Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Mam problem z wyciekiem oleju napędowego po odpaleniu zimnego silnika. Ropa spływa po misce olejowej. Co ciekawe po rozgrzaniu się silnika problem znika. Od góry silnik jest suchy. Sprawdziłem wszystkie gumowe połączenia, wtryskiwacze suche, przewody wysokiego ciśnienia suche, pompa wtryskowa również nie ma wycieków. Spędziłem już sporo czasu pod autem i nie znalazłem źródła wycieku. Czy ma ktoś może jakiś pomysł ?
Auto odpala bez problemów, nie jest mułowate, jednak wyraźnie czuć ropą. Gdzie może być źródło wycieku ? PROSZĘ O POMOC I POZDRAWIAM WSZYSTKICH KLUBOWICZÓW I SYMPATYKÓW.
Marek z Tarnowa
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Gru 08, 2011 11:18, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 07, 2011 10:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ja też na pompę niestety ... było już trochę przypadków na forum zwiazanych z nieszczelnościami pompy wtryskowej ... popatrz dokładnie od spodu na pompę
Przelewy również sprawdziłem i są ok, wymieniłem je wszystkie jakiś rok temu. Jeśli chodzi o pompę to wydaje mi się również, że od spodu jest sucha bo specjalnie wyjmowałem wentylator chłodnicy i demontowałem gumowe węże od chłodzenia, żeby się lepiej przyjrzeć od dołu pompie, następnie zaślepiając króćce od układu chłodzenia uruchomiłem silnik i ropa kap kap po misce ale to według mnie nie z pompy. Sam już nie wiem. A jeśli to pompa to co ? Czy tylko regeneracja wchodzi w grę ? czy są jakieś inne mniej inwazyjne sposoby ?
dziwne, że nie widać skad kapie ... u mnei ewidentnie cały spód pompy był mokry ... a moze gdzieś kal=pie z pompy od strony bloku silnika i dlatego nie widać
hmm no nie ma "bata" z nieba nie leci, wypsikaj pompę czymś takim: http://www.textar.com/pl/...ner-mainmenu-33 i potem osusz kompresorem, albo pędzelek i benzyna ekstrakcyjna, jak będzie sucho i czysto to znajdziesz miejsce, może zlewa się i cieknie po ściankach... no nie wiem już, sprawdź przewody paliwowe (łączenia przy opaskach też wyczyść i sprawdź czy suche) może metalowe przewody między filtrem a pompą?
No to muszę jeszcze raz dokładnie przyjrzeć się sprawie ale chyba szykuje się grubsza robota bo chyba nie ma możliwości sprawdzenia czy też uszczelnienia bez wyjmowania całej pompy z auta, chyba, że się mylę ale tam jest tak ciasno, że chyba demontaż będzie konieczny... Dziękuję Wszystkim za porady i pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum