Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Zbliza sie wymiana oleju co przy tym idzie i filtrow. Obecnie posiadam filtr powietrza filtron'a i zastanawiam sie nad zmiana go na firme K&N. Koszt jest ok 130 zl drozszy ale co firma to firma, czy aby na pewno? Ogladalem reklamy filtrow K&N a zwykle czy naprawde jest taka roznica? Czy ktos posiada moze taka wkladke? PS nie, nie chce montowac stozka jakby sie pojawily takie propozycje zamiast wkladki K&N .
Pozdrawiam Gacek
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 27, 2011 17:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Wto Gru 27, 2011 17:47
Ponoc na takiej wkładce jest lepsza przepustowość oraz nie zasyfia sie on tak szybko jak zwykłe tansze zamienniki oraz moze być wielkokrotnego użytku,wpada wiecej powietrza .(wiecej powietrza = wiecej palifka)
to teoria w praktyce efekty sa znikomie zauważalne,tak wiec ja uważam ze przereklamowane
Ponoc na takiej wkładce jest lepsza przepustowość oraz nie zasyfia sie on tak szybko jak zwykłe tansze zamienniki oraz moze być wielkokrotnego użytku,wpada wiecej powietrza .(wiecej powietrza = wiecej palifka)
to teoria w praktyce efekty sa znikomie zauważalne,tak wiec ja uważam ze przereklamowane
a nie wiesz moze jak z glosem? chodzi mi np tutaj ze inaczej chodzi przy filtrze stozkowym czy tutaj rowniez inaczej pracuje?
ja miałem wkładke KN w poprzednim aucie `89 volvo 440 GLT injection z silnikiem benzynowym 1725 cm3 turbo, 125KM 175NM, moc mała bo te turbo to mały gwizdek któy dmucha tylko 22KM, silnik ośmiozaworowy czyli niżej sie kręci i jest elastyczniejszy bardziej w niskim zakresie obrotów niż 16V, silnik na przepływomierzu
włożyłem wkładkę KN suchą, rożnicy w dźwięku nie ma żadnej bo i tak filtr jest w puszce zamknięty,
EFEKTY? spodziewałem sie przyrostu mocy ale przybyło tylko z jeden koń
ale moment obrotowy jak sie poprawił ja wyczułem tą delikatną różnicę ale wiekszośc osób nie potrafi albo im sie "wydaje" że jest lepiej
volvo miało niską wagę a w lżejszym aucie łatwiej zauważyć dodatkową moc
SPALANIE? nie zauważyłem żadnego wzrostu, po drugie nie jest to możliwe chyba z technicznego punktu widzenia: jak masz zatkany dolot zatkany filtr powietrza to wtedy silnik musi wykonać większa pracę żeby zassać cięzko wlatujące powietrze i spalanie rośnie a taki filterek KN są jak nowe płuca dla samochodu i sie nie męczy
to tylko wydajniejsza wkładka dla porównania ja mam w obecnym aucie ogromny stożek KN który wciąga aż kilkakrotnie wiecej powietrza niz seryjna puszka i jakos spalanie mi nie wzrosło
jeżeli chodzi o diesle nigdy nie byłem szczególnym zwolennikiem ani też nie wiem jak sie stozki zachowują w dieslach moje doświadczenie i wiedza opiera sie wyłącznie na silnikach benzynowych, polecam gackowi jeszcze inne fora przejrzeć
Firq napisał/a:
roiven, z tego co wiem Stożek w dieslu co potwierdził wykresem z hamowni jak dobrze pamiętam Remigiusz zabiera mocy a nie dodaje
to że miał spadek mocy mogło być spowodowane zasysaniem ciepłego powietrza co sie czesto zdaza, zrobić dobry dolot ze stożkiem nieraz nie jest łatwo
przypominam że kolega pyta o wkładke a nie o stożek
ja bym wkładke nawet do diesla dał, dlaczego nie? ktoś zna jakies minusy?
Panowie zamontowałem filtr K&N.Przepływomierz mam odłączony za sprawą Mafless od Remiego więc nie grozi mi zapychanie.I ku mojemu zdziwieniu jest różnica przed i po.Auto stało się żwawsze i szybciej wkręca się na obroty-jest to bardzo zauważalne.Co do spalania dopiero mam go od tygodnia i nie powiem za wiele.Czytałem wiele opinii i wszystkie były na nie do Diesli.Ja na pewno polecam chodź zakup nie jest tani ale znalazłem ciekawą ofertę więc kupiłem.Jak by co mogę podać namiary.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 94 Skąd: WWA
Wysłany: Pon Cze 03, 2013 16:57
Niczego nie poprawi i to właśnie wkładki K&N nie są dobre na dłuższą metę bo trzeba je czyścić a papierowy wystarczy wymienić.
W dieslu na pewno lepszy efekt da czyszczenie dolotu niż ten pseudo tuningowy filtr.
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Wto Cze 04, 2013 18:07
zuk napisał/a:
Niczego nie poprawi i to właśnie wkładki K&N nie są dobre na dłuższą metę bo trzeba je czyścić a papierowy wystarczy wymienić.
W dieslu na pewno lepszy efekt da czyszczenie dolotu niż ten pseudo tuningowy filtr.
I tu bym sie kłócił gdyz u mnie podstawiony , paliwa idzie ale powietrza brakuje i bez wkładu papierowego o wiele czulszy jest w zakresie 1500-3000 obr wiec raczej papierowy ogranicza przepływ .(z wkładem bardziej zamulony od wymiany ok 10tys km)
(podczas jazdy przy stałych obr ok 2,2tys manometr pokaz pokazuje 0,5bara a bez wkladu 1bar tak wiec różnica jest no ale przeciez nie bede jezdził bez filtra)
podczas jazdy przy stałych obr ok 2,2tys manometr pokaz pokazuje 0,5bara a bez wkladu 1bar tak wiec różnica jest no ale przeciez nie bede jezdził bez filtra)
nie mozliwe
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sro Cze 05, 2013 18:11
Raptile napisał/a:
kadzaf napisał/a:
podczas jazdy przy stałych obr ok 2,2tys manometr pokaz pokazuje 0,5bara a bez wkladu 1bar tak wiec różnica jest no ale przeciez nie bede jezdził bez filtra)
nie mozliwe
No niemożliwe(dzis miałem nagrac filmik ale ładuje max 1,2bara musze przejrzec bo ostatnio miałem przygody z dolnym wezem ,pewnie tam nieszczelość )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum