Wysłany: Sro Gru 07, 2011 11:03 [R214] Zmiana Silnika oraz kilka innych pytań
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam we wrześniu kupiłem Roverka 214 si 103 km , od znajomego w mega zaje.. stanie lecz przeszkadza mi że silnik pali za dużo bo 9.5 w mieście przy nie przekraczaniu 2,5 tyś obrotów to dużo za dużo ... Obecnie gromadzę fundusze i planuję zmianę silnika i tu pojawia się moich kilka pytań :
1. Jakiej marki silników szukać żeby nie trzeba było przerabiać np. łap itp. albo żeby przeróbek karoseryjnych pod maską jak najmniej .
2. Czy zderzak z mg zr podejdzie bez problemów ? chodzi mi o zaczepy i w ogóle bo wiem że maskę trzeba będzie też od ZR i lampy oczywiście czy z lampami i okablowaniem do nich też nie będzie problemów ?Dodam że najbardziej chciałbym mieć zderzak od MG ZT z xenonem spryskami i halogenami ale wiem że z tym może być mega problem prawda ?
Temat poprawiony , przepraszam za moje niedopatrzenie .
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Sty 12, 2012 10:53, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 07, 2011 11:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
siubul22, a nie bardziej opłacalne będzie założenie gazu
siubul22 napisał/a:
1. Jakiej marki silników szukać żeby nie trzeba było przerabiać np. łap itp. albo żeby przeróbek karoseryjnych pod maską jak najmniej .
Jakiego byś silnika nie wstawił to i tak będzie spora rzeźba.
siubul22 napisał/a:
Czy zderzak z mg zr podejdzie bez problemów ? chodzi mi o zaczepy i w ogóle bo wiem że maskę trzeba będzie też od ZR i lampy oczywiście czy z lampami i okablowaniem do nich też nie będzie problemów ?
Do tego dolicz jeszcze boczne błotniki i przedni pas. Ogólnie spora rzeźba.
siubul22 napisał/a:
Dodam że najbardziej chciałbym mieć zderzak od MG ZT z xenonem spryskami i halogenami ale wiem że z tym może być mega problem prawda ?
O kolego Masz pomysły, ale jak to się mówi, świat do odważnych należy.
kurde czyli ze wszystkimi moimi planami dużo do roboty ... a szkoda ...
ogólnie auto mi się Podoba ale wygląd zdecydowanie MG ZR wygrywa z przodu i dlatego chciałem przeszczepić ale nie wiem czy budżet to ogarnie bo chciałem się w 2000 wyrobić , w sensie zmiana silnika i zmiana przodu ale wątpię żeby to się udało ..
odnośnie gazu to koszt w czakramie w Tarnowie ok 2000/2300 więc wydaje mi się że nie ponieważ nie jeżdzę dużo zeby mi się to opłaciło
powiem krótko R214 si w skórze , z klimą , el. szyby , przebieg 88000 nie kręcony bo sprawdzany a auto kupiłem od sąsiada który dba i znam to auto odkąd je sobie sprowadził , za 5000 z 97 roku . Wtedy o była dla mnie okazja jeszcze na alu 15' oryginalnej z rantem i nowymi oponami
R214 też mi się podoba ale po prostu ma brzydszy przód i tyle
Po pierwsze zacznij jeździć tym samochodem, tak jak został do tego stworzony. To nie diesel, więc po rozgrzaniu silnika możesz śmiało go kręcić przy normalnej jeździe do 3,5-4 tysięcy. Doprowadź go do normalnego stanu, to pojawi się szansa na zmniejszenie spalania. Z drugiej strony jednak, jeśli robisz dziennie kilka kilometrów, to na cuda nie masz co liczyć. I pamiętaj, że R200 nie ma prawie nic wspólnego z Hondą i moim zdaniem takie swapy nie mają najmniejszego sensu.
wg.mnie jest sens ... Bo miesiąc temu zrobiłem 420 km na 39 litrach z czego 150 km to była trasa (nie więcej niż 90 km/h i utrzymywanie stałej prędkości w miarę możliwości) ... więc coś musi by nie tak , świece robione były w lutym , termostat ok , autko szybko łapie temperaturkę więc nie wiem w czym tkwi problem ... Fakt w mieście robię trasy tylko między 5-7 km ale po niecałych 2 km auto już jest nagrzane .
A Teraz myślę o przeszczepieniu silnika z całym osprzętem łącznie z półosiami hamulcami , itd
Kozik no Twój to mega ja szukam jakiejść hondy w całości najlepiej accorda 2.0/1.8 v-tec ale już wiem że w 2000 to się za skarby świata nie zmieszczę
bezsens
siubul22 napisał/a:
Bo miesiąc temu zrobiłem 420 km na 39 litrach z czego 150 km to była trasa (nie więcej niż 90 km/h i utrzymywanie stałej prędkości w miarę możliwości)
9,2L/100km z czego duużo mniejsza część tego to trasa to wg mnie nie jest źle, doliczając jeszcze, że możesz jeszcze nie czuć auta i nie potrafisz ekonomicznie jechać to spalanie masz na dobrym poziomie.
siubul22 napisał/a:
Fakt w mieście robię trasy tylko między 5-7 km ale po niecałych 2 km auto już jest nagrzane .
miesiąc temu było już zimno, auto dłużej się nagrzewa, jeśli robisz tak niskie przebiegi to auto teoretycznie: 0-3km spalało Ci 12L/100km od 4-7km spalało Ci 8L i tak Ci wychodzi średnia.
Miałem 1,4 i zrobiłem nim troszkę ponad 100tys km więc wiem już co i jak z tym autem.
Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 7,2L gazu czyli na benzynce byłoby około 6,5-6,8L - zatankowałem jak auto było rozgrzane, zrobiłem trasę cały czas jazda za tirem i praktycznie żadnego wyprzedzania dojechałem na miejsce i przed wjazdem w miasto zatankowałem.
Najwyższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć to zima jazda tylko po mieście sporo ślizgania się i wygłupów 14,5L.
Auto przez 100tys km bo z takiej ilości km wyliczałem średnią spaliło mi 9,3L gazu czyli na oko 8,8-9L benzynki.
Nie jeżdżę spokojnie ale też na okrągło nie katuję auta.
Reasumując 9,2L to nie jest najniższy wynik ale też nie najwyższy, k-seria nie należy do oszczędnych silników ale też jest czym pojechać jak na taką pojemność.
skoro
siubul22 napisał/a:
, przebieg 88000 nie kręcony
po co szukasz sobie problemów? przygotuj się na HGF za około 20-50tys km i to wszsytko. Jeździć nie wybrzydzać.
Jeśli mimo rad chcesz wsadzić zamiast sprawdzonego pewnego silnika jakiegoś zonka niewiadomego pochodzenia to daję Ci dobrą radę kup sobie tak jak ja anglika R200 VVC (1,8 145KM) sprawdź stan przed kupnem żebyś jakiegoś zakatowanego nie kupił i przeczytaj dokładnie słowo po słowie mój temat
Powodzenia życzę
[ Dodano: Sro Gru 07, 2011 22:42 ] siubul22, jeszcze takie pytanie, jaki masz styl jazdy i na jakich kołach i oponach jeżdzisz? rozmiar i producent
Kozik no Twój to mega ja szukam jakiejść hondy w całości najlepiej accorda 2.0/1.8 v-tec ale już wiem że w 2000 to się za skarby świata nie zmieszczę
bezsens
siubul22 napisał/a:
Bo miesiąc temu zrobiłem 420 km na 39 litrach z czego 150 km to była trasa (nie więcej niż 90 km/h i utrzymywanie stałej prędkości w miarę możliwości)
9,2L/100km z czego duużo mniejsza część tego to trasa to wg mnie nie jest źle, doliczając jeszcze, że możesz jeszcze nie czuć auta i nie potrafisz ekonomicznie jechać to spalanie masz na dobrym poziomie.
siubul22 napisał/a:
Fakt w mieście robię trasy tylko między 5-7 km ale po niecałych 2 km auto już jest nagrzane .
miesiąc temu było już zimno, auto dłużej się nagrzewa, jeśli robisz tak niskie przebiegi to auto teoretycznie: 0-3km spalało Ci 12L/100km od 4-7km spalało Ci 8L i tak Ci wychodzi średnia.
Miałem 1,4 i zrobiłem nim troszkę ponad 100tys km więc wiem już co i jak z tym autem.
Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 7,2L gazu czyli na benzynce byłoby około 6,5-6,8L - zatankowałem jak auto było rozgrzane, zrobiłem trasę cały czas jazda za tirem i praktycznie żadnego wyprzedzania dojechałem na miejsce i przed wjazdem w miasto zatankowałem.
Najwyższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć to zima jazda tylko po mieście sporo ślizgania się i wygłupów 14,5L.
Auto przez 100tys km bo z takiej ilości km wyliczałem średnią spaliło mi 9,3L gazu czyli na oko 8,8-9L benzynki.
Nie jeżdżę spokojnie ale też na okrągło nie katuję auta.
Reasumując 9,2L to nie jest najniższy wynik ale też nie najwyższy, k-seria nie należy do oszczędnych silników ale też jest czym pojechać jak na taką pojemność.
skoro
siubul22 napisał/a:
, przebieg 88000 nie kręcony
po co szukasz sobie problemów? przygotuj się na HGF za około 20-50tys km i to wszsytko. Jeździć nie wybrzydzać.
Jeśli mimo rad chcesz wsadzić zamiast sprawdzonego pewnego silnika jakiegoś zonka niewiadomego pochodzenia to daję Ci dobrą radę kup sobie tak jak ja anglika R200 VVC (1,8 145KM) sprawdź stan przed kupnem żebyś jakiegoś zakatowanego nie kupił i przeczytaj dokładnie słowo po słowie mój temat
Powodzenia życzę
[ Dodano: Sro Gru 07, 2011 22:42 ] siubul22, jeszcze takie pytanie, jaki masz styl jazdy i na jakich kołach i oponach jeżdzisz? rozmiar i producent
co do stylu jazdy to staram się jeździć oszczędnie nie przekraczając nawet 2.5 tyś obrotów . Opony Zimowe Targum bieżnikowane kupione przeze mnie z salonu w październiku , 14 cali bodajże 185/65 .
Co to jest HGF ?
Po Twoich wypowiedziach chyba jednak odejdę od zmiany silnika
uszkodzenie uszczelki pod głowicą, poszukaj sobie na forum jest tona tematów, jeśli przestudiujesz większość to nic Cię nie zaskoczy, zdążysz się dowiedzieć jakie są objawy, koszty itd
Jest to przypadłość sporej większości silników k-serii niestety. Jeśli szybko zdiagnozujesz i w porę zareagujesz to jest spora szansa, że nic wielkiego się nie stanie, tylko wymiana uszczelki i tyle.
siubul22 napisał/a:
Po Twoich wypowiedziach chyba jednak odejdę od zmiany silnika
Jeśli silnik ma tak mały przebieg i do tego pewny przebieg to nie szukałbym sobie kłopotów. Z tych lat ciężko o taki początkowy przebieg przy aucie używanym.
Pojeździj sobie trochę, po paru miesiacach a być może latach stwierdzisz że jednak chcesz sobie coś mocniejszego i MG ZRowatego kupić. Sprzedasz tego kupisz MG ZR 160 w idealnym stanie, młodszy rocznik, większe hamulce itp
Autko jest pewne , utrzymane w środku !@!$#.. blacharsko też ani grama rdzy , jedyne co dziś zauważyłem jak wyprzedałem "L" to przy ok. 4 tysiącach jak odejmę gaz to słyszę taki świst z okolic silnika i nie za bardzo wiem co to może być ...
a powiedzcie mi dużo było by dłubania zeby taki zderzak podszedł do mnie ? http://moto.allegro.pl/ro...1936398562.html wiem że lampy też bym potrzebował oczywiście i czy z przerobka lamp było by cieżko ?
głupie pytanie co trzeba było by zmienia przy uturbianu takiego silnika ?
głupie pytanie co trzeba było by zmienia przy uturbianu takiego silnika ?
Moim zdaniem dużo i kosztownie.
Zawsze można założyc 1.8 turbo z Rovera 75
_________________ Pozdrawiam
7Tomi
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Gru 10, 2011 09:30
siubul22 napisał/a:
a powiedzcie mi dużo było by dłubania zeby taki zderzak podszedł do mnie ? http://moto.allegro.pl/ro...1936398562.html wiem że lampy też bym potrzebował oczywiście i czy z przerobka lamp było by cieżko ?
Do wymiany pas przedni, wraz ze przednimi częściami nadkoli, blotniki, maska. Do przeróbki wiązka do lamp przednich. Pasuje jedynie wtyczka od regulacji wysokości świecenia (bo silniczki takie same).
kurde czemu to wszystko nie wchodzi P&P było by idealnie , chyba jednak zmienię plany i pójdę w car audio i felunek . Powiedzcie mi czy felgi od mg zr http://moto.allegro.pl/mg...1970065537.html podejdą bez problemu ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum