sprawdź, czy masz szczelny termostat i kolanko, zdemontuj rure od filtra powietrza i poświeć latarką pod kolektory ssące, między głowice. Zobacz, czy nie ma tam śladów płynu, może tam Ci uciekać płyn a nie widać plam bo płyn odparuje. Co do samego odpowietrzenia, to nie jest to proste i krótkie. Odpowietrznik masz pod rurą filtra powietrza, taka mała czarna śrubka na rurze od termostatu. Musisz ją lekko odkręcić. I teraz patet Żukowatego na odpowietrzanie, czyli dolewasz płynu do zbiorniczka na max i dmuchasz swoją "paszczą" w zbiornik. W ten sposób przepychasz płyn przez układ, dość skuteczne, jednak długotrwałe. Pchaj i dolewaj płynu tak długo, aż z odpowietrznika będzie leciał sam płyn. Na co musisz zwrócić uwagę:
1) nie ukreć odpowietrznika. Jeśli to zrobisz to wytnij ten kawałek rury z mocowaniem na odpowietrznik i idź do sklepu z instalacjami wod-kan, kup trójnik i zakręć odpowietrznik z kaloryfera, sprawdzone u siebie, działa świetnie (poszukaj tematu Reniatki i Armandoo, tam wklejałem foty mojego odpowietrznika)
2) Pamietaj, żebyś miał włączone ogrzewanie, bo musisz też przechnąć płyn przez nagrzewnice.
3) Jeśli puszcza termostat/kolanko to kup cały komplet z wszystkimi rurkami i wymień całość, bo jak zostawisz coś starego to za chwile puści. Da się wymienić termostat z rurkami bez zdejmowania dolnych kolektorów ssących, wystarczy tylko plastikowy górny zdjąć, ucho do wyciągania silnika, filtr powietrza z obudową i dolotem i osłone termczną z gornego kolektora
pozdrowki!
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 06, 2011 13:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
sebampower, sebampower, sebampower, dziekuje bardzo za podpowiedz.jutro zabieram sie po kolei do roboty tak jak zostalo to opisane!dzieki bardzo-po calym zabiegu dam znac co wyszlo z tego i ewentualnie co bylo padniete.dzieki pozdrawiam
No i niestety stało się. Dołączyłem do grona osób mających problem z temp. silnika w 1.8 benz. Wiem, sporo jest na ten temat, powoli zapoznaje się ze wszystkim, ale ponieważ każdy przypadek jest nieco inny opisze swój, może komuś przyjedzie coś do głowy.
Sprawa wygląda tak. Jechałem (jakieś 4 tygodnie temu) moim R75 i nagle wskazówka temp podskoczyła ponad optimum (Dzień wcześniej przejechałem ponad 600km i wszystko było OK). Zatrzymałem samochód wyłączyłem silnik ale temp szybko opadła i po około 5 minutach ruszyłem w dalszą drogę. Przejechałem jeszcze około 15 km i wszysko było dobrze. Dzień później wybrałem się w trase 140km i przez pierwsze 60km wszystko było OK potem znów wskazówka skoczyła znów zatrzymanie, czekanie na schłodzenie silnika i próba jazdy - po 5 km znowu się zagrzał (do tego brak ciepłego nawiewu i płynu chłodzącego w zbiorniczku). Tym razem już bez ryzyka na lawete i do warsztatu. Mechanicy stwierdzili że to termostat. Wymienili termostat i przy okazji płyn chłodzący. Odebrałem samochód przejechałem 15km - temp. silnika na komputerze około 90-95st, wskazówka cały czas w poziomie więc wszystko grało. Potem dłuższa trasa - około 600km i na sam koniec znowu to samo. Wskaźnik podniósł się jak po Prostamolu temp skoczyła do 114stC, ubytek płynu chłodniczego i Rover stoi. Płynu ubyło ale cały czas widać go w zbiorniczku więc grzanie się raczej nie jest z powodu jego braku. Może to przypadek ale sytuacja zdarzyła się 2 razy w identycznych okolicznościach a mianowicie po ostrym skręcie w prawo przy niewielkiej prędkości.
Zgłupiałem zupełnie bo na początku myślałem że to słynna HGF, w warsztacie przeprowadzili diagnoze, wymienili termostat i było OK (przez 600km) no i znowu przysłowiowa d*pa. HGF sam w sobie jest przyczyną czy skutkiem przegrzanego silnika?
Witam potrzebuje pomocy otóż jak do tej pory byłem szczęśliwym posiadaczem 75-tki z silnikiem 1.8 i przed zimą postanowiłem odkamienić nagrzewnice powierzyłem to zadanie mechanikowi i tu zaczęły się problemy. Uznał on ze jest walnięty termostat i dlatego źle grzało po wymianie na nowy po paru dniach auto zaczęło się grzać. Włączały się po kolei biegi wentylatora i Nic do termostatu wąż gorący a za zaraz zimny i chłodnica tez a wiatrak na drugim biegu hula i temperatura rośnie. Oddałem dziś znów auto z myślą że może termostat jakiś walnięty i jak się okazuje podobno dobry jest tylko układ chłodzenia jakiś ”kombinowany” i układ chłodzenia idzie na mały obieg a powinien na duży i dlatego się grzeje a na dużym są jakieś zaślepki i on nie wie jak powinien iść. I tu moja prośba do was o jakieś schematy proste do odczytania bo od paru godzin szukam po forum i nic nie mogę znaleźć . Może źle szukam ale jestem w kropce czy mnie w konia robi czy rzeczywiście ktoś coś przekombinował.
Kolego, pobeirz RAVE:
http://www.roverki.pl/ind...-startdown/105/
czyli oryginalną serwisówkę, tam masz wszystkie schematy rysunki itp. po 2 zmień mechanika, bo to jakiś jeleń.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum