Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 45 2.0 idt] regulacja zaworów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 45 2.0 idt] regulacja zaworów
Autor Wiadomość
misiek409 



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 24
Skąd: Wałcz



Wysłany: Wto Sty 10, 2012 23:11   [Rover 45 2.0 idt] regulacja zaworów
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam, w moim roverku od jakiegoś czasu zauważyłem, że zaczynają odzywać się zawory zaraz po odpaleniu dosyć intensywnie a gdy silnik się rozgrzeje to i tak trochę słychać. Czy da się je wyregulować ? są to hydrauliczne zawory ? jaki jest ewentualny koszt regulacji? Pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 10, 2012 23:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 11, 2012 06:04   

misiek409 napisał/a:
Czy da się je wyregulować ?
Nie.
misiek409 napisał/a:
są to hydrauliczne zawory ?
Tak.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Bartek8508 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 139
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Sty 12, 2012 12:23   

Dobre masz ucho. Ten silnik z założenia chodzi jak młuckarnia. Do tej pory nie mogę się przyzwyczaić bo całe życie benzynowcami jeździłem. Jeżeli chodzi o koszty to na przykładzie innego auta: popychacz ok. 30 zł/szt i 250 zł wymiana.
_________________
Nigdy nie kupię auta na "F"... miałem więc Fiata a teraz mam Peugeota :)
 
 
Kapussta23 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 109
Skąd: Białe Błota



Wysłany: Pon Sty 16, 2012 12:33   

Po pierwsze to nie stukają zawory tylko popychacze hydrauliczne(schodzi z nich olej po dłuższym postoju). Napisałeś ze nawet jak się rozgrzeje to słuchać stukanie,wiec przyczyny szukałbym raczej gdzie indziej.Jeżeli były by to popychacze to po ok 5 min stukot by ustał.
 
 
 
jaro467 



Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 14
Skąd: Okolice Tarnowa



Wysłany: Wto Mar 06, 2012 21:08   

Czyli kolego Kapussta23 gdzie byś polecił szukać problemu dalej jeżeli by sie okazało że to nie popychacz??
Ps. a jak sprawdzić który to popychacz ewentualnie do wymiany :?:
 
 
Kapussta23 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 109
Skąd: Białe Błota



Wysłany: Wto Mar 06, 2012 21:13   

Szczerze to nie wiem jaka była by inna przyczyna tego klekotania.Najszybciej sprawdzisz zwalając górną pokrywę zaworów i dusząc palcem po popychaczach.jeżeli po nacisnieciu bedzie schodził na dół to znaczy ze schodzi z nich olej.
 
 
 
jaro467 



Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 14
Skąd: Okolice Tarnowa



Wysłany: Wto Mar 06, 2012 21:18   

Ja akurat nie mam 45 tylko 420 i 2.0 ale to pewnie ten sam motor bo 86 koni, także mówisz że po naciśnięciu palcem powinien stać w miejscu i ani nie drgnąć tak? i to oznaka że bedzie dobry?? Olej zmieniałem w listopadzie oczywiście z filtrem więc nie wiem co o tym myśleć. . .
 
 
Kapussta23 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 109
Skąd: Białe Błota



Wysłany: Wto Mar 06, 2012 21:33   

to nie ma różnicy jaki motor.różni sie tylko intercoolerem i komputerem.reszta jest taka sama.tak dokładnie tak jak napisałeś.jak wdusisz palcem nie powinien drgnąć nawet na milimetr.masz możliwość wrzuć jakiś film jak to chodzi.
 
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Sro Mar 07, 2012 17:26   

Jaki masz olej wlany?
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
jaro467 



Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 14
Skąd: Okolice Tarnowa



Wysłany: Czw Mar 08, 2012 20:56   

Kolego praktis olej mam zalany Mobil 10W40 półsyntetyk niby (sam zmieniałem i lałem z niby orginalnej bańki), a filtr MANN. A jakieś sugestie może masz?? Jak coś to podpowiadaj :grin:
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Czw Mar 08, 2012 23:14   

Na kiepskim mineralu potrafi tak klepać stąd moje pytanie :) ale fałszywy trop :)
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
jaro467 



Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 14
Skąd: Okolice Tarnowa



Wysłany: Nie Mar 11, 2012 22:59   

Panowie, a co powiedzielibyście na pełen syntetyk do 2.0 86 KM?? Przebieg to 162tys km???
Bo tak sobie czytałem różne opinie i pisali że to jeszcze jest przebieg przy którym nie bali by się lać pełnego syntetyka. Jak już pisałem teraz jeżdżę na Mobilu 10w40 i wycieków nie zaobserwowałem. Jak myślicie czy pomogło by to silnikowi w czymś? Czy nie pracował by ciszej??
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Pon Mar 12, 2012 08:59   

Znajomy do R200 2.0 SDi zalewa pełen syntetyk od jakiegoś czasu i z tego co wiem nie zaobserwował nic niepokojącego. Również przeszedł z półsyntetyka i to przy przebiegu ponad 200kkm.
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Pon Mar 12, 2012 17:30   

marcin316 napisał/a:
Znajomy do R200 2.0 SDi zalewa pełen syntetyk od jakiegoś czasu i z tego co wiem nie zaobserwował nic niepokojącego. Również przeszedł z półsyntetyka i to przy przebiegu ponad 200kkm.


Ale to nie jest regułą. Nie da się w 100% zagwarantować, że nic się nie stanie.
Gdybyś jeździł na mineralnym, napewno doradzałbym przejście na półsyntetyk. Co do pełnego syntetyka to chyba ewentualny zysk nie jest aż tak wielki więc każdy sam musi zdecydować czy ryzyko warte zachodu :)
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
wlodek 



Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 27



Wysłany: Sro Lis 23, 2016 22:31   

Odgrzewam temat.

Niestety w moim ZSie 2.0 TD odezwaly sie zawory.

Nawet na rozgrzanym silniku nie milkna, caly czas terkocza.

Pytanie - jak wyglada wymiana szklanek hydraulicznych?

Dodam ze nie rozbieralem tego jeszcze a rysunek ze strony RIMMERBROS nie pokazuje czy sruby glowicy trzymaja tez gorna czesc glowicy.

Czy konieczna jest dodatkowo wymiana uszczelki pod glowica?

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003297
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 24, 2016 07:20   

wlodek, Zeby gore rozebrac nie trzeba glowicy odkrecac. Ale paski trzeba demontowac i walek wyciagac.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
kdamian1996 



Dołączył: 26 Lis 2014
Posty: 60
Skąd: Mikułowice

Rover 45

Wysłany: Nie Gru 11, 2016 10:54   

Ja zmieniałem u siebie popychacze, i powiem tak takie metody sprawdzania żeby go wciskać nic nie dają bo nie da się tego normalnie wcisnąć rękami, jedynie jak sprawdzilem to odwróciłem je tam gdzie jest sprężyna to pomierzylem i wyszło mi że stare popychacze były już wypracowane pół milimetra. Co do wymiany to nie ma nic skomplikowanego. :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [R400 1.4 16v ] Regulacja zaworów
Rabitt Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Lip 04, 2010 17:44
Rabitt
Brak nowych postów [i]Pokrywa zaworów- wyciek
neo88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Maj 23, 2011 14:59
adamsky
Brak nowych postów [R416Si 96 bez]Wymiana Zaworów
Pawel_416 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Sie 24, 2010 16:54
oprawca_1978
Brak nowych postów [R416] Uszczelniacze zaworów, HGF
areek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Czw Maj 08, 2008 17:50
adrian23



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink