Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wycieki oleju i tajemnicze kapsle
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wycieki oleju i tajemnicze kapsle
Autor Wiadomość
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Czw Gru 01, 2011 18:18   [R75] Wycieki oleju i tajemnicze kapsle
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Na początek mam zapytanie do Was co to są za gumowe(chyba) kapsle w bloku silnika? Zaznaczyłem je na czerwono. Czy są one wyciągalne? Czy coś uszczelniają? U mnie z tego miejsca sączy się olej silnikowy i tak się zastanawiam jak go zatamować.
Druga sprawa to taka że mam problem z wyciekami(choć to duże słowo, ale słowo ''poci się" będzie zbyt drobnostkowe)oleju z bloku silnika. Mam mokro między głowicami(pod kolektorem dolotowym), z przodu przedniej głowicy i mokro jest też w okolicy tej plastikowej osłony chyba paska ale nie od strony paska wielorowkowego ale z drugiej - od strony przepustnicy(oznaczyłem kolorem niebieskim).
Dodam że nie mam żadnych problemów ze znikającym płynem chłodniczym, grzejącym się silnikiem czy caffelatte w zbiorniczku z płynem chłodzącym.
Chciałbym usunąć te wycieki. Powstaje pytanie czy jest to pilna sprawa czy jednak można tak jeździć z 1-2 m-ce żeby zaoszczędzić trochę grosza - gdyż robocizna oraz uszczelki wszelakie będą troche kosztować.
Zdjęcie oczywiście przykładowe ściągnięte z allegro.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 01, 2011 18:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Gru 01, 2011 20:38   

xROnx napisał/a:
mam zapytanie do Was co to są za gumowe(chyba) kapsle w bloku silnika?
to są osłony (kapsle) osadzenia wałków rozrządu.Są tam uszczelnienia.Z drugiej strony (zaznaczone na niebiesko) są osłony pasków od wałków rozrządu
.

[ Dodano: Czw Gru 01, 2011 20:38 ]
xROnx napisał/a:
Powstaje pytanie czy jest to pilna sprawa
moim zdaniem tak , od strony pasków , bo olej niszczy paski , może dojść do ich urwania.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Czw Gru 01, 2011 21:29   

SeniorA napisał/a:
Są tam uszczelnienia

a w jaki sposób można to uszczelnić? bo chyba nie sprzedają nowych takich kapsli... przynajmniej się z tym nie spotkałem nigdzie...

[ Dodano: Czw Gru 01, 2011 21:29 ]
czy to może będzie to?
http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=387
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Gru 01, 2011 21:31   

LUC100150 lub LUC100150L.

Te kapsle wywala jako pierwsze gdy masz przytkane odmy (te rurki o średnicy 8 i 12 mm. które łączą głowice i idą w stronę przepustnicy.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Gru 01, 2011 21:59   

Tomi napisał/a:
Te kapsle wywala jako pierwsze gdy masz przytkane odmy
a najczęściej zatkane są (zapieczone ) otworki w pokrywach i głowicach wałków rozrządu w miejscu wejścia do nich przewodów odmy.Sprawdź czy te otworki ( fi ~ 2mm ) są drożne.

[ Dodano: Czw Gru 01, 2011 21:59 ]
http://forum.roverki.eu/v...hlight=dro%BFne
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Czw Gru 01, 2011 22:08   

SeniorA napisał/a:
Sprawdź czy te otworki ( fi ~ 2mm ) są drożne

OK zrobię to.
Pytanie mam: czy te uszczelniacze/zaślepki wałów rozrządu wymienia się na zasadzie: wyjąć włożyć bez jakiegoś rozbierania bloku silnika?
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Gru 01, 2011 22:35   

tak
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Sob Gru 03, 2011 18:39   

OK. dzisiaj pogrzebałem trochę przy odmach. Ktoś już tam wcześniej grzebał bo mam uszkodzony trójnik w tych grubszych przewodach oraz ktoś wstawił "tani zamiennik" przewodu co idzie właśnie od tego trójnika do tylnej głowicy(pod kolektorem dolotowym) zastępując go przewodem paliwowym - nawet napisane po polsku jest. :/
Ogólnie rozebrałem tylko te grubsze przewody. Cieńszy rozebrałem tylko jeden był czysty w środku w dodatku ktoś ten cieńszy przewód co wchodzi do przedniej głowicy zakleił jakąś papką gumową tak żeby się przewód trzymał w gnieździe w głowicy... W tych grubszych był horror: najwięcej takiej "musztardy" było w przewodzie który wychodzi z przepustnicy. Tam jak przepychałem przewód wręcz wyrzygało tą musztarde. Przepustnice przeczyściłem też ale tam nie było dużo tego syfu.
Wygląda na to że bede musiał poszukać tych przewodów oryginalnych bo ten zamiennik, uszkodzony trójnik, zaklejone gniazdo jakąś gumą... wygląda nie ciekawie
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Gru 03, 2011 20:01   

xROnx napisał/a:
Cieńszy rozebrałem tylko jeden był czysty w środku
to może świadczyć o tym,że te cienkie przewody nie pracują a przyczyną mogą być zatkane otworki w miejscu zamocowania przewodów.Można je przetkać cienkim drutem stalowym. Do otworu w drugiej głowicy jest dojście po ściągnięciu kolektora, dlatego można wcześniej sprawdzić drożność otworu powietrzem czy jest przepływ .
Te przewody spełniają różne funkcje w zależności od położenia przepustnicy i muszą być oba drożne i szczelne .W warunkach dużego podciśnienia w dolocie za przepustnicą ,gdy przepustnica jest zamknięta ( bieg jałowy, hamowanie silnikiem , zwalnianie )cienki przewód którego wyjście jest za przepustnicą odpowietrza skrzynię korbową a gruby w tym czasie doprowadza świeże powietrze do skrzyni z przed zamkniętej przepustnicy.W warunkach niskiego podciśnienia w kolektorze ( przyspieszania, pełne otwarcie przepustnicy ) gazy ze skrzyni dzięki wyższemu ciśnieniu przepływają do kolektora grubym,do czasu spadku ciśnienia w skrzyni korbowej i wtedy znowu zasilana jest w świeże powietrze cienkim.I tak powietrze-gazy przepływają ,, w górę i w dół ''.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sob Gru 03, 2011 20:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Sob Gru 03, 2011 20:15   

SeniorA napisał/a:
Można je przetkać cienkim drutem stalowym

Ja dzisiaj opracowałem sobie nowoczesne urządzenie do przepychania odmy :) Drucik na to kawałeczek (ok 2cmx2cm) starej koszuli flanelowej. Ładnie wypycha :D
SeniorA napisał/a:
przyczyną mogą być zatkane otworki w miejscu zamocowania przewodów

ja właśnie w przedniej głowicy mam zaklejone czymś to mocowanie i nie wyciągałem tego bo potem by się okazało że zrobiłbym to bezpowrotnie. Ale wygląda na to że muszę kupić te przewody(wymienić ten zamiennik, trójnik, gniazdo w przedniej głowicy na cienki przewód)
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Gru 03, 2011 20:27   

xROnx napisał/a:
Ja dzisiaj opracowałem sobie nowoczesne urządzenie do przepychania odmy
tak , ale ja piszę o otworkach ( 2 mm) w separatorach pokryw ,w mejsu osadzenia cienkich przewodów. Nowe odmy można zrobić z przewodów do pneumatyki siłowej z twardego PCV wyginając je odpowiednio w gorącym powietrzu ( np. nad palnikiem gazowym i szybkim oziębieniu w strumieniu wody pod kranem). W handlu są dostępne odpowiednie średnice , łączniki i trójniki. Ja mam tak zrobione http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=61589
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Nie Gru 18, 2011 12:23   

Powracam do tematu:
Wymieniłem pompe wspomagania bo ciekła oraz rolkę prowadzącą bo dzwoniła jak pęk kluczy w kieszeni. Przy okazji wyczyściłem silnik ile mogłem.
Dzisiaj zrobiłem oględziny miejsca gdzie jest mokro. Nie jestem w 100% pewien ale zauważyłem że jest dość mokro w okolicy... sprężarki klimatyzacji. Wygląda to tak jakby wyciekał olej z okolic koła pasowego. Pewności nie mam.
Czy to możliwe żeby wyciekał olej(lub coś o kolorze oleju silnikowego) ze sprężarki klimatyzacji? Nie znam budowy takiej sprężarki więc się pytam właśnie...

[ Dodano: Nie Gru 18, 2011 12:23 ]
i jeszcze jedno pytanie mam:
Jeśli bym chciał przeczyścić separator co się znajduje pod pokrywą zaworów to robię to tylko w przedniej głowicy? Czy w tylnej głowicy też jest?
 
 
szkielo82 




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Wielącza Kolonia

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 07, 2012 19:01   

Witam.
Podłącze się pod temat.
Od niecałego miesiąca jestem posiadaczem Rovera 75 2.0 V6
Dzisiaj z tyłu silnika pojawił się duży wyciek oleju.
Cieknie ciurkiem gdzieś z góry silnika (nie mogłem tam zajrzeć).
Moje pytanie brzmi:
Czy jest tam jakiś przewód olejowy, czujnik, czy coś w tym stylu co mogło by np. pęknąć?
Czy to raczej jakaś uszczelka pod głowicą, czy pokrywą zaworów?

[ Dodano: Wto Lut 07, 2012 19:01 ]
Okazało się że to jednak ten dekielek wypchnęło o którym mowa w temacie.
 
 
 
columbus73 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 189
Skąd: Rybnik



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 18:36   

Gdzie kupujecie te korki bo właśnie usiłując go wsadzić pękł mi jak plastik ?
:płacze:
_________________
Aby nasze życie było twórcze, musimy pozbyć się lęku przed popełnieniem błędu
Krzysztof 605059876
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 19:34   

columbus73 napisał/a:
Gdzie kupujecie te korki bo właśnie usiłując go wsadzić pękł mi jak plastik ?
np. tu widziałem http://landstore.pl/mmn/p...r=2%2C5+V6&p=49
http://landstore.pl/zasle...nder-benzyna-v6
http://www.rover-czesci.c...z-walka-rozrzad
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dafit 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 251
Skąd: Łask

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 08, 2012 20:04   

http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=218
czy to również jest ten "korek" ?
_________________
sprzedam http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=83607
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lut 08, 2012 20:44   

dafit napisał/a:
czy to również jest ten "korek" ?
tak
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
columbus73 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 189
Skąd: Rybnik



Wysłany: Czw Lut 09, 2012 10:57   

dafit napisał/a:
http://www.tomateam.pl/sklep/index.php?m_model=10&m_silnik=47&m_dzial=silnik&c=218 czy to również jest ten "korek" ?
Pialem do goscia i w ciagu 3 dni sprzedal wszystkie korki :cry:
_________________
Aby nasze życie było twórcze, musimy pozbyć się lęku przed popełnieniem błędu
Krzysztof 605059876
 
 
slawx12 




Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 14
Skąd: Legnica

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 10, 2012 17:44   

spróbuj tutaj http://www.s-part.pl/183,...2.0-2.5-v6.html
ja ostatnio kupiłem
 
 
mistaken 



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 6
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pią Lut 10, 2012 23:12   

witam Was ciepło..
Jestem nowy na forum i nowy w Roverku. Podpinam się pod temat, bo objawy są bardzo podobne i jestem nieco załamany... Ostatnie mrozy jakoś zniósł, choc po rozgrzaniu zaczynał się zacinac albo krokowiec, albo przepustnica, troszke falowały obroty. Jak zdjąłem pokrywę silnika, okazało się, że rurki od odmy są popękane - była wymiana. Magicy z serwisu kombinowali i naprawili.
A dziś jak wrcałem z pracy, zaczęła mi mrugac kontrolka oleju. Zjechałem na CPN pod domem, otworzyłem maskę i się przeraziłem.... Cały lewy bok ( tzn strona pasażera) zarzygany olejem i leci w dół. W minutę zrobiła się metrowa kałuża. Do domu na parking miałem jakieś 200 metrów, więc dokupiłem litr oleju i jakoś dokuśtykałem.
Teraz pytanie... co to? czy to może byc w/w zaślepka? ( dodam, że wierzch silnika jest suchy, troszkę zaleciało, bo paskami zarzuciło) I jeśli tak, to czy to powodu tego, że grzebane było przy odmach?
Jeśli łaska, to podajcie też inne możliwe usterki i gdzie szukac w warunkach nie warsztatowych. Wlazłem pod samochód, uwaliłem się cały i wielkie G zobaczyłem... Może rano przy normalnym oswietleniu.
W Zielonej G. jestem na "wygnaniu", do najbliższych znajomych z warsztatem jakieś 180 km, więc chciałbym w miarę możliwosci zdiagnozowac sam. Dodam ,że w tego typu silnikach jestem kompletny łaik.
Pzdr
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Tajemnicze druciki pod korkiem oleju
draj Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Maj 17, 2012 17:08
SeniorA
Brak nowych postów [R75] wycieki oleju
grota10 Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Mar 26, 2012 20:31
darox
Brak nowych postów [R75] Kolejne wycieki oleju
kapski Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Mar 22, 2018 08:12
SeniorA
Brak nowych postów [R75 2.0 V6] Wycieki Płynu ? Oleju ?
estern Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Paź 01, 2016 21:34
dj_darco
Brak nowych postów [R75] Wycieki oleju - odma, turbo, intercooler, kolektor
koza-06 Rover serii 75, MG ZT 18 Sro Gru 01, 2010 15:12
koza-06



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink