Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Zmiana Silnika oraz kilka innych pytań
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: szoso
Sro Gru 07, 2011 11:36
[R214] Zmiana Silnika oraz kilka innych pytań
Autor Wiadomość
siubul22 



Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 38
Skąd: Tarnów



  Wysłany: Sro Gru 07, 2011 11:03   [R214] Zmiana Silnika oraz kilka innych pytań
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam :) we wrześniu kupiłem Roverka 214 si 103 km , od znajomego w mega zaje.. stanie ;) lecz przeszkadza mi że silnik pali za dużo bo 9.5 w mieście przy nie przekraczaniu 2,5 tyś obrotów to dużo za dużo ... Obecnie gromadzę fundusze i planuję zmianę silnika i tu pojawia się moich kilka pytań ;) :
1. Jakiej marki silników szukać żeby nie trzeba było przerabiać np. łap itp. albo żeby przeróbek karoseryjnych pod maską jak najmniej .
2. Czy zderzak z mg zr podejdzie bez problemów ? chodzi mi o zaczepy i w ogóle bo wiem że maskę trzeba będzie też od ZR i lampy oczywiście :) czy z lampami i okablowaniem do nich też nie będzie problemów ?Dodam że najbardziej chciałbym mieć zderzak od MG ZT z xenonem spryskami i halogenami ale wiem że z tym może być mega problem prawda ?

Temat poprawiony , przepraszam za moje niedopatrzenie .
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Sty 12, 2012 10:53, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Gru 07, 2011 11:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 07, 2011 13:07   

siubul22, a nie bardziej opłacalne będzie założenie gazu ??
siubul22 napisał/a:
1. Jakiej marki silników szukać żeby nie trzeba było przerabiać np. łap itp. albo żeby przeróbek karoseryjnych pod maską jak najmniej .

Jakiego byś silnika nie wstawił to i tak będzie spora rzeźba. :wink:
siubul22 napisał/a:
Czy zderzak z mg zr podejdzie bez problemów ? chodzi mi o zaczepy i w ogóle bo wiem że maskę trzeba będzie też od ZR i lampy oczywiście :) czy z lampami i okablowaniem do nich też nie będzie problemów ?

Do tego dolicz jeszcze boczne błotniki i przedni pas. Ogólnie spora rzeźba. :/
siubul22 napisał/a:
Dodam że najbardziej chciałbym mieć zderzak od MG ZT z xenonem spryskami i halogenami ale wiem że z tym może być mega problem prawda ?

O kolego :shock: Masz pomysły, ale jak to się mówi, świat do odważnych należy. :mrgreen:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
siubul22 



Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 38
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Gru 07, 2011 13:18   

kurde czyli ze wszystkimi moimi planami dużo do roboty ... a szkoda ...
ogólnie auto mi się Podoba ale wygląd zdecydowanie MG ZR wygrywa z przodu i dlatego chciałem przeszczepić :D ale nie wiem czy budżet to ogarnie bo chciałem się w 2000 wyrobić , w sensie zmiana silnika i zmiana przodu :) ale wątpię żeby to się udało ..

odnośnie gazu to koszt w czakramie w Tarnowie ok 2000/2300 więc wydaje mi się że nie ponieważ nie jeżdzę dużo zeby mi się to opłaciło ;)
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 07, 2011 13:20   

siubul22 napisał/a:
kurde czyli ze wszystkimi moimi planami dużo do roboty ... a szkoda ...

I bardzo dużo pieniędzy. :/ To jak MG ZR ci się podoba to czemu kupiłeś R200 ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
siubul22 



Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 38
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Gru 07, 2011 13:25   

powiem krótko ;) R214 si w skórze , z klimą , el. szyby , przebieg 88000 nie kręcony bo sprawdzany a auto kupiłem od sąsiada który dba i znam to auto odkąd je sobie sprowadził , za 5000 z 97 roku . Wtedy o była dla mnie okazja :) jeszcze na alu 15' oryginalnej z rantem i nowymi oponami ;)

R214 też mi się podoba ale po prostu ma brzydszy przód i tyle ;))

Np. Taki silniczek bym chciał włożyć :D http://moto.allegro.pl/si...html#tabsAnchor choć wydaje mi się że za duży i trzeba by hamulce zmieniać a budżet tego nie uwzględnia ;P
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Gru 07, 2011 13:46   

Przeczytaj sobie mój temat o swapie http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=67622
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
wachu990 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 307
Skąd: Ostrów



Wysłany: Sro Gru 07, 2011 13:51   

Kolego to się wiąże z rzeźbą a spalanie ci nie zmaleje he he :grin:
 
 
siubul22 



Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 38
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Gru 07, 2011 13:56   

Kozik no Twój to mega :D ja szukam jakiejść hondy w całości najlepiej accorda 2.0/1.8 v-tec ale już wiem że w 2000 to się za skarby świata nie zmieszczę :D

Wachu owszem ale wiesz wole mieć większe spalanie jak cisnę/jadę ostrzej a nie mieć mega spalanie w tempie emeryckim ...
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 07, 2011 17:54   

Po pierwsze zacznij jeździć tym samochodem, tak jak został do tego stworzony. To nie diesel, więc po rozgrzaniu silnika możesz śmiało go kręcić przy normalnej jeździe do 3,5-4 tysięcy. Doprowadź go do normalnego stanu, to pojawi się szansa na zmniejszenie spalania. Z drugiej strony jednak, jeśli robisz dziennie kilka kilometrów, to na cuda nie masz co liczyć. I pamiętaj, że R200 nie ma prawie nic wspólnego z Hondą i moim zdaniem takie swapy nie mają najmniejszego sensu.
 
 
 
siubul22 



Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 38
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Gru 07, 2011 21:34   

wg.mnie jest sens ... Bo miesiąc temu zrobiłem 420 km na 39 litrach z czego 150 km to była trasa (nie więcej niż 90 km/h i utrzymywanie stałej prędkości w miarę możliwości) ... więc coś musi by nie tak , świece robione były w lutym , termostat ok , autko szybko łapie temperaturkę więc nie wiem w czym tkwi problem ... Fakt w mieście robię trasy tylko między 5-7 km ale po niecałych 2 km auto już jest nagrzane .
A Teraz myślę o przeszczepieniu silnika z całym osprzętem łącznie z półosiami hamulcami , itd
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Gru 07, 2011 22:25   

Mój pali nieco ponad 6l, cykl mieszany.
Może sonda niedomaga?
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Gru 07, 2011 22:42   

siubul22 napisał/a:
Kozik no Twój to mega :D ja szukam jakiejść hondy w całości najlepiej accorda 2.0/1.8 v-tec ale już wiem że w 2000 to się za skarby świata nie zmieszczę :D


bezsens

siubul22 napisał/a:
Bo miesiąc temu zrobiłem 420 km na 39 litrach z czego 150 km to była trasa (nie więcej niż 90 km/h i utrzymywanie stałej prędkości w miarę możliwości)


9,2L/100km z czego duużo mniejsza część tego to trasa to wg mnie nie jest źle, doliczając jeszcze, że możesz jeszcze nie czuć auta i nie potrafisz ekonomicznie jechać to spalanie masz na dobrym poziomie.

siubul22 napisał/a:
Fakt w mieście robię trasy tylko między 5-7 km ale po niecałych 2 km auto już jest nagrzane .


miesiąc temu było już zimno, auto dłużej się nagrzewa, jeśli robisz tak niskie przebiegi to auto teoretycznie: 0-3km spalało Ci 12L/100km od 4-7km spalało Ci 8L i tak Ci wychodzi średnia.

Miałem 1,4 i zrobiłem nim troszkę ponad 100tys km więc wiem już co i jak z tym autem.

Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 7,2L gazu czyli na benzynce byłoby około 6,5-6,8L - zatankowałem jak auto było rozgrzane, zrobiłem trasę cały czas jazda za tirem i praktycznie żadnego wyprzedzania dojechałem na miejsce i przed wjazdem w miasto zatankowałem.
Najwyższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć to zima jazda tylko po mieście sporo ślizgania się i wygłupów 14,5L.
Auto przez 100tys km bo z takiej ilości km wyliczałem średnią spaliło mi 9,3L gazu czyli na oko 8,8-9L benzynki.
Nie jeżdżę spokojnie ale też na okrągło nie katuję auta.

Reasumując 9,2L to nie jest najniższy wynik ale też nie najwyższy, k-seria nie należy do oszczędnych silników ale też jest czym pojechać jak na taką pojemność.

skoro

siubul22 napisał/a:
, przebieg 88000 nie kręcony


po co szukasz sobie problemów? przygotuj się na HGF za około 20-50tys km i to wszsytko. Jeździć nie wybrzydzać.

Jeśli mimo rad chcesz wsadzić zamiast sprawdzonego pewnego silnika jakiegoś zonka niewiadomego pochodzenia to daję Ci dobrą radę kup sobie tak jak ja anglika R200 VVC (1,8 145KM) sprawdź stan przed kupnem żebyś jakiegoś zakatowanego nie kupił i przeczytaj dokładnie słowo po słowie mój temat ;)
Powodzenia życzę :)

[ Dodano: Sro Gru 07, 2011 22:42 ]
siubul22, jeszcze takie pytanie, jaki masz styl jazdy i na jakich kołach i oponach jeżdzisz? rozmiar i producent
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Czw Gru 08, 2011 09:20   

A ja delikatnie podważe temat ze najlepiej VVC.

2 tygodnie trwala przeróbka MG ZR'a z 1.4 16 v na 2.0 iTD.

Zdjęcia z przeróbki : http://www.fotosik.pl/u/tomi114/album/1033923

Owszem pracy sporo bo trzeba wymienić wszystko łącznie z wiązką.

Ale po zakończeniu testy mówią same za siebie. Spalanie na poziomie 5,5 litra a 118KM jest zdecydowanie wystarczające.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
siubul22 



Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 38
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Gru 08, 2011 10:16   

Kozik napisał/a:
siubul22 napisał/a:
Kozik no Twój to mega :D ja szukam jakiejść hondy w całości najlepiej accorda 2.0/1.8 v-tec ale już wiem że w 2000 to się za skarby świata nie zmieszczę :D


bezsens

siubul22 napisał/a:
Bo miesiąc temu zrobiłem 420 km na 39 litrach z czego 150 km to była trasa (nie więcej niż 90 km/h i utrzymywanie stałej prędkości w miarę możliwości)


9,2L/100km z czego duużo mniejsza część tego to trasa to wg mnie nie jest źle, doliczając jeszcze, że możesz jeszcze nie czuć auta i nie potrafisz ekonomicznie jechać to spalanie masz na dobrym poziomie.

siubul22 napisał/a:
Fakt w mieście robię trasy tylko między 5-7 km ale po niecałych 2 km auto już jest nagrzane .


miesiąc temu było już zimno, auto dłużej się nagrzewa, jeśli robisz tak niskie przebiegi to auto teoretycznie: 0-3km spalało Ci 12L/100km od 4-7km spalało Ci 8L i tak Ci wychodzi średnia.

Miałem 1,4 i zrobiłem nim troszkę ponad 100tys km więc wiem już co i jak z tym autem.

Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 7,2L gazu czyli na benzynce byłoby około 6,5-6,8L - zatankowałem jak auto było rozgrzane, zrobiłem trasę cały czas jazda za tirem i praktycznie żadnego wyprzedzania dojechałem na miejsce i przed wjazdem w miasto zatankowałem.
Najwyższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć to zima jazda tylko po mieście sporo ślizgania się i wygłupów 14,5L.
Auto przez 100tys km bo z takiej ilości km wyliczałem średnią spaliło mi 9,3L gazu czyli na oko 8,8-9L benzynki.
Nie jeżdżę spokojnie ale też na okrągło nie katuję auta.

Reasumując 9,2L to nie jest najniższy wynik ale też nie najwyższy, k-seria nie należy do oszczędnych silników ale też jest czym pojechać jak na taką pojemność.

skoro

siubul22 napisał/a:
, przebieg 88000 nie kręcony


po co szukasz sobie problemów? przygotuj się na HGF za około 20-50tys km i to wszsytko. Jeździć nie wybrzydzać.

Jeśli mimo rad chcesz wsadzić zamiast sprawdzonego pewnego silnika jakiegoś zonka niewiadomego pochodzenia to daję Ci dobrą radę kup sobie tak jak ja anglika R200 VVC (1,8 145KM) sprawdź stan przed kupnem żebyś jakiegoś zakatowanego nie kupił i przeczytaj dokładnie słowo po słowie mój temat ;)
Powodzenia życzę :)

[ Dodano: Sro Gru 07, 2011 22:42 ]
siubul22, jeszcze takie pytanie, jaki masz styl jazdy i na jakich kołach i oponach jeżdzisz? rozmiar i producent


co do stylu jazdy to staram się jeździć oszczędnie nie przekraczając nawet 2.5 tyś obrotów . Opony Zimowe Targum bieżnikowane kupione przeze mnie z salonu w październiku , 14 cali bodajże 185/65 .

Co to jest HGF ?
Po Twoich wypowiedziach chyba jednak odejdę od zmiany silnika ;))
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Gru 08, 2011 10:29   

siubul22 napisał/a:
Co to jest HGF ?


uszkodzenie uszczelki pod głowicą, poszukaj sobie na forum jest tona tematów, jeśli przestudiujesz większość to nic Cię nie zaskoczy, zdążysz się dowiedzieć jakie są objawy, koszty itd

Jest to przypadłość sporej większości silników k-serii niestety. Jeśli szybko zdiagnozujesz i w porę zareagujesz to jest spora szansa, że nic wielkiego się nie stanie, tylko wymiana uszczelki i tyle.

siubul22 napisał/a:

Po Twoich wypowiedziach chyba jednak odejdę od zmiany silnika ;))


Jeśli silnik ma tak mały przebieg i do tego pewny przebieg to nie szukałbym sobie kłopotów. Z tych lat ciężko o taki początkowy przebieg przy aucie używanym.

Pojeździj sobie trochę, po paru miesiacach a być może latach stwierdzisz że jednak chcesz sobie coś mocniejszego i MG ZRowatego kupić. Sprzedasz tego kupisz MG ZR 160 w idealnym stanie, młodszy rocznik, większe hamulce itp

Przedumaj kwestię, jakby coś to pomożemy ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
siubul22 



Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 38
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Gru 08, 2011 10:38   

Autko jest pewne , utrzymane w środku !@!$#.. blacharsko też ani grama rdzy , jedyne co dziś zauważyłem jak wyprzedałem "L" to przy ok. 4 tysiącach jak odejmę gaz to słyszę taki świst z okolic silnika i nie za bardzo wiem co to może być ...

a powiedzcie mi dużo było by dłubania zeby taki zderzak podszedł do mnie ? http://moto.allegro.pl/ro...1936398562.html wiem że lampy też bym potrzebował oczywiście i czy z przerobka lamp było by cieżko ?


głupie pytanie :) co trzeba było by zmienia przy uturbianu takiego silnika ?
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sob Gru 10, 2011 08:46   

siubul22 napisał/a:
głupie pytanie :) co trzeba było by zmienia przy uturbianu takiego silnika ?


Moim zdaniem dużo i kosztownie.

Zawsze można założyc 1.8 turbo z Rovera 75 ;)
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Gru 10, 2011 09:30   

siubul22 napisał/a:

a powiedzcie mi dużo było by dłubania zeby taki zderzak podszedł do mnie ? http://moto.allegro.pl/ro...1936398562.html wiem że lampy też bym potrzebował oczywiście i czy z przerobka lamp było by cieżko ?


Do wymiany pas przedni, wraz ze przednimi częściami nadkoli, blotniki, maska. Do przeróbki wiązka do lamp przednich. Pasuje jedynie wtyczka od regulacji wysokości świecenia (bo silniczki takie same).

No i oczywiście lampy i kierunowskazy.
 
 
siubul22 



Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 38
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Gru 10, 2011 14:58   

kurde czemu to wszystko nie wchodzi P&P :D było by idealnie ;) , chyba jednak zmienię plany i pójdę w car audio i felunek ;)) . Powiedzcie mi czy felgi od mg zr http://moto.allegro.pl/mg...1970065537.html podejdą bez problemu ?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Gru 10, 2011 15:00   

siubul22 napisał/a:
Powiedzcie mi czy felgi od mg zr http://moto.allegro.pl/mg...1970065537.html podejdą bez problemu ?

Podejdą. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r214 96r] kilka pytan
ruskie Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Paź 02, 2011 07:51
ruskie
Brak nowych postów [R214 1.4 16V 98r.] Uszczelka pod głowicą kilka pytań
VincentVega Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Lis 22, 2011 05:50
Gość
Brak nowych postów [R200] Kilka pytań dot. silnika
Wave556 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sro Lut 10, 2016 20:51
sTERYD
Brak nowych postów [R216] Swap silnika kilka pytan..
buenavista18 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Kwi 01, 2011 07:36
bonus89
Brak nowych postów [R25] Trzaski, skrzypy i kilka innych ;)
colo254 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Lis 02, 2016 09:57
ADI-mistrzu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink