Zawór BlowOff służy do upuszczania nadmiaru ciśnienia w czasie zamknięcia przepustnicy.
Dźwięk który powstaje wtedy to uciekające powietrze przez ten zawór, więc aby ono uciekło, w kanale dolotowym do kolektora musi być jakieś ciśnienie.
Silniki bez turba/kompresora są to tak zwane silniki wolnossące, czyli same sobie pobierają powietrze z atmosfery bez jakichkolwiek "dmuchaczy", tak więc w kolektorze w czasie ssania powietrza przez cylindry powstaje wręcz podciśnienie, ale niewielkie.
Jak widać, zawór w takich silnikach niema sensu, po prostu niema co upuszczać z kanału dolotowego.
[ Dodano: Wto Gru 20, 2011 18:51 ]
Koledzy, nie atakujmy tak od razu, scorpion mógł nie wiedzieć, nie każdy musi się znać na zasadach działania silników
Ale na przyszłość przed montowaniem czegokolwiek do samochody polecam najpierw poczytać jak to działa, do czego służy i czy ma rację bytu
hvil [Usunięty]
Wysłany: Wto Gru 20, 2011 18:53
no jedyne użycie Blow offa w silniku wolnossacym to w kolektorze wylotowym zwężka do dziurki wielkości dziewiczej pi*ki i może coś ci syknie jak ciśnienie spalin przed zwezka wzrośnie.
P.s. Powyższe dywagacje są na takim poziomie jak pytanie. A tutaj realnie, KOLEGO troszeczkę wiedzy technicznej posiądź to się dowiesz czemu nikt Ci nie odpowiada.
P.s. 2. W sumie na allegro widziałem takie adaptery fm co ci dźwiek ferari robią w kabinie twojego wozu, posuzkaj może i do PSSSSSTTT blow ofa tez coś takiego robię.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum