AAND, nie ,zawór zwrotny na samym tłoku ,ty mówisz o szybkozłączce, 100sztuk wątpliwa sprawa, 10 może ,sam na allegro sprzedał 92 przedmioty a wątpie zeby we wrocławiu 100 korpusów miesiecznie sprzedawał
Trochę zdjęć, aby wszysko było jasne.
Słabym punktem tej konstrukcji jest zaworek zwrotny jak również szara plastikowa uszczelka tłoczka.
Są to zdjęcia padniętej pompki. Nie dało się już na niej jeżdzić, pedał zostawał w podłodze. Podnoszenie pedału i podpompowanie już nic nie dawało.
Przecieków płynu na zewnątrz żadnych nie było (sucho). Płyn poprostu cofał się z powrotem za tlok, do zbiorniczka.
Wymieniłem na nową. Przejechałem już na niej 24 000 km (9 miesięcy).
Co moge powiedzieć więcej w tydzień poszło 6 korpusów, jak narazie 0 pytań, będę informował jak sprawy bedą szły dalej.
pozdrawiam
[ Dodano: Pią Lut 04, 2011 20:36 ]
Pompki niestety nie moge założyć do freelandera, wysprzęglik BRITPARTOWY założyłem 2 miesiące temu i jak narazie ok, ciekawe jak długo wytrzyma
u mnie już 3 z tym wynalazkiem było... czekam na resztę, bo to kwestia czasu, zadziałało bo po prostu mieli syf i się odetkało przy wymianie bo płyn poleciał, nic więcej.
"Wystarczy wyciągnąć starą pompkę, przełożyć tłoczek, zalać płyn do zbiorniczka, odpowietrzyć (tak jak odpowietrza się hamulce ) i jeździć." - to nie układ hamulcowy nie ma zaworków... nie tak się odpowietrza;]
"Dotychczasowa pompka została stworzona w korpusie plastikowym, mało wytrzymałym na tarcie jakie jest przy każdym wysprzęglaniu, " - nic się nie wyciera... miałem jedną wytartą i to przez tuning właściciela
"Wystarczy wyciągnąć starą pompkę, przełożyć tłoczek, zalać płyn do zbiorniczka, odpowietrzyć" - zapomniałeś o gumowym wkładzie w zbiorniczku, jest on baardzo ważny:)
co do reszty potwierdzam, fajny ten korpus ale nie leczy jedynie zapobiega no ale wszystko trzeba przejść:)
Czyli co Całkowicie korpus ten się nie sprawdza lepiej odpuścić temat czy może kwestia rozwojowa, typu, że sprzedawać z nowym zaworkiem i reperaturką może da się dopasować zaworek, jeżeli on też zawodzi ?
Korpus jest wykonany Ok, tylko jak wyżej są opisy że to nie jest wina korpusu, tylko tłoczka, to czemu się nie da dopasować tylko gumki ?
Rozumiem wątpliwości do firmy FATIMEX, ale może jednak udało im się coś dobrego zrobic
[ Dodano: Sob Lut 05, 2011 15:26 ]
Co do opisu to faktycznie, nie powinno się tego odpowietrzać jak hamulce... tylko w drugą strone przynajmniej pompki plastikowej nie da się tak do końca odpowietrzyć.
Patrzę na temat z innej strony - nowe pompki są masakrycznie drogie i też zawodzą dość szybko, kto nie chce przerobić na pompkę z BMW to nie ma za wiele opcji
Fatimex popełnił błąd na starcie.
Zainwestował kasę w rozwój korpusu. Mógł od razu korpus przystosować do innego tłoczka (z innego auta) o średnicy 16mm. Takich dobrych kandydatów jest mnustwo. Choćby pierwsza lepsza pomka od jakiegoś japończyka z ciegnem zakończonym gwintem. Do cięgna dorobić tylko przykręcane oczko i kontrowane nakrętką.
Takie kompletne pomki kosztują niewiele ponad 100zł, a do niektórych dostępne sa nawet kity naprawcze za grosze.
Wtedy napewno i naprawdę schodziły by takie pomki w setkach.
W zamian za to proponują korpus za koszmarne pieniadze, nie wnoszący prawie nic, do którego pasuje tylko orginalny tłoczek do kupienia za min 600zł. Szukają naiwniaków którzy kupią taki korpus i będa wkładać swoje mocno wyeksploatowane tłoczki.
Za ten korpus moge dać 100zł a nie ponad 400.
Pompka od BMW była by dobrym rozwiazaniem gdyby nie fakt że średnica tłoczka wynosi 19mm co powoduje zmianę przełożenia układu z 3.67 na 2.60 i oczywiście padał musi ciężej chodzić.
Pompka od BMW była by dobrym rozwiazaniem gdyby nie fakt że średnica tłoczka wynosi 19mm co powoduje zmianę przełożenia układu z 3.67 na 2.60 i oczywiście padał musi ciężej chodzić.
jak dobrze wycętrujesz i dasz cos pod pedał ok 0.5 cm jest idealnie
Jeżdże ponad dwa lata i nawet do pompki niezaglądałem ,w porównaniu z wiekszoscią posiadaczy r75 którzy co chwile mają problemy z pompkami,węc mysle ze jest bardzodobrym rązwiązaniem
Pompka od BMW była by dobrym rozwiazaniem gdyby nie fakt że średnica tłoczka wynosi 19mm co powoduje zmianę przełożenia układu z 3.67 na 2.60 i oczywiście padał musi ciężej chodzić.
jak dobrze wycętrujesz i dasz cos pod pedał ok 0.5 cm jest idealnie
Jeżdże ponad dwa lata i nawet do pompki niezaglądałem ,w porównaniu z wiekszoscią posiadaczy r75 którzy co chwile mają problemy z pompkami,węc mysle ze jest bardzodobrym rązwiązaniem
Centrowanie to nie wszystko.
Pompka może być wycentrowana idealnie, ale i tak ciężej chodzi z racji większego tłoka. W zeszłym roku zamontowałem u siebie, wycentrowałem idealnie i chodziła cieżej. Potem pomierzyłem i okazało sie, że średnice tłoczków są inne. Wymontowałem ją i wróciłem do orginalnej.
Pomnpka BMW jest rowiazaniem bardziej niezawodnym ale nie idealnym.
Pedał sprzęgła w R75 chodzi ciężko w porównaniu z innymi autami. Pompka BMW pogarsza komfort w tej kwestii.
Pieta, jak ktos ma delikatną nóżke ma wiekszy tłok ale mniejszy skok
niewiem ale ja różnicy niemam zadnej ,zresztą kiedys na spocie porównywalismy i różnica niewyczuwalna była ,może to tylko twój przypadek ,
tak wogule to juz mam pedał od angola troszke inaczej pospawany zeby pompa była zamontowana pod innym kontem ,i mam nadzieje ze bedzie lżej chodzić.
Pieta, jak ktos ma delikatną nóżke ma wiekszy tłok ale mniejszy skok
niewiem ale ja różnicy niemam zadnej ,zresztą kiedys na spocie porównywalismy i różnica niewyczuwalna była ,może to tylko twój przypadek ,
tak wogule to juz mam pedał od angola troszke inaczej pospawany zeby pompa była zamontowana pod innym kontem ,i mam nadzieje ze bedzie lżej chodzić.
Skok nie ma znaczenia. Poprostu przy tym samym ruchu pedału sprzęgła (nogi) łożysko wyciskowe wykona wiekszy ruch przy pompce BMW.
Ale za to musisz użyć większej siły. Praw fizyki i mechaniki nie zmienisz. W hydraulice stosunek przekroju tłoków to tak jak w przekładniach kołowych, stosunek średnicy koła napędzającego do napędzanego.
Jeżeli nie czujesz tej różnicy w samochodzie, to porostu nie masz wyczucia w nodze.
Montując pompkę BMW myślałem, że jest ona zamiennikiem pod względem hydraulicznym, jak się okazało nie jest.
Też jakiegoś czasu kupiłem komplet pedałów od R75 za grosze. Myslałem o przerobieniu padału sprzęgła poprzez przesunięcie punktu mocowania cięgna pompki bliżej osi obrotu pedału i w ten sposób uzyskać to samo przełozenie całkowite układu jak w orginale.
jak skok niema znaczenia przy większym tłoku :musisz zmniejszyc skok zeby nierozwalic wysprzeglika,zeby tyle samo płynu pompa podawała co pompa orginalna
Pieta napisał/a:
, to porostu nie masz wyczucia w nodze.
tak niemam jak i paru kolegów z tego forum co byli n spocie w toruniu ,troche filozofujesz
co do nowego zamontowania pompki musze jeszcze blaszke podobną dorobic jak przy przy przeróbce bmw ,tylko musi byc skierowana do góry i mam wszystko, fajne własnie rozwiązanie ma bmw pompa prawie pionowo jest
wedlug mnie to najwazniejsze jest uszczelnienie na tloczku a takie mozna by bylo dobrac
w sklepie z hydraulika silowa np od silownikow uszczelnienie tti kosztuje grosze
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
witam, szkoda ,ze temat w lutym się zakończył, bo ciągle mam dylemat regenerować, przerabiać na bmw czy chociażby montować nowy korpus ale tylko po to by sprawdzić jaki wpływ będzie miało na użytkowanie i jego zużycie... jakieś doświadczenia po 10 miesiącach ( nowy?, regenerowany?, naprawiany? ? )
Ja zamontowałem u siebie metalowy korpus w czerwcu 2010 i jak na razie bez żadnej dodatkowej ingerencji pompka działa idealnie (tyle, że miałem sprawny tłoczek).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum