Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416 si 97r] problem z układem chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416 si 97r] problem z układem chłodzenia
Autor Wiadomość
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Nie Sty 29, 2012 15:34   [R416 si 97r] problem z układem chłodzenia
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam wszystkich.

Mam problem z temperaturą z nawiewów. Przejdę do sedna sprawy pewnego dnia jakiś czas po odpaleniu zaobserwowałem ze z nawiewów leci zimne powietrze mimo iż wskazania temp w normie czyli lekko poniżej połowy skali, otwieram maskę a w zbiorniczku poziom płynu pod sam korek. Chłodnica zimna jakieś 2 do 4 cm od góry.Pomyślałem ze może układ jest zapowietrzony więc odpowietrzyłem go i problem znikł z nawiewów leciało ciepłe powietrze. Po kilku dniach problem powrócił. Postanowiłem ze wymienię chłodnice ponieważ stara była już w opłakanym stanie i ponownie wszystko było dobrze przez jakieś 2 tygodnie. Dzisiaj problem powrócił mimo iż wczoraj wszystko było dobrze :/ . Nie wiem co się dzieje czy kompresja idzie w układ czy to wina termostatu :( Proszę o jakieś sugestie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 29, 2012 15:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
orric 




Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 37
Skąd: Staszów

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 29, 2012 16:08   

wydaje mi sie ze termostat sie zacina ja wymienilem na oryginalny firmy Waxstat i mialem po problemie :)
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Nie Sty 29, 2012 19:44   

Sprawdz czy ciepła woda dociera do nagrzewnicy. Był podobny temat na forum poruszany juz pare razy.
I chodziło o zawór przed nagrzewnicą, np tu:
http://forum.roverki.eu/v...ght=nagrzewnica
i tu jeszcze jeden temat:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=72896
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Nie Sty 29, 2012 20:53   

Zawór sprawdzałem i jest otwarty. Korek zmieniony od poloneza.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 29, 2012 22:09   

A moze zasyfiona nagrzewnica
 
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 08:48   

Ale gdyby nagrzewnica była zasyfiona to czy jednego dnia wszystko było by dobrze a następnego już nie? i Dlaczego poziom płynu podnosi się aż pod sam korek ??
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 09:01   

No to moze znowu układ sie zapowietrzył?
Próbowałeś go ponownie odpowietrzać?
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 30, 2012 09:11   

moze byc jakis syf w nagrzewnicy lub wezach przy nagrzewnicy i sie przemieszcza i czasem blokuje weze, te gdzie zaworek
 
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 10:02   

odkręcając śrubę dzisiejszego ranka ponownie zaobserwowałem bąbelki powietrza. Co może być przyczyną zapowietrzania się układu?? dodam ze płyn nigdzie nie ucieka. Pewnie będzie dobrze przez tydzień a później problem się powtórzy :/
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 11:06   

Nie wiem niestety, ale być moze po prostu pierwsze odpowietrzenie było niedokładne, gdzieś jeszcze zostało powietrze - i teraz bedzie lepiej. Jeżeli problem nie ustąpi to coś jest nieszczelne, moze faktycznie (nie daj Boże) początek HGF.
Możesz sprawdzić układ chłodniczy na obecność CO2.

W każdym razie masz bezpośrednią przyczyne - zapowietrzenie układu. Teraz pytanie czemu tak sie dzieje.
:roll:
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 13:44   

Pojeżdżę jakiś czas i zobaczę czy problem wystąpi ponownie. Dzisiaj jeszcze coś zaobserwowałem na odpalonym silniku odkręciłem korek oleju i było czuć ze wylatuje powietrze czy to normalne??
 
 
marcin333 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 49
Skąd: pomorskie



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 21:44   

Nie chcę Cię martwić ale może byc to uszczelka głowicy i to najbardziej prawdopodobne, ma przedmuchy.
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Wto Sty 31, 2012 08:57   

Teraz mam pytanie czy te zestawy z allegro będą odpowiednie??

http://moto.allegro.pl/la...2034241531.html
http://moto.allegro.pl/fr...2038923204.html
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Sty 31, 2012 09:28   

Chyba tak, ale nie rozpędzaj sie :)

Jeżeli olej i płyn chłodniczy sa czyste, to najprawdopodobniej nie jest to uszczelka.

Ale gdyby juz przytrafiło się nieszczęście to pamiętaj by kupić części sprawdzone i dobrej jakości! I przede wszystkim znajdz mechanika który naprawiał już te silniki. Najlepiej niech sam kupi co trzeba i da gwarancje na naprawę i części.

Sprawdzone marki części to m.in FAI i ELRING.
O wyborze uszczelki jest mnóstwo tematów.
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Sty 31, 2012 10:06   

polakpolak29 napisał/a:
Dzisiaj jeszcze coś zaobserwowałem na odpalonym silniku odkręciłem korek oleju i było czuć ze wylatuje powietrze czy to normalne??

Kolego, przyłóż do wlewu oleju np. róg kartki, jeśli będzie rezonować, tzn powietrze wypchnie ją w górę, a później wciągnie to ok jest. Ale jeśli tylko wypycha w górę, to gorzej :???:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Wto Sty 31, 2012 10:12   

Zarówno olej jak i płyn są czyste. Uszczelkę już raz robiłem przy przebiegu 178 000 3 lata temu . Części zamawiałem w Tomateam i byłem zadowolony z ich jakości. Co do mechanika to już nie jest tak łatwo. Jak byłem się pytać w jednym warsztacie czy naprawiają te silniki usłyszałem tylko ,,a to te same co w polonezy wsadzali, nie to nawet się tego nie tykamy'' :/
 
 
kwyniu 



Dołączył: 17 Lis 2011
Posty: 4
Skąd: Reda



Wysłany: Wto Sty 31, 2012 11:00   

Mialem cos podobnego. Wkoncu płyn do chłodnicy cały wyszedł mi górą. Okazało się, że nie działał jakiś sterownik od wentylatorka i się gotowało, z tym, że z nawiewem nie miałęm problemu
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Sty 31, 2012 11:42   

Cóż, jak dla mnie to źle działa Ci termostat, może masz jakiś przedmuch. Wentylator chłodnicy się włącza?
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
polakpolak29 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 174
Skąd: GW



Wysłany: Wto Sty 31, 2012 12:43   

Przed chwilą wróciłem z jazdy próbnej. Powiem tak mimo iż na desce wskazania temperatury w normie to z nawiewów dalej leci zimne powietrze jechałem tak jakiś czas aż do momentu gdy wskaźnik podniósł się powyżej połowy. Zatrzymałem się. Poziom płynu w normie. Odkręciłem korek zbiorniczka, płyn podniósł się następnie opadł. Ruszyłem w dalsza drogę z nawiewów poleciało ciepłe powietrze i tak aż do samego domu. Nie wiem już co się dzieje. Zacznę od wymiany termostatu. Co do wentylatora to włącza się tak jak zawsze czyli np po dłuższym postoju . Co do testu z kartką to rezonuje. :???: Może robię coś źle sam juz nie wiem :evil:
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Sty 31, 2012 19:06   

Jeśli rezonuje to przedmuchów raczej nie ma. :cool: Kurde, może termostat za późno się otwiera... No chyba że faktycznie dmucha Ci z cylindra do płaszcza wodnego...
A pisałeś coś o korku zbiorniczka, może on za małe ciśnienie trzyma i płyn za wcześnie paruje? Twarde masz przewody jak jest ciepły?
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Problem z układem chłodzenia
r0wl3n Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Kwi 19, 2014 09:32
dawid257
Brak nowych postów [R416] Problem z układem chłodzenia!
Johny9p Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Nie Cze 17, 2007 08:46
marthinez
Brak nowych postów [R416] PROBLEM Z UKŁADEM CHŁODZENIA
wolft1234 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Wto Lip 08, 2008 19:02
AndrewS
Brak nowych postów [R416] Problem z układem chłodzenia
klozub Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Mar 13, 2008 11:21
AndrewS
Brak nowych postów [R416] Problem z układem chłodzenia i ogrzewaniem
kri2304 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Czw Wrz 25, 2008 12:54
kri2304



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink