Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Gru 07, 2011 23:23
moim skromnym zdaniem niezwłocznie wymienić gdyż zagraża to bezpieczeństwu bo pęknięta sprężyna nie siedzi na swoim miejscu tak jak cała i może sie przemieszczać np na boki lub pęknąć w kolejnym miejscu jak już ma takie tendencje
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 07, 2011 23:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Czw Gru 08, 2011 09:15
maryba napisał/a:
wydaje mi sie że moje też siedzi nisko - miałem stanąc koło TOmiego w końcu nie stanałem - ale za tydzień wezmę miarę
ja u siebie sprawdzałem - nie są popękane - ale mogą być wygniecione. Moje auto tak siedzi.
Dziś jadę założyć zimowe koła (15-ki), więc nawet koła powinny być podobne. Powinno to ułatwić pomiary.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Gru 08, 2011 13:12
sash997 napisał/a:
bo pęknięta sprężyna nie siedzi na swoim miejscu tak jak cała i może sie przemieszczać np na boki
Nie przemieści się. Mimo, że pęknięta to i tak siedzi głęboko w gnieździe wahacza. Przez to że siedzi tak głęboko ciężko jest zobaczyć, że ostatni zwój jest pęknięty. W przypadku R75 to częsty przypadek pękającego ostatniego zwoju dlatego że w tym gnieździe non stop jest woda lub błoto i dlatego dolne zwoje sprężyny korodują.
Jedna rada dla tych co chcą kupować używane i aby auto wybierało nierówności tak jak dotychczas. Pod tylną kanapą jest wklejka z oznaczeniem sprężyn i amortyzatorów. Rozróżnia się je również kolorami. Wygląda to tak, że na sprężynie są zaznaczone pędzlem ... hmmm jak to nazwać... meźnięcia. Jeśli sprężyna ma idealnie pasować do auta, to kolor oznaczeń musi się zgadzać.
Jedna rada dla tych co chcą kupować używane i aby auto wybierało nierówności tak jak dotychczas. Pod tylną kanapą jest wklejka z oznaczeniem sprężyn i amortyzatorów. Rozróżnia się je również kolorami. Wygląda to tak, że na sprężynie są zaznaczone pędzlem ... hmmm jak to nazwać... meźnięcia. Jeśli sprężyna ma idealnie pasować do auta, to kolor oznaczeń musi się zgadzać.
lewa , prawa strona ? czy trzeba całą kanapę rwać ?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Czw Gru 08, 2011 20:58
Pod siedziskiem.
... albo odszukać oznaczenia na sprężynach jeśli są jeszcze widoczne.
na sprężynie to kojarze jak ma to wyglądąc - raczej jestem zainteresowany znalezieniem tego oznaczenia na aucie żeby sprawdzić czy mam takie samo , ewentualnie zakupić z takim oznaczeniem.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
taki urok tych aut...w 28 egzemplarzach jakie oglądałem ( 8 w kombi) zawsze tył "dziwnie" niski jest. W mojej 75 kombi tez tak jest.Planuję jednak podnieść R na sprężynach-jestem na etapie szukania
Czy nisko siedzące auto (dziś widziałem u siebie inne rovery i faktycznie wyżej stoją) ma wpływ na styuki z tyłu auta? Sprawdzane byłoo wiele razy i nic nie pokazuje. Może mam pękniętą sprężynę ale to raczej byłoby słychać i czuć bardziej co? Inna rzecz jazda na moich zimowkach mnie wykończy. Jak jadę w trase to masakra tak mnie wozi że mnie to męczy. Nie wiem czy dlatego że jest temp. na plusie a te opony co mam są starsznie miękkie (sava eskimo) czy dlatego ż ezałożyłem nie jak w tamtym roku 195/15 tylko 205/15.A może właśnie coś z tymi sprężynami że tak wozi. Nie wiem sam ale czekam do wiosny żeby opony zmienić a skubane nowe kupiłem zimówki.
Czy pełny bak może mieć wpływ na to że auto z tej strony siedzi niżej? Zawsze staram się mieć bardzo dużo paliwa. Teraz mierzyłem linijką to 1,5 cm jest różnicy między tymi dwoma tylnymi kolami.
[ Dodano: Sro Sty 04, 2012 20:59 ]
Czy jak mam amory Kayaba to te sprężyny będą bajki? http://moto.allegro.pl/ka...2020341321.html
fakt że amory wymieniałem z pół roku albo i więcej temu, lecz zaczyna mnie denerwować ten prawy tył że tak siedzi. A tak na marginesie ile czasu może trwać wymiana tych sprężyn i czy są jakieś trudności w tym naszym modelu.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Sty 04, 2012 20:59
cosik mi sie wydaje,że każde auto powinno być tak wyważone czy jest pystu bak czy pełny to równo dociążać oś a w roverku jeśli dobrze pamiętam obydwie komory baku są ładnie po środku umiejscowione
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum