Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 2.0iTD 05r] - nowy nabytek i już kilka problemów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 2.0iTD 05r] - nowy nabytek i już kilka problemów
Autor Wiadomość
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Nie Sty 29, 2012 13:28   [R45 2.0iTD 05r] - nowy nabytek i już kilka problemów
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Witajcie.
Na reszcie udało mi się kupić nowego Roverka. Pojechałem po niego ponad 400km i tyle samo nim wróciłem. Niestety pojawiło się już kilka rzeczy które mnie martwią.

1. Silnik chodzi bardzo głośno. Wiem że to stara konstrukcja, ale on naprawdę hałasuje. W dodatku oprócz typowego kle kle kle w tej samej częstotliwości pojawia się jak by pukanie. Razem z kle kle kle słychać puk puk puk. Nie wiem czy ten typ tak ma czy może coś jest nie tak. Wydaje mi się że inny iTD którego oglądałem robił tylko samo kle kle kle.

2. Wiem że głupio zrobiłem, ale przed wyjazdem zapomniałem sprawdzić poziom oleju. Gdy zrobiłem to po powrocie, to okazało się iż jest go poniżej minimum. W dodatku jest badzo czarny i gęsty. W tym tygodniu postaram się wymienić na polecany VALVOLINE MAXLIFE 10W40 DIESEL. Do tego oczywiście filtr.

3. Kolejna sprawa to ubytek płynu chłodniczego. Przed wyjzadem było idealnie w połowie między min a max zaś po prejechaniu 400km jest połowa od dna do poziomu nin.
Zastanawia mnie też to jak nagrzewa sięten silnik. Przejechałem 20km i wskazówka temp była w połowie. Ogrzewanie działało i było ciepło w aucie. Temperatura na zewnątrz wynosiła -8 stopni. Otworzyłem maskę i gdy dotykałem górny wąż wchodzący do chłodnicy to był on ciepły, nie gorący - dało się go trzymać. Zaś chłodnica praktycznie zimna. Czy to normalne w takich warunkach?

4. Kolejna rzecz to straszny dźwięk który zaczął wydobwać się z okolic alternatora, napinacza lub kompresora klimy. Gdy włącze klimatronik w tryb odmrażania szyb lub dam mu większą prędkośc nadmuchu to pod maską zaczyna coś strasznie piszczeć, Dźwięk jest naprawdę mocny i nie jest to dźwięk paska. Ustaje kilka sekund po wyłączeniu klimatronika, czasami po zmniejszeniu nadmuchu. Czytałem że podobne objawy ma padający napinacz paska wieloklinowego, ale czy to objawiało by się tylko przy pracującym klimatroniku?

Teraz przez dłuższy czas będę przebywał w Wawie. Może jest tu ktoś kto potrafi zdiagnozować co się dzieje z moim autem?

Pozdro.
Ostatnio zmieniony przez Kobi84 Nie Sty 29, 2012 17:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 29, 2012 13:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 29, 2012 13:39   

Kobi84 napisał/a:
przed wyjazdem zapomniałem sprawdzić poziom oleju. Gdy zrobiłem to po powrocie, to okazało się iż jest go poniżej minimum.
Dużo poniżej minimum ?? Jeżeli nie zapaliła się kontrolka oleju to nic złego się nie stało.
Kobi84 napisał/a:
W dodatku jest badzo czarny i gęsty.
W silnikach diesel'a olej robi się czarny już po kilkudziesięciu km. To normalne.
Kobi84 napisał/a:
Kolejna sprawa to ubytek płynu chłodniczego. Przed wyjzadem było idealnie w połowie między min a max zaś po prejechaniu 400km jest połowa od dna do poziomu nin.
czyli ubyło Ci ok. 0,2-0,3l. Zobacz czy nie masz gdzieś wycieku. Możliwe także, że było coś robione z układem chłodzenia (np. wymiana termostatu) i po zalaniu płynem jeszcze przez jakiś czas będzie trzeba trochę dolać. Obserwuj co się dzieje z płynem.
Kobi84 napisał/a:
Czy to normalne w takich warunkach?
Tak, to normalne w tych warunkach.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 29, 2012 14:49   

Kobi84 napisał/a:
Silnik chodzi bardzo głośno

Sprawdz czy akumulator dobrze sie trzyma, ktos kiedys pisal ze mu akumulator obijal sie o maske od spodu i halasowal.

Olej uzupelnij i kontroluj poziom.
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Nie Sty 29, 2012 15:27   

Dzięki za odpowiedzi.
Ponoć rok temu była wymieniana chłodnica i kilka węży. Wszędzie widać nowe opaski zaciskowe.
Olej jest około 5mm poniżej min.
Jutro sprawdzę akumulator.

Niestety nadal pozostaje problem z tym piskiem. Wstyd włączyć nawiew bo coś zaczyna wyć głośno jak syrena alarmu.

Mam jeszcze pytanie. Czy ktoś wie co ocnaczają sybmole na wyświetlaczu klimatronika po lewej stronie?

Co sądzicie o spalaniu? Jechałem 358km przez Nysę, obwodnicą Opola, a potem trasą Katowicką i przez Radom. Czyli trochę miast i 100km trasy z prędkością 130-150km/h. Po zatankowaniu okazało się że spalił ponad 21l ON. Obliczyłem że spalił 5.9l na 100km. Czy to dobry wynik? Spodziewałem się między 4.5 a 5.5.
 
 
forest 



Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 14
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 29, 2012 16:11   

Ta niżej ikona informuje o możliwości występowania gołoledzi i pojawia się poniżej jakiejś temperatury chyba 5 stopni. Ten wyżej niestety nie wiem, sam dzisiaj o to pytałem w innym wątku.
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Nie Sty 29, 2012 16:15   

Spalanie ok, 4,5 to latem w trasie i przy stałych prędkościach rzędu 90-100 km/h

Instrukcję masz tu:
http://www.roverki.pl/mul...a-angielska%29/
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 29, 2012 16:22   

Kobi84 napisał/a:
Obliczyłem że spalił 5.9l na 100km. Czy to dobry wynik? Spodziewałem się między 4.5 a 5.5.
To normalny wynik. Ciężko jest zejść poniżej 5l/100km na naszych drogach.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Nie Sty 29, 2012 17:34   

Wielkie dzięki.
Będę informował na bieżąco w sprawie rozwiązywania problemów.
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 29, 2012 17:54   

dolej mu chociaż na teraz oleju. płynu mało bo może gdzieś opaską zapierdziela. jak masz sucho pod maską to musisz zaobserwować gdzie wycieka. naginaj węże najlepiej jak będzie motor rozgrzany. sprawa paska to będzie raczej drobnostka.
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Nie Sty 29, 2012 21:25   

Dzięki za instrukcje. Niestety jest do starszego modelu :/

[ Dodano: Nie Sty 29, 2012 21:25 ]
Mam jeszcze jedno pytanie. Jak poznać czy rozrząd był wymieniony? Sprzedawca twierdził że wymieniono przy 127000 przebiegu. Teraz ma 137000. Powiedział bym zdjąć osłonę i sprawdzić jeśli chcę. Więc czy to da się naocznie określić po zdjęciu osłony?
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Nie Sty 29, 2012 21:45   

Ja bym nie ufał deklaracjom sprzedającego, chyba że masz na to jakieś kwity (faktura z warsztatu itp.). Na oko można tylko w ograniczonym zakresie stwierdzić w jakim stanie jest pasek.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Nie Sty 29, 2012 22:12   

Rozrzad bym wymienil bo to niewielki koszt w porownaniu do zerwania.

A co do oleju to sprawdz czy kontrolka niskiego cisnienia oleju dziala. Jak masz podejrzenia co do oleju to lepiej miec ta kontrolke sprawna
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 16:45   

Ok. Możecie polecić kogoś, warsztat w Wawie ktry potrafi wymienić ten rozrząd w przyzwoitej cenie?

[ Dodano: Pon Sty 30, 2012 15:37 ]
Są nowe informacje o aucie. Dziś gdy wybierałem się do pracy to stan płynu chłodniczego był jak taki jak pokazywałem na zdjęciu. Przed chwilą sprawdziłem ponownie i okazało się iż płynu w zbiornuki praktycznie nie ma, zaś pod autem jest plama wody. Najprawdepodobniej ucieka. Postaram się jeszcze dostać pod auto i sprawdzić gdzie znajduje się nieszczelność.

Co do pisku z okolicy sprężarki klimy to okazuje się iż powoduje go załączenie sprężarki. Gdy klimatronik działą w trybie zwykłego nadmuchu to jest ok zaś gdy włącze klime wydobywa się hałas. Kolega który słuchał powiedział że to raczej jakieś ocieranie czegoś o coś a nie pisk łożyska.
Czy jest możliwe że hałas wydobywa się z napinacza paka wieloklinowego który jest bardziej obciążony po włączeniu sprężarki?

[ Dodano: Pon Sty 30, 2012 16:39 ]
Szukałem wycieku. Niestety pod silnikiem jest osłona i nie udało mi się nic zlokalizować. Wygląda tak jakby płyn wylatywał idealnie pod silnikiem. Bidać mokre pokrywę za silnikiem ale przed nim nic. Kolega który ma już któregoś diesla posłuchał pracy mojego silnika i powiedział że słychać wyraźnie stukanie przy klekotaniu. Powiedział żę coś jest nieszczelne.
Silnik wydaje dokładnie taki dźwięk jak ten na filmiku. W tle słychać puk puk puk puk.....
http://www.youtube.com/watch?v=5Jxsm3WPhDU

Co to może powodować?

[ Dodano: Pon Sty 30, 2012 16:45 ]
Jeszcze na tym filmiku słychać owe pukanie.
http://www.youtube.com/watch?v=qsrfocxtoyU
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 30, 2012 17:21   

Kobi84 napisał/a:
Jeszcze na tym filmiku słychać owe pukanie.

A wymieniales juz rozrzad?? moze po wymianie minie :P
Kobi84 napisał/a:
ostaram się jeszcze dostać pod auto i sprawdzić gdzie znajduje się nieszczelność.
Sprawdz wszystkie opaski moze ktoras przekrecona
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 17:25   

Jutro mam się umawiać na wymianę rozrządu poza Wawą, bo tu ceny są straszne. Za samą robociznę powiedziano mi 600zł. Zobaczymy na kiedy uda się ustalić termin.
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 30, 2012 17:51   

Kobi84 napisał/a:
Za samą robociznę powiedziano mi 600zł.
:olaboga: Przecież to rozbój w biały dzień. Robocizna to 200-250zł max.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 19:40   

No właśnie :(

Posłuchajcie. Dokładnie tak pracuje mój silnik:(:(:(

http://www.youtube.com/watch?v=b8mPftWYPzI

http://www.youtube.com/watch?v=ekAI2ov7Xi8

http://www.youtube.com/watch?v=FQR6e643ilc

[ Dodano: Pon Sty 30, 2012 19:40 ]
Szukam informacji o tym dźwięku i zaczyna się pojawiać widmo padniętej pompy wtryskowej :? Koszty jej regeneracji są straszne.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 30, 2012 20:00   

A moze mocowanie silnika
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pon Sty 30, 2012 20:41   

Też mi to przez myśl przeszło. Sprawdzi się przy wymianie rozrządu. Jak narazie uleciała mi cała radość z zakupu:(
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 31, 2012 00:46   

Traktor syndromem to zależy bo nasz silnik zawsze tak pracuje. Problem się tylko pojawia jak masz głośna prace silnika i nie ma mocy w tedy pompa już na wykończeniu jest.

A tak to nasz ślinik klekocze niestety :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 400] Nowy nabytek - kilka pytań
godzu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Sro Wrz 25, 2013 08:26
bizon
Brak nowych postów [R45] , świeży nabytek pare problemów
KubaSubi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Sty 10, 2018 21:14
KubaSubi
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [416 si] nowy nabytek i nowy problem
adisek7 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Gru 22, 2013 21:26
darkane
Brak nowych postów [R45] - kilka problemów
reeadon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Maj 21, 2019 14:55
sTERYD
Brak nowych postów [R400]Kilka problemów do rozwiązania...
Patriko2009 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Lis 05, 2012 22:14
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink