Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Problem z silnikiem 20T4H na ssaniu przy niskich temp
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Problem z silnikiem 20T4H na ssaniu przy niskich temp
Autor Wiadomość
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 07, 2011 18:17   

nie byłem bo kurcze nie było czasu, albo kasy brakło, w poniedziałek podjadę i wymienie.
ale pojawił się poważniejszy problem wyciek płyny chłodniczego:(
wycieka cały zbiornik na tydzień czyli ok 1l:(
i pojawiły się białe plamy na dole silnika i chyba uszczelka głowicy padła, bo jest wyciek w środkowej części silnika:(
także szykuje się spory wydatek i chyba kolektor ssący mam dziurawy:(

jeszcze odnośnie szarpania, faktycznie po 2-3 min jak się nagrzeje jedzie spokojnie autko, ale coś dziwniejszego zaobserwowałem, gdyż dzień wcześniej kupiłem za 30 zł byny (wcześniej miałem za z 1/4 baku) czyli po zalaniu za 30 zł miałem prawie pół baku i co ciekawe rano jak odpaliłem autko to od strzała zero szarpania, a co dziwniejsze kilka godzin później znowu zaczął szarpać jak się go odpaliło i po 2-3 min wszystko wróciło do normy tzn autko już nie szarpało.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Gru 07, 2011 18:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Gru 07, 2011 20:18   

Problem też występuje u mnie, no chyba, że źle go interpretuję :wink:

Odpalam bez żądnego zająknięcia, bez dymienia no wsio tip top.
Gdy ruszam od razu to muł niemiłosierny zwłaszcza gdy się toczę i daje 2 bieg to choćbym nie wiem jak mocno wcisnął pedał gaz to jest zamulony.

Jak odpalę, i postoi troszkę (2-3 minuty) to tego nie ma.

Jeśli chodzi o telepanie silnikiem a raczej całą budą to oczywiście występuje, ale tylko na ssaniu. Nie jest to u mnie jakoś bardzo uciążliwe ale wyczuwalne. Gdy obroty zejdą do ok 1000 jest już wsio OK.

Cały układ zapłonowy za wyjątkiem cewki mam wymieniony. Cewkę wykluczam bo problem występowałby cały czas.

Podejrzewam, że winowajcą jest jakiś element, który odpowiada za pracę silnika na ssaniu lub po prostu poobrywane poduszki silnika. Swoje obejrzałem i są w stanie, że tak powiem agonalnym.


Niestety, tak jak u kolegi R400, ucieka mi gdzieś płyn chłodniczy.
Najgorsze jest to, że nie widać wycieku :beczy: :beczy: :beczy:

Olej ok, pali normalnie WTF ?? :bezradny:

Jak to uszczelka to chyba się pożegnamy. 2-gi raz nie ma sensu rozbierać tego silnika bo jak znam życie, to tam już nie ma co planować.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 16, 2011 18:15   

dobra, autko u mechanika wieczorem napisze co i jak, w najlepszym wypadku przed świętami może zrobi, a w najgorszym naprawa może potrwać około 2 tygodni do sylwestra:(
wstępne oględziny będę znał wieczorem to napisze co i jak

[ Dodano: Pią Gru 16, 2011 18:15 ]
poszła uszczelka pod kolektorem ssącym i stąd te wycieki płynu chłodniczego i możliwe szarpanie silnikiem (uszczelkę pod głowicą i pod zaworami (olej trochę się poci) też wymienię ale później bo trochę kasy trzeba poskładać) druga sprawa jest taka że ten kolektor był już wcześniej sklejany sylikonem przez poprzednika, trzecia sprawa to taka że uszczelka pod kolektorem różniła się od tej zamówionej, czyli ktoś lipę założył i posklejał

ale to już po odbiorze autka określę czy szarpanie występuję:P
 
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Gru 19, 2011 16:00   

@R400, daj znać ;) U mnie w sumie wiele objawów wskazuje, że może to być właśnie ta uszczelka kolektora, ale chciałbym się najpierw przekonać jak było w Twoim R420Si.
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 19, 2011 18:20   

witam, już po wymianie uszczelki. mechanik mówił, że przez tą uszczelkę od kolektora ssącego leciała mi woda do jednego z cylindrów i przez to autko mogło mieć problemy z odpaleniem i szarpaniem przez 1-3 min od odpalenia, a także uciekał mi litrami płyn chłodniczy, narazie autko chodzi ok, ale zanim coś konkretnego napisze czy pomogło to muszę kilka dni pojeździć i zobaczyć czy ta wymiana uszczelki pomogła i czy są jakieś wycieki płynu chłodniczego.

pozdrawiam
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 19, 2011 18:44   

Widzisz, uszczelka za 20 PLN a ile nerwów potrafi napsuć... :grin:
 
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 19, 2011 18:49   

za 55 zł :razz:
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 19, 2011 18:57   

Rozejrzyj się w wolnej chwili za innym kolektorem, skoro już ten był klejony...
 
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 20, 2011 11:38   

jednak po dokładnych oględzinach kolektor nie był klejony, bo miał przypadki że kolektory plastikowe były klejone, mój akurat nie był :grin:

[ Dodano: Wto Gru 20, 2011 11:38 ]
@Micros

wymiana uszczelki chyba pomogła, bo rano jak zawsze odpalałem (przed wymianą) było takie charakterystyczne szarpanie i falowanie obrotami, przeważnie zaraz po odpaleniu gasł, więc trzeba było odpalić go z lekko wciśniętym pedałem gazu. i po 2-3 min autko jeździło ok, przypadek podobny do twojego. TERAZ TAK NIE MA :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen:
więc wymień tą uszczelkę, powinno to ci pomóc :wink:
 
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Gru 17, 2013 11:16   

Pewnie są nadal tacy, którzy nie rozwiązali problemu telepania, nierównej pracy i braku mocy po odpaleniu 20T4H opisywanego w pierwszym poście.

Problem w przypadku mojego auta, ale myślę, że też w przypadku wielu innych był spowodowany uszkodzonymi popychaczami hydraulicznymi.

Po ich wymianie silnik pracuje równo, ma kompresję i moc od pierwszej iskry, nie ma żadnych problemów z telepaniem, przygaszaniem itp. Wymienione zostały wszystkie 16, bo przy różnych wynikach pomiaru kompresji na cylindrach ciężko zdiagnozować, które konkretnie są uszkodzone.
 
 
R400 



Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 76
Skąd: Stary Klukom

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 17, 2013 12:21   

ja już te auto dawno sprzedałem, niech ktoś inny się męczy,

w moim przypadku to chyba była wina komputera lub krokowca, ponieważ 5 takich wymieniłem i po dwóch dniach wszystkie blokowały się i nic z tymi silniczkami nie mogłem zrobić, albo padł sterownik silnika krokowego:P

ta wymiana uszczelki to na chwile pomogła:P
_________________
Pozdrawiam
Michał
 
 
 
Micros 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 288
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Gru 17, 2013 12:27   

@R400 tu akurat mowa o problemach z silnikiem 2.0 benzyna serii T Rovera ;)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Gru 17, 2013 20:50   

ooo, takiej przyczyny sie nie spodziewałem, myslalem ze napiszesz ze to cewka WN, u mnie nie ma takich ostrych objawow jakie opisujesz w pierwszym poscie, silnik poprostu troche kuleje na jeden cylinder niedlugo po odpaleniu, chyba ze u mnie jest to na razie lekki wariant "choroby"
Stukały Ci popychacze ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Gru 20, 2013 07:08   

co do popychaczy to warto je rozebrać i wyczyścić. Ja swoje czyściłem chyba ze 3 razy, nalatane mam prawie 340 tys a silnik chodzi ze można szklankę z woda na nim postawić
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Gaśnie przy niskich obrotach
chrupol Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Czw Lip 12, 2007 22:19
Maciek321
Brak nowych postów [R420 Si '99] 20T4H łącznik skrzyni biegów
Micros Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Paź 14, 2010 23:07
AndrewS
Brak nowych postów [r420 Si] Problem z silnikiem 2.0, remontować - zmieniać ?
pdasiek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 98 Nie Lip 04, 2010 09:22
Marrkus
Brak nowych postów [R420 SDI] dymi z niskich obrotow
lukasz17 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Lut 12, 2010 14:53
lukasz17
Brak nowych postów [R420]Problem z wyciekiem przy kółku pasowym na alternatorze
rapecki Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Sty 01, 2011 18:29
rapecki



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink