Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR, R25 IDT] puszcznie paska wieloklinowego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR, R25 IDT] puszcznie paska wieloklinowego
Autor Wiadomość
kepor 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 99
Skąd: Wieliczka

MG ZR

Wysłany: Sob Sty 14, 2012 10:37   [MG ZR, R25 IDT] puszcznie paska wieloklinowego
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam, potrzebuję jakieś zdjęcie lub grafikę jak ma być puszczony pasek klinowy w mojej furmance. Pomoże ktoś?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 14, 2012 10:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 14, 2012 20:25   

z Klima czy bez ? :?:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Nie Sty 15, 2012 11:35   

A to nie jest to samo? ;) Tam gdzie nie ma klimy ztcp jest koło przykręcone do bloku zastępujące sprężarkę klimy i pasek idzie w ten sam sposób. Przynajmniej w w MG ZR i w R25 z Dieslami
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 15, 2012 13:17   

Tomi_114, Żeby kolega nie był z irytowany ze nagle więcej rolek jest :wink: W sumie to wystarczy popatrzeć na rolki i wiadomo jak to ma lecieć. Trzeba sobie wyobrazić jak się to kreci.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Nie Sty 15, 2012 15:47   

Remigiusz napisał/a:
Tomi_114, Żeby kolega nie był z irytowany ze nagle więcej rolek jest :wink: W sumie to wystarczy popatrzeć na rolki i wiadomo jak to ma lecieć. Trzeba sobie wyobrazić jak się to kreci.


No mi tez się wydaje ze nie da się inaczej założyć ;D
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 15, 2012 16:05   

Tak to wygląda z klima, bez klimy mam zdjęcia rzeczywiste :) ALe muszę ich poszukać.

_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Nie Sty 15, 2012 20:24   

Remigiusz napisał/a:
Tak to wygląda z klima, bez klimy mam zdjęcia rzeczywiste :) ALe muszę ich poszukać.

[url=http://img440.images...abw.jpg]Obrazek[/URL]


Remi bez klimy jest dokładnie tak samo ;)
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pon Sty 16, 2012 00:41   

Pasek do wersji z klimą PQS101850 (6PK1463) wersja bez klimy PQS101030 (6PK1183). Różnica w długości paska to prawie 30 cm. długości...
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Sty 16, 2012 06:47   

Tomi napisał/a:
Pasek do wersji z klimą PQS101850 (6PK1463) wersja bez klimy PQS101030 (6PK1183). Różnica w długości paska to prawie 30 cm. długości...


I tu teoria mija się z praktyką

W Roverach 25 bez klimy (tylko w IDT) w miejsce sprężarki klimatyzacji zamontowane jest koło pasowe na wysięgniku przymocowanym do bloku silnika. Tym samym układ położenia paska jest dokładnie taki sam. Pewnie bym sie nie kłócił gdybym w sobotę nie wymieniał paska właśnie w R25 bez klimy 2.0 IDT (2001r).

Spotkałem się z tym rozwiązaniem również w R400 i w R45.

Z chęcią zobaczę jak 30cm krótszy pasek montowany jest na taki sam układ kół pasowych.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
EMERYT19 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 189
Skąd: Chrzanów



Wysłany: Pon Sty 16, 2012 06:51   

nie da sie zaloyc tego krotszego bo juz sprawdzalem...nawet jak sciagniesz to dodatkowo kolo....chyba zeby zlozyc jakies mniejsze,duzo mniejsze to moe by jakos poszlo...
_________________
EMERYT19
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Sty 16, 2012 08:26   

Wystarczy spojrzeć na schemat, który zamieścił Remigiusz. Gdyby nie było dolnego koła to w jaki sposób miałby być puszczony pasek?

W silnikach benzynowych bez klimy alternator jest "na dole" silnika dlatego też układ jest inny a w Dieslach nie spotkałem sie z takim rozwiązaniem. Alternator zawsze montowany był "na górze" a na dole występowała sprężarka lub koło pasowe.

Co do katalogów to wiem dobrze że BOSCH, Contitech, Dayco, Goodyear podają dwa wymiary paska dla pojazdów z klimatyzacją i bez. Niestety pasek 1185mm nie pasuje do tych samochodów.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
kepor 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 99
Skąd: Wieliczka

MG ZR

Wysłany: Pon Sty 16, 2012 10:08   

W każdym razie dzięki za pomoc, skorzyształem ze schematu. Udało się i wszystko hula bardzo ładnie
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Sty 16, 2012 17:14   

Z tymi paskami to są rożne akcje w L-serii :wink: Najlepiej jest wyciągnąć stary go przeciąć i zmierzyć długość. Druga sprawa to taka ze na napinaczu jest wskaźnik czy dobrze jest napięty czy nie.

Ja miałem w 220 ze miałem dokładana klimę i ten pasek byl za krotki i mi rozwaliło w końcu łożysko na rolce napinacza :mrgreen: Potem z jakiegoś Opla sobie dobrałem taka długość żeby było go łatwo zamontować i żeby napinał dokładnie na ustalonej granicy.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [200 SDi] Wymiana napinacza paska wieloklinowego DIESEL
krzysiek8903 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Wto Lip 24, 2012 23:19
krzysiek8903
Brak nowych postów [R200] Śruba napinacza paska wieloklinowego
Erbi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Cze 17, 2012 21:49
Erbi
Brak nowych postów [R200Sdi 99r.] Napinacz paska wieloklinowego - POMOCY!!!
novy24 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pon Lut 09, 2015 14:49
bart10001
Brak nowych postów SOLVED [R220SDi 98r] Wwymiana paska wieloklinowego
bez klimy
laska3001 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Cze 25, 2008 20:36
laska3001
Brak nowych postów [R25] Układ paska mediów w 2.0 idt
piatek77 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Gru 04, 2014 21:20
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink