Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 400 1,6 BENZ] Poziom oleju w silniku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 400 1,6 BENZ] Poziom oleju w silniku
Autor Wiadomość
adamek.o2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 143
Skąd: Zambrów/W-wa

Rover 400

  Wysłany: Czw Sty 12, 2012 16:37   [Rover 400 1,6 BENZ] Poziom oleju w silniku
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

Z powodu przecieku na silniku, którego póki co ze względów finansowych nie jestem w stanie zlikwidować ubywa mi oleju co jakąś tam ilość km...

Oczywiście od czasu do czasu dolewam oleju ażeby serduszko miało jak pracować, jednakże zastanawiają mnie takie kwestie...

1. Czy jeśli na bagnecie widać, że oleju jest już tyle, że ledwie końcówka miarki jest mokra ,a pomimo to na desce rozdzielczej nie świeci się ani nawet nie mrygnie kontrolka oleju to może być problem z czujnikiem/kontrolką ?
2. Czy może po prostu nie jest to krytyczny dla silnika poziom oleju i dlatego kontrolka się nie zaświeca ?

3. Gdzie jest czujnik poziomu oleju w silniku, może jest właśnie problem z czujnikiem.. ?

Chodzi mi głównie o to, żeby nie dolewać tego oleju "na rympał" jak popadnie tylko mniej więcej wiedzieć kiedy się należy dolać..
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 12, 2012 16:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Sty 12, 2012 16:49   

adamek.o2 napisał/a:
1. Czy jeśli na bagnecie widać, że oleju jest już tyle, że ledwie końcówka miarki jest mokra ,a pomimo to na desce rozdzielczej nie świeci się ani nawet nie mrygnie kontrolka oleju to może być problem z czujnikiem/kontrolką ?

Jak już kontrolka oleju się zapali to jest już po ptakach i silnik idzie na złom. :/
Lepiej utrzymuj poziom oleju w normie jeśli nie chcesz silnika zajeździć. :wink:
adamek.o2 napisał/a:
Z powodu przecieku na silniku

Gdzie masz ten przeciek ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sty 12, 2012 17:06   

adamek.o2 napisał/a:
3. Gdzie jest czujnik poziomu oleju w silniku, może jest właśnie problem z czujnikiem.. ?
nie ma takiego czujnika
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Tomi1 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 54
Skąd: KROSNO/okolice



Wysłany: Czw Sty 12, 2012 19:22   Re: [Rover 400 1,6 BENZ] Poziom oleju w silniku

adamek.o2 napisał/a:


Chodzi mi głównie o to, żeby nie dolewać tego oleju "na rympał" jak popadnie tylko mniej więcej wiedzieć kiedy się należy dolać..


zależy jak mocno cieknie :bezradny:
otwierasz maske raz w tygodniu sprawdzasz bagnet i ewentualnie dolewasz :roll:
to chyba nie jest tak bardzo pracochłonne :cool:
 
 
adamek.o2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 143
Skąd: Zambrów/W-wa

Rover 400

Wysłany: Pią Sty 13, 2012 10:05   

Dzięki za odpowiedzi :)

No pracochłonne nie jest. Zawsze przed jazdą no i minimum raz w tygodniu lub po dłuższej jeździe sprawdzam poziom i oczywiście dolewam dolewam..
niestety z naprawą usterki muszę jeszcze poczekać, choć serce mi pęka jak widzę, że moje autko się poci :(

Przeciek jest taki dla mnie dziwny do zlokalizowania i najlepiej będzie jak cyknę parę fotek na postoju :)

To jest mniej więcej spod pokrywy zaworów, a moze i z tej niżej.. ;/
brudzi się w dół i leci tak po lewej stronie silnika (tej przy pasku rozrządu) ...
Poprzedni właściciel mówił , że to może być jakaś uszczelka przy wałku rozrządu czy coś... Dokładnie nie wiem ;(
najszybciej jak się da wstawię fotki.. Może ktoś znajdzie pomysł co to jest ..
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Sty 13, 2012 10:57   

Pewnie to uszczelniacze wałków rozrządu poddały się. Ja bym to zrobił czym prędzej, bo ewentualny kontakt oleju z paskiem może go osłabić i po jakimś czasie może Cię czekać niemiła niespodzianka - remont silnika. Zdejmij górną osłonę rozrządu i rzuć tam okiem. Wrzuć też fotki tego wycieku.
 
 
 
adamek.o2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 143
Skąd: Zambrów/W-wa

Rover 400

  Wysłany: Nie Sty 15, 2012 18:02   

Uff.. dzisiaj po przejażdżce na zakupy zrobiłem fotki i nagrałem filmik z sytuacji pod pokrywą silnika ...
Wrzucam tutaj linki żeby nie zaśmiecać forum :) W razie problemów piszcie ;)
Czekam na rozważne odpowiedzi i uwagi co to może być za problem z tym silniczkiem :( :(


http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

















 
 
areek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 163
Skąd: chorzow



Wysłany: Nie Sty 15, 2012 21:01   

[quote="adamek.o2"]Uff.. dzisiaj po przejażdżce na zakupy zrobiłem fotki i nagrałem filmik z sytuacji pod pokrywą silnika ...
Wrzucam tutaj linki żeby nie zaśmiecać forum :) W razie problemów piszcie ;)
Czekam na rozważne odpowiedzi i uwagi co to może być za problem z tym silniczkiem :( :(

hi
te wycieki nad mocowaniem alternatora pochodza spod polowek glowicy tez tak mialem - kiedys, teraz mam spokoj a zrobilem tak: rozpolowilem glowice bez jej sciagania, wyczyscilem, odtluscilem nalozylem HYLOMAR + nitke cieniutka bawelniana po obwodzie az po gniazda simeringow ... i mam spokoj do dzis
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 15, 2012 21:36   

[quote="areek"]
adamek.o2 napisał/a:
Uff.. dzisiaj po przejażdżce na zakupy zrobiłem fotki i nagrałem filmik z sytuacji pod pokrywą silnika ...
Wrzucam tutaj linki żeby nie zaśmiecać forum :) W razie problemów piszcie ;)
Czekam na rozważne odpowiedzi i uwagi co to może być za problem z tym silniczkiem :( :(

hi
te wycieki nad mocowaniem alternatora pochodza spod polowek glowicy tez tak mialem - kiedys, teraz mam spokoj a zrobilem tak: rozpolowilem glowice bez jej sciagania, wyczyscilem, odtluscilem nalozylem HYLOMAR + nitke cieniutka bawelniana po obwodzie az po gniazda simeringow ... i mam spokoj do dzis

musisz sprawdzić czy to jest tylko ten jeden wyciek. może lecieć z głowicy, albo spod wałka. a może spod głowicy się poci a z wałka leci. zresztą jak byś uszczelniał głowicę to uszczelniacze na wałkach wymienisz też.
 
 
 
adamek.o2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 143
Skąd: Zambrów/W-wa

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 16, 2012 16:18   

hmm no to dziękuję za obecne info..
areek , nie bardzo mam pojęcie jak ta głowica ma być "rozpołowiona"... ;/
polofix - Mówisz o sytuacji w jakiej bym uszczelniał to sposobem areek'a ?? Wtedy te simmeringi bym wymieniał ?
Bo o prostu nie bardzo kojarzę jak to by miało zostać zrobione...

Anyway: nie ubywa mi w ogóle płynu chłodniczego i w zbiorniczku nie ma objawów jakiegoś HGF, i to raczej tego objawem także nie jest, prawda.... ?? :???:
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 16, 2012 21:26   

głowicę rozpoławia się bez jej ściągania. a rozkłada sie ją na dwie części a oś wałków rozrządu to miejsce łączenia.
1 trzeba ściągnąć obudowę rozrządu,ustawić rozrząd na punktach/znakach
2 trzeba ściągnąć górną pokrywę, odkręcić kopułkę
3 poluźnić pasek rozrządu napinaczem i go zesunąć z kół
4 rozkręcić górną część głowicy [klucz8, a śrub prawie30szt]
5 rozpołowić, wyjąć wałki z uszczelniaczami, które są do wymiany
6 wyczyścić wszystko,odtłuścić uszczelnić złożyć spowrotem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [R414] Poziom cieczy chłodzącej na gorącym silniku
hoosar Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Gru 18, 2008 18:48
hoosar
Brak nowych postów [R416] Poziom oleju
radifumi1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Mar 14, 2008 23:52
sTERYD
Brak nowych postów [R 400] Podniósł się poziom oleju?
olszan1234 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Gru 24, 2013 11:44
danielbolo1
Brak nowych postów [R416] Jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sro Kwi 01, 2009 15:54
ascaris



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink