Forum Klubu ROVERki.pl :: [Diesel] Samostart - pomaga czy szkodzi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Adrian
Wto Lut 07, 2012 08:34
[Diesel] Samostart - pomaga czy szkodzi
Autor Wiadomość
bartoszek_m 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 138
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 06, 2012 21:54   [Diesel] Samostart - pomaga czy szkodzi
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Przyszła zima to i dużo problemów z eksploatacją samochodu, a przede wszystkim jego odpalaniem. Sprawność akumulatora to jedna sprawa, a kolejna to zmarznięte paliwo.
W szczególności problem mają Diesle i taki problem miałem również ja.

W ostatni piątek na problemy z odpaleniem dodałem do Ropy dodatku paliwowego oraz zakupiłem się w samostart.

Mam tutaj pewne obawy i mam nadzieję że niepotrzebnie, ale sprawa wygląda następująco:
na samostarcie jest informacja żeby rozpylić go przez filtr i przez około 2 sekundy, niestety nie dostosowałem się do tego tak dokładnie i zdjąłem pokrywę od filtru i rozpyliłem go już do rury za filtrem i na pewno znacznie dłużej niż 2 sekundy.

Ostatecznie odpaliłem samochód i udało mi się wrócić do domu (50km), wszystko było ok.

W sobotę jednak spotkała mnie niespodzianka. Samochód po małym kręceniu odpalił, ale to co mnie niepokoi to utrata mocy przy 2k rpm. W momencie kiedy powinna załączać się turbina samochód zaczynał się dusić.

Nie utrzymywało się to cały czas. Jeżdżąc po mieście gasiłem i odpalałem go parę razy i to duszenie zdarzało się raczej losowo.

Czy to może być winna gęstego paliwa, czy (mam nadzieję że nie) uszkodziłem w jakiś sposób turbo nie stosując się do etykiety od samostartu.

Wczoraj wróciłem an studia (kolejne 50km) i żadnego problemu. Więc to chyba paliwo co?

Pytam się się dlatego, że jeżeli może to być winna mojego głupiego psikania samostartu to chciałbym zadziałać temu jak najwcześniej zanim coś poważnego się stanie.


sorry że trochę się rozpiłem...

[ Dodano: Pon Lut 06, 2012 21:54 ]
Już się doczytałem w tematach wcześniejszych, że to wina gęstego paliwa.

Ale może chociaż powiecie co sądzicie na temat tego Samostartu.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 06, 2012 21:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Lut 06, 2012 22:30   

wina jest paliwo bo zamarza i dlatego idzie do 2000 rmp a samostart hmmmm generelnie u nas na warsztacie furore robi Plak bo samostart jest za mocny i czesto silnik sie stawia a plak jest delikatniejszy wiec odradzam samostart i kup sobie plaka jest dwuzadaniowy czyści i odpala :D
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 06, 2012 22:39   

Cytat:
dwuzadaniowy czyści i odpala
ładnie pachnie i zbiera syf ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
bartoszek_m 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 138
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 06, 2012 22:45   

Firq napisał/a:
samostart jest za mocny
Ale mam nadzieję, że jednorazowym działaniem niezgodnym z zaleceniem producenta nie można nic uszkodzić.?
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Lut 06, 2012 22:53   

raczej nie wiec nie ma co sie martwić :) winą jest Paliwo
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pon Lut 06, 2012 23:03   

Firq napisał/a:
kup sobie plaka jest dwuzadaniowy czyści i odpala

Lub plyn w sprayu do czyszczenia hamulcy. :wink:
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Lut 07, 2012 08:31   

Płynu do czyszczenie hamulca nie polecam.
Niektóre mają w składzie związki mogące rozpuszczać PCV.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 07, 2012 10:03   

po prostu jak już, to nie psikaj kilogramów tego samostartu tylko delikatnie 1 - 2 sekundy .... i używaj go tylko jak nie chce auto samo zapalić. A to duszenie przy 2000 obr to na bank przymarzniete paliwo
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Wto Lut 07, 2012 15:02   

plak jest dobry bo jest tłusty :)

duszenie tak jak poprzednicy, 100% paliwo!
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 07, 2012 18:05   

Plak w warsztatach nie jest używany do czyszczenia tylko do odpaleni diesla :mrgreen:
Na Plaku odpalałem Golfa V, trochę poszło w niego :wink: więc nie masz czym się martwić :wink:
Lup półmat waniliowy silniki najbardziej taki lubią :razz: cytryny jakoś mniej... :razz:

bardziej paliwo zamarzło
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 08, 2012 15:00   

Firq napisał/a:
wina jest paliwo bo zamarza i dlatego idzie do 2000 rmp a samostart hmmmm generelnie u nas na warsztacie furore robi Plak bo samostart jest za mocny i czesto silnik sie stawia a plak jest delikatniejszy wiec odradzam samostart i kup sobie plaka jest dwuzadaniowy czyści i odpala :D

kolega wyjął mi to z ust. plak jest najlepszy do odpalania, bo sam ostart jest zbyt ''agresywny''. jak go wpsikniesz zbyt dużo to w silniku aż zadzwoni. normalnie potrafi zatrzymać silnik. plak tego nie zrobi. jest delikatniejszy i bezpieczniejszy. pamiętaj żeby nie grzać świec żarowych, tylko odrazu kręcić.
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Czw Lut 09, 2012 21:56   

Cytat:
pamiętaj żeby nie grzać świec żarowych, tylko odrazu kręcić.

to jest ważne bo jak psikniesz plaka albo samostart i zagrzejesz świeczki to paść na ziemie bo szykuje sie prawie pewien wybuch plaka :D
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
piterazim 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 168
Skąd: Leszno

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 10, 2012 10:53   

Plak jest Ok, ale z bratem do ciężkiego sprzętu - ciągników rolniczych używamy lutlampy. Chwilę płomieniem do kolektora i maszyna gada. Fregusson miał taki system oryginalnie - palnik zamontowany w kolektorze, ale coś się popsuło i praktykujemy partyzantkę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [wszystkie] Grzanie auta w zimie na jałowym szkodzi
Mit czy prawda?
yoonior Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Sro Sty 09, 2008 11:55
giewu
Brak nowych postów [Rover 214] Jak diesel
marcelslu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 0 Pon Gru 02, 2013 22:14
marcelslu
Brak nowych postów [R All Di SDi Diesel 220 420 620] How-to kąt wtrysku
empe Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 51 Sob Maj 03, 2014 12:44
ziorock
Brak nowych postów [Diesel] Co to za turbosprężarka?
Gegan Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Sob Paź 16, 2010 22:49
Gegan
Brak nowych postów [R all diesel] Bioester
Chester Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 72 Sro Wrz 14, 2011 14:20
plemaster



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink