Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Termostat, pompa wody, HGF - gotuje się woda
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Termostat, pompa wody, HGF - gotuje się woda
Autor Wiadomość
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 06, 2011 13:29   

sprawdź, czy masz szczelny termostat i kolanko, zdemontuj rure od filtra powietrza i poświeć latarką pod kolektory ssące, między głowice. Zobacz, czy nie ma tam śladów płynu, może tam Ci uciekać płyn a nie widać plam bo płyn odparuje. Co do samego odpowietrzenia, to nie jest to proste i krótkie. Odpowietrznik masz pod rurą filtra powietrza, taka mała czarna śrubka na rurze od termostatu. Musisz ją lekko odkręcić. I teraz patet Żukowatego na odpowietrzanie, czyli dolewasz płynu do zbiorniczka na max i dmuchasz swoją "paszczą" w zbiornik. W ten sposób przepychasz płyn przez układ, dość skuteczne, jednak długotrwałe. Pchaj i dolewaj płynu tak długo, aż z odpowietrznika będzie leciał sam płyn. Na co musisz zwrócić uwagę:
1) nie ukreć odpowietrznika. Jeśli to zrobisz to wytnij ten kawałek rury z mocowaniem na odpowietrznik i idź do sklepu z instalacjami wod-kan, kup trójnik i zakręć odpowietrznik z kaloryfera, sprawdzone u siebie, działa świetnie (poszukaj tematu Reniatki i Armandoo, tam wklejałem foty mojego odpowietrznika)
2) Pamietaj, żebyś miał włączone ogrzewanie, bo musisz też przechnąć płyn przez nagrzewnice.
3) Jeśli puszcza termostat/kolanko to kup cały komplet z wszystkimi rurkami i wymień całość, bo jak zostawisz coś starego to za chwile puści. Da się wymienić termostat z rurkami bez zdejmowania dolnych kolektorów ssących, wystarczy tylko plastikowy górny zdjąć, ucho do wyciągania silnika, filtr powietrza z obudową i dolotem i osłone termczną z gornego kolektora :)

pozdrowki!
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 06, 2011 13:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sebampower 



Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 3
Skąd: zagranica



Wysłany: Nie Lis 06, 2011 13:41   

sebampower, sebampower, sebampower, dziekuje bardzo za podpowiedz.jutro zabieram sie po kolei do roboty tak jak zostalo to opisane!dzieki bardzo-po calym zabiegu dam znac co wyszlo z tego i ewentualnie co bylo padniete.dzieki pozdrawiam :wink:
 
 
saikwon 



Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 39
Skąd: Łomża



Wysłany: Wto Lis 15, 2011 18:18   

No i niestety stało się. Dołączyłem do grona osób mających problem z temp. silnika w 1.8 benz. Wiem, sporo jest na ten temat, powoli zapoznaje się ze wszystkim, ale ponieważ każdy przypadek jest nieco inny opisze swój, może komuś przyjedzie coś do głowy.
Sprawa wygląda tak. Jechałem (jakieś 4 tygodnie temu) moim R75 i nagle wskazówka temp podskoczyła ponad optimum (Dzień wcześniej przejechałem ponad 600km i wszystko było OK). Zatrzymałem samochód wyłączyłem silnik ale temp szybko opadła i po około 5 minutach ruszyłem w dalszą drogę. Przejechałem jeszcze około 15 km i wszysko było dobrze. Dzień później wybrałem się w trase 140km i przez pierwsze 60km wszystko było OK potem znów wskazówka skoczyła znów zatrzymanie, czekanie na schłodzenie silnika i próba jazdy - po 5 km znowu się zagrzał (do tego brak ciepłego nawiewu i płynu chłodzącego w zbiorniczku). Tym razem już bez ryzyka na lawete i do warsztatu. Mechanicy stwierdzili że to termostat. Wymienili termostat i przy okazji płyn chłodzący. Odebrałem samochód przejechałem 15km - temp. silnika na komputerze około 90-95st, wskazówka cały czas w poziomie więc wszystko grało. Potem dłuższa trasa - około 600km i na sam koniec znowu to samo. Wskaźnik podniósł się jak po Prostamolu temp skoczyła do 114stC, ubytek płynu chłodniczego i Rover stoi. Płynu ubyło ale cały czas widać go w zbiorniczku więc grzanie się raczej nie jest z powodu jego braku. Może to przypadek ale sytuacja zdarzyła się 2 razy w identycznych okolicznościach a mianowicie po ostrym skręcie w prawo przy niewielkiej prędkości.
Zgłupiałem zupełnie bo na początku myślałem że to słynna HGF, w warsztacie przeprowadzili diagnoze, wymienili termostat i było OK (przez 600km) no i znowu przysłowiowa d*pa. HGF sam w sobie jest przyczyną czy skutkiem przegrzanego silnika?
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 15, 2011 18:20   

HGF kserie 1,1-1,8 dopada wczesniej lub pozniej, nic na to nie poradzisz niestety :(
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
saikwon 



Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 39
Skąd: Łomża



Wysłany: Czw Lis 17, 2011 17:52   

Czy znacie możę panowie jakiś dobry warsztat w Zielonej Górze lub okolicach któremu można powierzyć Rovera?
 
 
 
papirzak 



Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 12
Skąd: Rypin

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 27, 2011 16:19   

Witam potrzebuje pomocy otóż jak do tej pory byłem szczęśliwym posiadaczem 75-tki z silnikiem 1.8 i przed zimą postanowiłem odkamienić nagrzewnice powierzyłem to zadanie mechanikowi i tu zaczęły się problemy. Uznał on ze jest walnięty termostat i dlatego źle grzało po wymianie na nowy po paru dniach auto zaczęło się grzać. Włączały się po kolei biegi wentylatora i Nic do termostatu wąż gorący a za zaraz zimny i chłodnica tez a wiatrak na drugim biegu hula i temperatura rośnie. Oddałem dziś znów auto z myślą że może termostat jakiś walnięty i jak się okazuje podobno dobry jest tylko układ chłodzenia jakiś ”kombinowany” i układ chłodzenia idzie na mały obieg a powinien na duży i dlatego się grzeje a na dużym są jakieś zaślepki i on nie wie jak powinien iść. I tu moja prośba do was o jakieś schematy proste do odczytania bo od paru godzin szukam po forum i nic nie mogę znaleźć . Może źle szukam ale jestem w kropce czy mnie w konia robi czy rzeczywiście ktoś coś przekombinował.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Gru 27, 2011 16:22   

Kolego, pobeirz RAVE:
http://www.roverki.pl/ind...-startdown/105/
czyli oryginalną serwisówkę, tam masz wszystkie schematy rysunki itp. po 2 zmień mechanika, bo to jakiś jeleń.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT] Pompa wody- problem silnik się gotuje brak nawiewów.
shamir94 Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Sty 13, 2013 20:22
SeniorA
Brak nowych postów [R75] pompa wody i termostat
Beny21 Rover serii 75, MG ZT 8 Nie Gru 28, 2014 15:39
Beny21
Brak nowych postów [r75] jaką pompa wody i termostat
borsuk88 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Sie 09, 2013 16:03
borsuk88
Brak nowych postów [R75] Gotuje się woda i wywala przez korek
zxdaniel Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Cze 11, 2008 14:08
maciej
Brak nowych postów [R75] Termostat ? Woda ?
dzieju Rover serii 75, MG ZT 10 Nie Lis 14, 2010 23:19
dzieju



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink