteś takim bogaczem że STAĆ cię na olej za 250-300 zł no to naprawdę pogratulować zamożności.
Myślę że oszczędność to ostatni powód dla którego ktoś nie wymienia po 10tyś. Bo zakładając że robię w roku około 15 tyś km. Oszczędność z tego ze nie wymieniam co 10tyś tylko co roku to jakieś 300 zł na 2 lata
...Ja dbam o silnik i mnie STAĆ i wymieniam co 10tys. Bo niestety stać mnie na olej ale nie na auto z salonu i nie znam przeszłości 10 letniego samochodu...
No tym to mnie rozbawiłeś do łez... albo może ceny oleju tak poszły w górę... Bo skoro jesteś takim bogaczem że STAĆ cię na olej za 250-300 zł no to naprawdę pogratulować zamożności.
Myślę że oszczędność to ostatni powód dla którego ktoś nie wymienia po 10tyś. Bo zakładając że robię w roku około 15 tyś km. Oszczędność z tego ze nie wymieniam co 10tyś tylko co roku to jakieś 300 zł na 2 lata
To była taka aluzja w stylu filmów z lat 80tych. ... ale chyba nie zrozumiałeś
co do "oszczędności" to po za tematem całkowicie się z Tobą nie zgadzam, ludzie oszczędzają każdą złotówkę mimo iż jest to bezsensowne i w przełożeniu czasu bardziej kosztowne... ale tak już jest, ludzie oszczędzają na wszystkim, zaczynając na płynie od spryskiwaczy a kończąc na klockach które wymienią ponownie po 30tys...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum