Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 416] 16V 99r. Problem z wysokimi obrotami na jałowym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 416] 16V 99r. Problem z wysokimi obrotami na jałowym
Autor Wiadomość
adamek.o2 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 143
Skąd: Zambrów/W-wa

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 09, 2012 13:28   

Kolego maximus86, ja też dość niedawno kupowałem autko i trochę się orientowałem jak to wygląda od strony prawnej... Może to nie do końca do tego tematu, ale W OSTATECZNOŚCI w przypadku umowy kupna - sprzedaży pomiędzy pryatnymi osobami obowiązuje chyba przepis, że jeśli do PÓŁ ROKU lub 3 MIESIĘCY (niech mnie ktoś poprawi jak się mylę) po zakupie auta pojawi się jakaś wada, którą sprzedający EWIDENTNIE UKRYŁ, to można ubiegać się o anulowanie transakcji i zwrot gotówki.
Wszystkich, którzy więdzą coś więcej na temat tego przepisu , proszę o poprawienie :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 09, 2012 13:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
han2 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 48
Skąd: Bytom



Wysłany: Czw Lut 09, 2012 13:31   

ale takie cos z tego co wiem udowodnic mega trudno :jak udowodnisz ze ktos akurat o tej usterce wiedzial? no i do tego zapis na umowie k-s który brzmi :
Kupujacy zapoznal sie ze stanem technicznym...

Uwazam ze jest trudno cokolwiek uzyskac.
 
 
maximus86 



Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 72



Wysłany: Czw Lut 09, 2012 14:54   

Nie mam czasu i siły na uganianie się teraz za kolesiem bo pewnie ciężko cokolwiek wskórać a mi jest potrzebne auto do jazdy do pracy ...
Roverek podoba mi się ogólnie bardzo dlatego chce go zrobić i się cieszyć jazdą :cool:
Mam nadzieję że jutro mnie mechanik nie dobije po głębszych oględzinach mojego roverka...
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 09, 2012 15:07   

rękojmia trwa dwa tygodnie, niezależnie od tego co jest napisane w umowie np zapoznaniu się ze stanem auta. po drugie tak jak kolega napisał że jest mega trudno cokolwiek udowodnić a w szczególności ten przypadek. o wiele łatwiej jest udowodnić to ze jak kupujemy od 1 właściciela samochód i np był cięty w połowie, przebieg cofnięty,itp.
jesli chodzi o wyciek oleju, obroty to według mnie zero szans na cokolwiek. oczywiście są przepisy, które obiecują b. dużo ale to tylko taka teoria.
żeby cokolwiek udowodnić trzeba zatrudnić rzeczoznawcę, który osądzi co i jak, oczywiście za odpłatnością. dalej założyć sprawę. już musisz mieć prawnika. a wcześniej chociaż radcę prawnego, który napisze ci kilka pism itp. takie pisemko to parę stówek tak od ręki.i potem sprawy, które trwają latami i nic może z nich nie wyniknąć i możesz przegrać.
 
 
 
rafeque 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 30
Skąd: SOSNOWIEC

Rover 45

Wysłany: Pią Lut 10, 2012 10:24   

Jeśli nie będzie woli porozumienia ze sprzedawcą zostaje sprawa cywilna. Szanse, znając polskie sądy, są różne. Niemal na pewno zostanie biegły z zakresu motoryzacji powołany, który stwierdzi czy była to wada ukryta pojazdu.

Sprawdź pedał gazu???
Ja miałem podobne objawy w swoim autku i okazało się że pedał gazu po dłuższej jeździe zacinał się(nie odbijał do końca), zostawał około 2cm przed końcem co powodowało wyższe obroty w granicach 1200/2000. Pomogło odkręcenie,wyczyszczenie i nasmarowanie.
_________________
rafee
 
 
 
maximus86 



Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 72



Wysłany: Pon Lut 27, 2012 08:44   

Póki co dziękuje wszystkim za pomoc :wink:
autko zaprowadzone do porządnego warsztatu więc mam nadzieje że wróci do mnie w pełni sprawne w poniedziałek lub we wtorek :cool:
Póki co wiem tylko że mam zimering do wymiany, dlatego miałem wyciek od spodu silnika między silnikiem a skrzynią (potrzeba wyjąć skrzynie niestety i tutaj pies pogrzebany bo koszta są spore...), a co do obrotów to jeszcze się temu przyjrzą ale najpierw muszą zrobić tę usterkę żeby na 100% rozwiązać sprawę obrotów, więc mam nadzieję że wszystko pójdzie dobrze i w następnym tygodniu napisze Wam co było przyczyną tych wysokich obrotów :wink:
Koszt ogólny naprawy ok 600-700zł razem z wymianą oleju w skrzyni i w silniku.
To co utargowałem przy zakupie wydam na naprawę, więc mam nadzieję że Roverek mnie nie zawiedzie i po naprawie kilka latek pochodzi :cool: (bo naprawdę pieniądze wydane na niego były trochę zbierane)

PS. linka gazu raczej odbijała bo pedał się cofał do pozycji wyjściowej....

[ Dodano: Wto Lut 14, 2012 18:38 ]
dziś wróciłem z warsztatu moim Roverkiem i niestety mam połowiczny sukces...
mianowicie zimeringi na półosiach i na wale wymienione i w końcu nic nie cieknie, ale niestety obroty nadal są i koles powiedział że prawdopodobnie do wymiany silnik krokowy ale nie daje gwarancji...
Przeczyścili silnik krokowy i przepustnicę ale nic to nie dało, więc postanowiłem zrobić pewno próbe z silnikiem krokowym a mianowicie, obroty zacięły mi się na 3 tys. i postanowilem odpiąć wtyczkę która dochodzi do silnika krokowego i okazało się że samochód w ogóle nie zareagował i trwał na tych obrotach, więc wydaje mi się że silnik krokowy się zacina bo gdybym odepnął wtyczke przy w pełni sprawnym silniczku krokowym to obroty by poszły w dół... poprawcie mnie jeśli się mylę :wink:
jutro szukam nowego silnika krokowego do mojego roverka :wink:

[ Dodano: Pią Lut 24, 2012 15:16 ]
Panowie po wymianie silniczka krokowego poprawa podczas jazdy jest ewidentna poprawa bo ani razu obroty nie wskoczyły same na 5tys (wcześniej tak miałem) ale czasami na 1-szym lub 2-gim biegu lubia zawisnąć na 1,5 tys. jednak jak jadę i wcisnę gaz/sprzęgło ponownie i puszczę to się same regulują na normalne :wink: tak więc jest poprawa a jeszcze mam zakupioną przepustnice aluminiową od rovera 45 bodajże więc jak tylko się ociepli to zmieniam ją samemu :wink:

[ Dodano: Pon Lut 27, 2012 08:44 ]
W końcu doszedłem co było przyczyną tych obrotów :smile:

Przede wszystkim był walnięty silniczek krokowy oraz czujnik położenia przepustnicy (obydwie częsci wymienione - a przepustnica wymieniona na aluminiową) oraz Panowie pamiętajcie że gdy czyścicie przepustnice to wymontujcie ten wężyk co idzie od niej do silnika i zawsze sprawdzcie czy nie ma w niej mazi.
Ja niestety na początku czyściłem go tylko przy wlocie do przepustnicy aż przedwczoraj postanowiłem powyjmować wszystkie wężyki co dolatują do przepustnicy i okazało się że ten wężyk był cały zapchany mazią, która blokowała swobodny przepływ powietrza .
Od soboty kiedy cały wężyk dokładnie przeczyściłem oraz po wymianie wyżej wymienionych części nie miałem problemów z obrotami (nawet dziś gdy był mróz) :roll:

PS. Po wymianie przepustnicy na aluminiową musiałem też wymienić czujnik przepustnicy bo stary się zawieszał, oraz delikatnie go wyregulować (odkręcić śrubkę przy przepustnicy na maxa i wkręcić tak żeby delikatnie dotykała podstawki i teraz jest ok - wydaje mi się że w aluminiowej przepustnicy jest troszeczkę inna wartość oporu na przepustnicy do prawidłowej pracy silnika i dlatego trzeba tylko delikatnie ją wkręcić)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [R45] problem z wysokimi obrotami - przerywanie
luk2727 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Lut 28, 2012 19:07
Tuhad
Brak nowych postów [r 45 1,6 16v 2002r] Problem z wysokimi obrotami
polocolo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Wrz 26, 2010 14:43
polocolo
Brak nowych postów [R420] Problem z obrotami na biegu jałowym
Luigi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Lut 05, 2009 17:29
namiko
Brak nowych postów [R416] Problemy z wysokimi obrotami.POMOCY!!!!!
mario197812 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sob Kwi 26, 2008 07:10
mario197812



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink