Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Cze 02, 2008 20:45
... chyba nie wskaźnik R75 znany jest z tego że jak jest mało paliwa to on po odpaleniu przez jakiś czas pokazuje jeszcze mniej niż w rzeczywistości w celu "zwrócenia uwagi" ale żeby pokazywał coś czego nie ma to nie słyszałem.
Może zaciął Ci sie czujnik paliwa (nie wiem czy tam jest pływak czy coś) albo sam wskaźnik jak zatankowałeś podniósł Ci sie wskaźnik
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Cze 02, 2008 21:04
to teraz pilnuj, jak dojdzie do tego momentu to patrz potem czy opada czy sie dalej zatrzymał. Jak sie zatrzyma to bedzie trzeba czegoś szukać a jak nie to być może był to pojedyńczy wybryk
Wysłany: Wto Cze 03, 2008 21:27 Re: [R75 cdt 2.0 02r] problem ze wskaznikiem paliwa
piotrek78z napisał/a:
CZy mial ktos przypadek ze wskaznik paliwa pokazuje cwiartke paliwa a samochod stana z braku paliwa. Po dotankowaniu odpalil bez problemu.
[ Dodano: Pon Cze 02, 2008 21:39 ]
Czy ktos wie o co z tym chodzi??? bo samochod mam 4 dni.
Halo. Stary ja mam taki sam problem. Zawsze tankuje do pełna i zdarzyło mi się że na ostatniej cwiartce (na wskażniku) auto zawiodło na trasie. Po dotankowaniu jechał dalej. Czyli zle pokazał!!! i To nie jeden raz.
Poza tym od ostatniego czasu dzieje mi sie tak, że wskażnik potrafi pokazać FULL mimo że jest np połowa zbiornika a po ponownym przekreceniu stacyjki pokazuje rzeczywisty stan. Działa jak chce... Ktoś ma jakies wyjasnienie ?
[ Dodano: Sob Cze 21, 2008 18:51 ]
Ktoś miał taki przypadek ze wskaźnikiem paliwa zeby pokazywał np cały zbiornik a jest polowa i po ponownym przekreceniu stacyjki pokazuje inaczej... ?
Wysłany: Pią Cze 27, 2008 10:42 Re: [R75 cdt 2.0 02r] problem ze wskaznikiem paliwa
mmm888 napisał/a:
piotrek78z napisał/a:
CZy mial ktos przypadek ze wskaznik paliwa pokazuje cwiartke paliwa a samochod stana z braku paliwa. Po dotankowaniu odpalil bez problemu.
[ Dodano: Pon Cze 02, 2008 21:39 ]
Czy ktos wie o co z tym chodzi??? bo samochod mam 4 dni.
Halo. Stary ja mam taki sam problem. Zawsze tankuje do pełna i zdarzyło mi się że na ostatniej cwiartce (na wskażniku) auto zawiodło na trasie. Po dotankowaniu jechał dalej. Czyli zle pokazał!!! i To nie jeden raz.
Dokładnie mam ten sam problem w moim R75, zastanawiam się czy problem nie tkwi w zbiorniku - może smok , filtr siatkowy jest zanieczyszczony co sprawia że paliwo nie jest całkowicie wyciągane ze zbiornika
Osobiście nie miałem takiego przypadku, ale ktoś na forum opisywał problemy ze wskaźnikiem paliwa - jako rozwiązanie : zatankować na full (pod sam korek) i zresetować komputer samochodu - opisane zresztą jest to gdzieś na forum.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Pią Cze 27, 2008 14:04
argail, było opisywane. Szczegółów nie pamiętam. Budowa zbiornika w R75 nie jest taka prosta, są tam dwie komory, parę pompek, jakieś przewody pomiędzy komorami, a czujnik poziomu paliwa jest prawdopodobnie w jednej z tych komór, co może wyjaśnia, że po postoju wskazanie może być inne niż pod koniec jazdy.
mam podobny problem . przekroczyłem ćwiartkę i samochód padł z braku ON.
przeczytałem posty i jest wspomniane ,ze restart kompa moze pomóc ? sprawdzał ktoś?
dodatkowo po zatankowaniu na full i przejechaniu 30 km odbiło w dół ,ale mało 1/4 ćwiartki .
Wcześniej po zatankowaniu ropa szła bardzooo wolno w górę . kurcze sam nie wiem co sie dzieje
witam,tez mnielem taki problem po zatankowaniu do pelna i przejechaniu jakies 250 km wskazówka dalej wskazywala pelen zbiornik,zaniepokoiłem sie tym wiec stanelem na CPN i zgasilem auto,poczekalem jakies 5min i wskaznik wrócil do normy,od tego czasu jest ok mysle ze to bylo tak jednorazowo,pewnie cos sie zacieło i to przesto pozdrawiam
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Czw Gru 01, 2011 20:45
kamil652, pompa w baku walnięta najprawdopodobniej... A jeśli faktycznie są błędne wskazania, to rozbierz i pomierz potencjometry i bd wiedział czy sprawne...
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Gru 09, 2011 09:57
Rowan napisał/a:
kamil652, pompa w baku walnięta najprawdopodobniej... A jeśli faktycznie są błędne wskazania, to rozbierz i pomierz potencjometry i bd wiedział czy sprawne...
kamil652 napisał/a:
kurcze tak sie zastanawiam , co ma pompa do wskazania na zegarach ....pompa chyba powinna podawać paliwo
pompa powinna podawać paliwo , ale też ma za zadanie przepompować (wracające paliwo) do drugiej części zbiornika i wyrównać poziomy w obu częściach zbiornika. Jak tego nie robi , to mikroprocesor w zegarach przelicza wskazania czujników nieprawdziwie do sytuacji w zbiorniku. Wygląda na to , że nie są wyrównywane poziomy paliwa w obu częściach zbiornika i pompa ciągnie z jednej części, ale przyczyny mogą być też inne np. przytykają się przewody w zbiorniku. Tak czy tak , trzeba zaglądnąć do zbiornika jak też radzi Rowan.
hej! Panowie a ja mialem podobna sytuacje ze 1/4 baku i nie odpalil pomka OK w zasadzie wszystko bylo OK problem rozwiązał p. Midowicz gdy zajrzal do baku tam jest wężyk czy cos takiego co pobiera paliwko, byl luzny i wystawal ponad poziom paliwa wiec nie zassysal ON a po zatankowaniu ponad polowe baku odpalal od kopa wiec wg mnie problem moze byc z tym wężykiem.
wiec tak ... po 2 tg. walki sprawa wyglada tak ,ze rozebrane zostały w baku i wyjęte te dwie plasikowe obudowy . Do jednej i drugiej jest przymocowany plywak i okazuje sie ,ze coś sie przycina jeden i blokuje . Zostało to poprawione ,ale teraz po zatankowaniu na full nie pokazuje full tylko zostaje jakieś 1/4 ćwiarki i bardzo wolno rośnie . Do rezerwy jeszcze się nie zbliżyłem
[ Dodano: Wto Gru 20, 2011 00:03 ]
no i awaria .....problem pozostał .... zabrakło ponownie paliwa!
u siebie w roverku mam tak ze po wyłączeniu zapłonu wskazówka poziomu paliwa nie opada całkiem tylko tak do połowy ćwiartki. nie wiem czemu przycina się na dole. nawet jak mam mniej niż pół ćwiartki i tankuje, wskażnik nadal pozostaje w tym samym miejscu. problem rozwiązuje się kiedy nacisne popychając palcem zegary po stronie wskażnika paliwa. i żeby sprawdzic ile mam paliwa około połowy ćwiartki musze przydusić zegary(wtedy pokazuje autentyczny stan). zaczyna dziać się to samo po drugiej stronie z wskaźnikiem temperatury. na dole zaczyna się przycinac a po przyduszeniu zegarów w okolicy wskaźnika odpuszcza. jak to naprawic? czy sciągając zegary moge znaleźć coś niedokręcone? i czy nic sie nie stanie wyciągając je. jak to zrobic? ma ktoś jakiś pomysł?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum