Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
czy ktos ktokolwiek ja wyjmowal i uszczelnial
jesli tak to prosze o pomoc bo mam zamiar zabrac sie za to sam i nie wiem na co zwrocic szczegulna uwage
czy jakies znaki ja przy rozrzadzie, knify itd
nie piszcie mi bym skorzystal z szukajki bo szukalem i nawet wiele znalazlem ale rozmowa z wami zawsze o wiele cennniesza niz odgrzebywanie watkow z innych rozmow i domyslanie sie o co chodzi
z gory wielkie dzieki
a moze ma ktos jakis tutek
[ Dodano: Czw Gru 22, 2011 13:06 ] szoso, w sumie to nie wiem gdzie dokladnie cieknie
a jak z tym wyciagnieciem calej pompy jak to zrobic ? wiesz jak juz robic i ja wyciagac to juz zrobic do porzadku, a nawet jesli mailbym sie nie podjac uszczelniania to przynajmniej za demontaz i montaz nie zaplace
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Gru 22, 2011 13:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
w pierwszej kolejności odkręcasz metalowe przewody paliwowe od wtrysków, łapa od pompy siedzi na 4 śrubach do bloku, później zdejmujesz pasek i koło zębate, 3 śruby jeszcze przy kołnierzu i pompa wychodzi
wyjmował ktoś ale dawał do uszczelnienia ... samo wyjęcie to trochę ginekologicznego grzebania, ale "da się". NIe pamietam szczegółów, w każdym w wielkim skrócie kolejność czynności:
- porozbieranie silnika z wszelkich przeszkadzających rzeczy (filtr powietrza, rury turbo, kolektor ssący nad rozrządem, obudowa paska pompy, itp itd.)
- ustawienie silnika na znakach (wiertło 6mm w dziure pod czujnikiem położenia wału, i koło pasowe rozrządu na znaki - na forum gdzieś powinny być rysunki blokady silnika)
- jesli Ci ustawią pompę Ci od uszczelnień, to po prostu wyjmujesz pompę, jeśli nie, to mozna ją samemu zablokować srubą od przodu pompy. W każdym razie należy ją wyjać (odkręcić rurki wtrysków i wszelkie wężyki i przewody, wspornik z tyłu pompy, koło pasowe i na koniec pompę)
- po uszczelnieniu zakłądasz pompę na miejsce
- zakąłdasz koło pasowe, pasek pompy, luzujesz śruby na kole wałka rozrzadu od strony pompy, napinasz pasek i wszystko dokręcasz. Jak już masz wszystko poskąłdanei poskręcane, to odblokowujesz pompę.
- zdejmujesz blokady silnika i mozesz spróbować odpalić próbnie (tylko uważaj, żeby Ci czegoś silnik nie wciągnął ). Jak odpali to skłądasz resztę rzeczy (rury obudowy itp.)
- cieszysz się uszczelnioną pompą.
- dla pewnosci możesz sprawdzić czy kąt wtrysku masz prawidłowy.
U mnie po wszytskim auto odpaliło bezproblemowo. Kąta wtrysku nie sprawdzałem ale jeździł i odpalał normalnie.
jeśli chodzi o całkowite uszczelnienie pompy to ja by sam tego nie robił
nie jeden mądry i pompy do kupy nie mógł złożyć, same ustawienie nastawnika nie jest proste a gdzie reszta
jeśli spod jakiegoś dekielka czy czujnika to tak
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum