Wysłany: Pon Gru 19, 2011 22:52 [r416] rover 416 gdzie dolac plyn do sprzegła i jaki
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
jak w temacie czy 416 ma hydrauliczny wysprzeglik jeśli tak to gdzie szukać zbiorniczka wyrównawczego i jaki płyn tam lać
pytam ponieważ zaczynam czuć duże opory przy wkładaniu biegów poczytałem trochę o tych pompkach wysprzeglika i pomyślałem że to właśnie to! sprzęgło raczej ok bierze w połowie wysokości co dziwne jak jest ciepły tj dogrzany nawet strzały ze sprzęgła go nie ślizgną nawet z 3 na 5 próbowałem a jak zimny troszkę gwałtowniej ruszę tj z 2800rpm i przy ślizgnie czasem
jeśli ktoś przerabiał podobny temat to pomóżcie ew wyprowadźcie z błędu
_________________ Kuba
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 19, 2011 22:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Plyn hamulcowy dot4 musisz wlać zeby go nalac musisz zdemontować albo odsunac skrzynke bezpiecznikow pod maska w prawym gornym rogu jak stoisz przed samochodem moze pompa siada albo sam wysprzeglik na poczatek sproboj odpowietrzyc
no i temat rozwiązany niestety zmieniłem olej profilaktycznie 50zl az tak nie zabolało gorzej że sprawa w docisku sprzęgła ale cóż zrobić trzeba wymienić, a 150tys to czas byl na nie i nie ma że boli bo skrzyni szkoda, kupiłem sprzęgło "luke" jakby ktoś miał takowe to proszę o opinie
a olej wlałem elf taki czerwonawy jest wygląda troche jak 2T do zalewania 2 suwów ale mój mechanik twierdzi że taki leją do automatów, rzadszy niż poprzednik ale podobno lepiej smaruje
Olej ma być 75W80. Innymi wynalazkami możesz zaszkodzić skrzyni.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sro Gru 21, 2011 20:09
boo12 napisał/a:
a olej wlałem elf taki czerwonawy jest wygląda troche jak 2T do zalewania 2 suwów ale mój mechanik twierdzi że taki leją do automatów, rzadszy niż poprzednik ale podobno lepiej smaruje
Uwielbiam takich mechaników... Do tej skrzyni leje się olej taki sam jak do francuskich skrzyń biegów (75W80), bo jest francuska skrzynia.
moze i taki jest ale wydaje mi sie ze to troche nie fajne podejście "że taki ma być"
jak producent zaleca np 0w40 czy 5w35 przy silniku, po 150000 tys tez taki lał bedziesz skrzynia zużywa się jak i silnik gdybym zalał rajdowego plynu do manuala za 250zl za 0,5 litra to tez zle bo inny zaleca producent
z innej bajki producent zaleca przepalanie filtra czastek stałych a w autoryzowanym serwisie mechanicy zalecają wycięcie go
moim zdaniem tego typu zalecania służą tylko do obrony przed przyjęciem czegoś na gwarancje
wracając do skrzyni to wg danych olej ten ma lepszą lepkość i mniejszą gęstość co dla skrzyni jest podobno korzystne. olej ten przecież nie ubywa jak silnikowy.
mniejsza gęstość większa lepkość = mniejsze opory tarcia wujek google ma troszke do powiedzenia dla zainteresowanych
to takie moje zdanie
pozdrawiam
_________________ Kuba
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sro Gru 21, 2011 21:59
boo12 napisał/a:
moze i taki jest ale wydaje mi sie ze to troche nie fajne podejście "że taki ma być"
jak producent zaleca np 0w40 czy 5w35 przy silniku, po 150000 tys tez taki lał bedziesz skrzynia zużywa się jak i silnik gdybym zalał rajdowego plynu do manuala za 250zl za 0,5 litra to tez zle bo inny zaleca producent
(...)
wracając do skrzyni to wg danych olej ten ma lepszą lepkość i mniejszą gęstość co dla skrzyni jest podobno korzystne. olej ten przecież nie ubywa jak silnikowy.
mniejsza gęstość większa lepkość = mniejsze opory tarcia
Jest wiele olejów. Są też takie, które produkuje się specjalnie do konkretnego produktu i razem z tym produktem powstawał.
Podam Ci inny przykład. W szybkich i mocnych samochodach stosuje się n.p. pewien typ opon. Sprawdza się on znakomicie. Dlaczego nie założyć tych dobrych opon, do mniejszego i słabszego samochodu? Z bardzo prostego powodu. Opony te się nie dogrzewają i nie zdadzą kompletnie egzaminu. Dlaczego? Ponieważ były projektowane do innego auta.
boo12 napisał/a:
z innej bajki producent zaleca przepalanie filtra czastek stałych a w autoryzowanym serwisie mechanicy zalecają wycięcie go
moim zdaniem tego typu zalecania służą tylko do obrony przed przyjęciem czegoś na gwarancje
Filtr cząstek stałych został wymyślony tylko i wyłącznie z powodu ekologii. Nie ma on zadanie poprawić osiągów, zmniejszyć zużycia paliwa. Jest kolejnym "proekologicznym patantem" (podobnie jak egr), który jedynie komplikuje konstrukcje i powoduje, że jej eksploatacji staje się jeszcze droższa. Wyeliminowanie tego elementu uprości konstrukcję i spowoduje, że będzie bardziej niezawodna. W kwestii gwarancji, to awarie filtra cząstek stałych często jest spowodowane użytkowaniem i gwarant zawsze może odrzucić taką naprawę jako gwarancyjną... i to Ty będziesz musiał udowodnić, że nie zatankowałeś paliwa słabej jakości lub też niewłaściwie eksploatowałeś samochód.
boo12 napisał/a:
wujek google ma troszke do powiedzenia dla zainteresowanych
to takie moje zdanie
Tomi oczywiście masz tutaj racje z tymi oponami i pewnie z większością dedykowanych do konkretnego samochodu rzeczami tak właśnie jest ale olej w skrzyni służy tylko tylko do smarowania w warunkach biernych moj znajomek (duzo powiedziane) składał evo 10 do wyścigów torowych i mechanior który sie w to bawi twiedzi że w skrzyni najlepszy jest żadki i lepki olej może nie ma racji niewiem aczkolwiek nie wlałem tego oleju od tak widzi misie lecz od specjalisty mam nadzieje, a to evo 480km i seryjna skrzynia na tego typu oleju i jeździ już zresztą 2 silnik
ps
Lem może być byle z pamięci
boo12, muszę Cię zmartwić, ale w tej skrzyni olej służy nie tylko do smarowania, ale też jest elementem biorącym udział w synchronizacji biegów i jego lepkość w tym przypadku ma znaczenie. Mam doświadczenia z jazdą przy zalanym 75W90 (o większej lepkości, a więc lepiej smarującego wg wujka googla, aczkolwiek jako jakiś tam inżynier mechanik nie do końca się mogę z tym zgodzić) i więcej tego błędu nie popełnię
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
sTERYD szczerze powiem, że pierwsze słyszę o tym aby olej był odpowiedzialny za jaką kol-wiek synchronizacje, z tego co wiem za synchronizacje odpowiadają synchronizatory poszczególnych biegów a co do tego ma olej? może jakaś skrzynia o której nie słyszałem mój poprzednik peugeot 306 2.0 hdi miał właśnie takie synchronizatory mechaniczne olej je tylko smarował
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum