Forum Klubu ROVERki.pl :: [416] Gaśnie przy wyższej prędkości przy 160km/h
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[416] Gaśnie przy wyższej prędkości przy 160km/h
Autor Wiadomość
maksymw 



Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 25
Skąd: Prusice



Wysłany: Nie Lut 12, 2012 14:54   [416] Gaśnie przy wyższej prędkości przy 160km/h
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam

Mam problem z moim roverkiem. Mianowicie wszystko jest ok, nic się nie psuje ale mam problem z jednym. Silnik chodzi idealnie, równo, nie dławi się, ale jeśli na autostradzie chcę pojechać np. 160km/h to po minucie nagle gaśnie jakby paliwa brakło. Muszę stanąć i odpalić go. Tylko przy powyżej 150km/h tak się dzieje... Co może być przyczyną i jak to sprawdzić? Bardzo proszę o pomoc, miał ktoś taki przypadek?

Dziękuję z góry!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 12, 2012 14:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kajefasz 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 8
Skąd: Suwałki



Wysłany: Nie Lut 12, 2012 17:46   

Zależy w jaki sposób gaśnie, może (co jest najbardziej prawdopodobne) masz za słaby akumulator i nie jest w stanie dostarczyć wystarczającej ilości prądu przy takiej prędkości.
Druga opcja, ja tak miałem ale z DPF- któraś część wydechu ma za małą przepustowość i dusi silnik spalinami. np. katalizator, ale to tylko domysł.
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Lut 13, 2012 00:33   

A może pompa nie wyrabia z podaniem paliwa i auto gaśnie?
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Lut 13, 2012 07:40   

kajefasz napisał/a:
Zależy w jaki sposób gaśnie, może (co jest najbardziej prawdopodobne) masz za słaby akumulator i nie jest w stanie dostarczyć wystarczającej ilości prądu przy takiej prędkości.
Druga opcja, ja tak miałem ale z DPF- któraś część wydechu ma za małą przepustowość i dusi silnik spalinami. np. katalizator, ale to tylko domysł.


Akumulator nie ma nic do tego bo on nie daje prądu a tylko go magazynuje. Mrzesz wyciągnąć akumulator całkiem z samochodu po odpaleniu a auto ma pracować i jeździć.


Z katalizatorem to już bardziej możliwe jeżeli się rozsypał to może blokować spaliny.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Lut 13, 2012 08:46   

pozostaje kat do sprawdzenia i pompa paliwa, pompa altwa do sprawdzenia - trzeba wpiac manometr zobaczyc ile bije, powinno byc okolo 4 barow, empirycznie stwierdzono ze jak jest tylko 3 auto nadal jezdzi bezproblemowo
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 13, 2012 15:56   

Tomi_114 napisał/a:
Akumulator nie ma nic do tego bo on nie daje prądu a tylko go magazynuje. Mrzesz wyciągnąć akumulator całkiem z samochodu po odpaleniu a auto ma pracować i jeździć.

I tutaj głupoty gadasz. :/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Lut 13, 2012 17:17   

leszczu napisał/a:
Tomi_114 napisał/a:
Akumulator nie ma nic do tego bo on nie daje prądu a tylko go magazynuje. Mrzesz wyciągnąć akumulator całkiem z samochodu po odpaleniu a auto ma pracować i jeździć.

I tutaj głupoty gadasz. :/


A próbowałeś ?:) Kilka razy holowliśmy auta i jak padł aku w holowanym wystarczyło maski otworzyc i przerzucic aku i auto bez aku normalnie pracowało dalej ;)

To alternator ma dawać prąd a nie akumulator. Akumulator przez 15 minut od startu sie regeneruje (tyle prądu potrzebuje na rozruch) a poźniej dopiero magazynuje zasilanie.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 13, 2012 17:19   

Tomi_114 napisał/a:
A próbowałeś ?:)

:tak: Kiedyś skończył mi się prąd w aucie i autko w czasie jazdy zgasło. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Lut 13, 2012 20:49   

bo nie miales ladowania
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 13, 2012 21:11   

Cytat:
bo nie miales ladowania

Tak jest, ale to już inna kwestia.
Z tego co wiem to komputer w roverku reguluje ilość paliwa podawanego dla silnika wiec jak komputer ma działać jak niema prądu w aucie ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Lut 13, 2012 21:45   

leszczu napisał/a:
Z tego co wiem to komputer w roverku reguluje ilość paliwa podawanego dla silnika wiec jak komputer ma działać jak niema prądu w aucie ??


komputer bez prądu nie będzie działał, ale alternator to prądnica i jak się ją początkowo wzbudzi to jak jest sprawny to nie ma bata musi chodzić bez aku bo komp jest zaislany bezpośrednio z alternatora
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Sirk 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 315
Skąd: Nowa Ruda

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 14, 2012 10:13   

Co do instalacji auta, to wszyscy macie trochę racji. Auto może jeździć bez akumulatora, ale jest jeszcze inna kwestia. Jeśli będą w aucie włączone wszystkie media, światła, podgrzewanie szyb, lusterek, radio itp. Policzcie sobie, same światła przednie ciągną ok 110 wat, doliczcie jeszcze tylne ok 50 wat, dłużcie do tego np halogeny jak ktoś na nich jeździ, kolejne 110 wat, radio potrafi ciągnąć nawet w granicach 80-100 wat. Zegary, komputer, wszystko pobiera napięcie, doliczcie do tego cewkę zapłonową, dmuchawę, ogrzewanie szyb czy klimę... Alternator nie wytworzy wystarczającego napięcia do pokrycia zapotrzebowania na prąd w aucie, a co za tym idzie nie pojedzie bez akumulatora.
_________________
Czasami spotkasz na swojej drodze osobę której nie należy wkur***ć. To będę Ja.
http://forum-lines.ru/rez/ab236900.gif
 
 
walczakowski 




Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 26
Skąd: Radom

Rover 45

Wysłany: Wto Lut 14, 2012 11:41   

maksymw, przy tej prędkości obstawiałbym raczej już na sam pęd powietrza. Przy jeździe pow. 150 km/h starasz się utrzymywać stałą prędkość, czy wciskasz gaz do oporu? Raz mi się to zdarzyło ale dawno temu przy innym samochodzie - po zamontowaniu gazu w samochodzie przy prędkości pow. 100 - 120 km/h gdy chciałem zmienić bieg, bądź zmniejszyłem dopływ paliwa to auto gasło. Okazało się, że wystarczyło zatkać dolot zimnego powietrza umiejscowiony tuż za chłodnicą, bo auto przed zatkaniem przy wyższych prędkościach dostawało za dużo powietrza.
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Lut 14, 2012 17:26   

walczakowski, to co piszesz to raczej nie w roverkach, bo tutaj silnik zasysa powietrze z komory silnika (koło aku), gdzie nie ma takiego wielkiego pędu powietrza o ile w ogóle jakieś jest.

Założyciel tematu na R400 a ty R45. Konstrukcyjnie to jest samo więc skoro u Ciebie jest ok, to u kolegi też musi być ok.

Ja stawiam na prąd albo paliwo.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
micheaszu 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 46
Skąd: Stargard Szczeciński

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 14, 2012 18:46   

może warto by ustalić czy założyciel tematu jeździ na benzynie czy na LPG?
 
 
maksymw 



Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 25
Skąd: Prusice



Wysłany: Wto Lut 14, 2012 18:52   

Jeżdzę na benzynie. Katalizator wyciąłem dzisiaj, i dalej nic. Tylko rozrusznik padł i nie wiem co. Ale to w osobnym temacie.
 
 
Sirk 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 315
Skąd: Nowa Ruda

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 15, 2012 15:11   

Tak coś zasugeruję, mogę się mylić, bo aż tak nie znam się jeszcze na samochodach tej marki.

Możliwe że komputer silnika bierze odczyt z impulsatora zaczytując aktualną prędkość samochodu i przy prędkości 160 km/h impulsator wysyła jakąś głupotę i dlatego odcina zapłon. Ale to tylko moja teoria :oops:

A jeszcze zadam takie pytanie. Jak rozpędzasz auto, to do odcięcia? Bo jeśli na niższych prędkościach przy wysokich obrotach nie ma oznak awarii, nie dławi się, nie gaśnie to ciężko będzie cokolwiek ustalić jeśli moja wcześniejsza teoria jest mylna. Chyba że cewka się pod dużym obciążeniem zaczyna szwankować, ale to dziwne że tylko w granicach 160 km/h. Chyba że chodzi tylko o zakres obrotów...
_________________
Czasami spotkasz na swojej drodze osobę której nie należy wkur***ć. To będę Ja.
http://forum-lines.ru/rez/ab236900.gif
 
 
franc172 



Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 14
Skąd: GreenCity



Wysłany: Pią Lut 17, 2012 15:55   

A kiedy ostatnio wymieniłeś filtr paliw?? gaśnie od razu czy może zaczyna przerywać, dławić sie a dopiero potem gaśnie?? Jeśli dzieje sie to od razu to 100% elektryka, coś odcina zapłon, jeśli zaczyna najpierw przerywac i słabnąć a dopiero potem gaśnie to może być cos z układem paliwowym
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Rezonans przy prędkości 20-70 km/h
lucas84 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Mar 07, 2008 12:41
lucas84
Brak nowych postów [R400] rozpada się przy prędkości 180 km/h
ascaris Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pią Maj 13, 2011 13:51
thef
Brak nowych postów [R416] Włączający sie ABS przy małej prędkości
pierscienie ,modulator?
bielakow Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pon Gru 10, 2007 10:53
Brt
Brak nowych postów [r420sdi] prędkości na poszczególnych biegach przy 2000 obr?
veldrin_scoll Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Kwi 17, 2011 10:21
tronsek
Brak nowych postów [R400] Prędkości przy jakich obrotach i pomiar z GPS
mastersik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Mar 22, 2012 15:43
Turc



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink