Wysłany: Sob Sty 28, 2012 12:38 [Rover 216]Problem z nagrzaniem silnika/wnętrza...duże mrozy
Typ: GTi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1994
Witam, przepraszam z góry że jako nowy z problemami wyskakuję od razu;)
Przeglądałem forum ale podobnego problemu nie znalazłem..
Mój wspaniały samochodzik stał ok 2 tygodni 'pod chmurką' i czekał cierpliwie aż będzie potrzebny, wczoraj był;p zapalił bez problemu, po ok 2-3 sec już silnik równo pracował, miałem do zrobienia ok 60km, silnik rozgrzał się dość sprawnie(nigdy nie dochodzi temp.do idealnej połowy u mnie), ciepełko grzało, ale po wyjechaniu poza miasto i złapaniu 'większej' prędkości rzędu 70 km/h temperatura silnika zaczęła spadać.. ciepełko we wnętrzu również zmalało.. dodam że temperatura na zewnątrz była ok -15, może więcej.
Czy jest to normalne? czy możliwe że przez zimne powietrze schładzał się silnik? po zmniejszeniu siły nawiewu, zwolnieniu(jazda przez miasto) temperatura nieśmiało się podnosiła, lecz po przyspieszeniu znów opadała prawie na sam dół..
obroty utrzymywałem dość niskie, ok 2-2.5tys.
Przy okazji kolejna sprawa:
z otworów pod szybą i na drzwiach na boczne leci zazwyczaj ciepełko, z otworów na desce praktycznie zawsze zimno^^ do tego nawet jak zamknę je suwakiem na desce to podczas jazdy wieje zimnym, w lato nie przeszkadza ale teraz troszku tak póki co skierowuję nawiew na drzwi/z daleka ode mnie
Pozdrawiam i cierpliwie czekam na odpowiedź
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 28, 2012 12:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
z otworów pod szybą i na drzwiach na boczne leci zazwyczaj ciepełko, z otworów na desce praktycznie zawsze zimno^^ do tego nawet jak zamknę je suwakiem na desce to podczas jazdy wieje zimnym,
Przekręć pokrętło przy kratce na zamalowane kółko i będzie wtedy lecieć ciepłe powietrze. Jeżeli to pokrętło jest na pustym kółku, to do tych kratek leci powietrze bezpośrednio z zewnątrz auta.
aedan napisał/a:
czyli do wymiany?
Tak, do wymiany.
aedan napisał/a:
czy można jakoś domowym sposobem go przywrócić do działania?..
Nie można
aedan napisał/a:
cena maleńka, myślicie że można zaufać?
ten termostat jest do silników K-series produkcji ROVER'a. U Ciebie w aucie jest silnik Hondy, więc ten termostat nie będzie pasował.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Przekręć pokrętło przy kratce na zamalowane kółko i będzie wtedy lecieć ciepłe powietrze. Jeżeli to pokrętło jest na pustym kółku, to do tych kratek leci powietrze bezpośrednio z zewnątrz auta.
o matko.. ja zawsze myślałem że pełne kółko to zamknięty nawiew a puste to otwarty^^ dziękuję za info
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum