Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 82 Skąd: Cieszyn
Wysłany: Czw Lut 09, 2012 22:06 [R416] K16
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam szanowne grono,mam rovera 416 1.6 16v seria K,niestety rozleciał mi się silnik(dwa razy miałemHGF).Mam do wzięcia od znajomego silnik(sam słup) z poldrovera 1.4 16v.Czy da się go zamontować bez przeróbek?Czy wtryski,komputer,mocowanie silnika itd będzie pasować?Mam dość ograniczone środki i nie mogę sobie pozwolić na zakup 1,6.Sam chciałem w garażu to przełożyć nie wiem tylko czy czekają mnie jakieś niespodzianki.Bardzo proszę o poradę.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 09, 2012 22:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Silnik i osprzęt będą pasować, mocowania są takie same. ale jeśli chcesz zamontować ten silnik musisz albo przełożyć koło zamachowe ze swojego, albo podpiąć komputer od poldrovera, który też bez problemu pasuje.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 82 Skąd: Cieszyn
Wysłany: Sob Lut 11, 2012 12:39
Witam,dziękuję za poradę,a co z kołem pasowy?bo ja mam wersje z klima,może to nie ma znaczenia,tego nie wiem...Macie może jakiś pomysł jak zweryfikować stan silnika który mam zamiar montować.właściciel twierdzi ze ma 120 tys przebiegu,że nie bierze wody i oleju,ale to takie gadanie.Jest wymontowany wiec nie mam go jak odpalić,ale może znacie jakieś metody wstępnej weryfikacji oprócz wizualnej.Nie mam wyboru bo na złomie chcieli mi dać za roverka 400zł aż żal ściska bo dałem za niego kilka lat temu nie mało,a wizualnie jest bdb tylko silnik do bani.
Raczej stanu technicznego silnika na sucho nie ocenisz. Może nie mieć wycieków, nie brać oleju i wody jak i nie mieć kompresji. Wiem coś po sobie. Mój stary silnik z rovera, a raczej z poldrovera też wyglądał ładnie, nie miał wycieków, chodził równo, nie dławił się ale co z tego jak i też nie miał mocy. Co do koła pasowego, to powinno pasować bez problemu z wersji bez klimy (ja mam założony silnik z rovera bez klimy i mi pod pasowało wszystko. Tu i tu masz 2 paski klinowe, jeden napędza pompę wspomagania drugi *kompresor klimy(*opcja) i alternator. A co do napinacza, ciężko powiedzieć, nie przyglądałem się.
A co do silnika, ceny 1.6 są dość wysokie, dlatego za te same pieniądze kupiłem całego roverka. Nie wiem co go bolało, po prostu przerywał co kilkaset metrów.
Cena 400 zł jest dla mnie śmieszna jaką Ci zaoferowali za ten samochód. Sama skrzynia biegów jest więcej warta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum