Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam wszystkich zastanawia mnie chłodniczka spalin w R75 cdt wiem że była montowana w modelach po roku 2003r dokładnie przed EGR.
I moje pytanie czy można ją zamontować w modelu z 2001r. z webasto.
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Lut 14, 2012 17:35, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 13, 2012 21:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Myślę że Pieta ma rację - bez webasto to pomaga szybciej zagrzać silnik. Co do zwiększenia ilości dostarczanego powietrza to mam wątpliwości Niby w jaki sposób ta ilość jest większa?
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 83 Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon Lut 13, 2012 21:57
VMatas napisał/a:
Myślę że Pieta ma rację - bez webasto to pomaga szybciej zagrzać silnik. Co do zwiększenia ilości dostarczanego powietrza to mam wątpliwości Niby w jaki sposób ta ilość jest większa?
dlatego moje pierwsze pytanie czy z piecykiem można zamontować ?
Co do zwiększenia ilości powietrza to z fizyki po prostu zimne powietrze ma mniejszą objętość.
Wyczytałem w manualu, że montowano chłodniczkę tylko w automatach.
W wersjach z automatyczną skrzynią strategia zasilanie paliwem jest inna aby skompensować straty mocy na skrzyni. Taka strategia powoduje zwiększenie emisji NOx
Chłodniczka powoduje zmniejszenie emisji NOx i cząstek stałych.
Przypomniałem sobie, że podobny wynalazek, tylko że większy stosowano w Honda Civic, zaraz za kolektorem wydechowym
W BMW tez taka chłodniczka na EGR jest stosowana, tyko że mają tam jeszcze dodatkowo termostat.
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/53/29
Ostatnio zmieniony przez Pieta Pon Lut 13, 2012 22:45, w całości zmieniany 4 razy
Czy nie intercooler chłodzi powietrze? Tak sobie myślę że to co było montowane w tych autach to raczej jest tylko czujnikiem temperatury powietrza dolotowego - chociaż mogę mylić się. Może masz zdjęcie tego ustrojstwa?
A webasto można w każdym przypadku zamontować - to całkiem niezależny od innych podzespołów silnika element.
Więc podsumowując - to tylko chłodniczka spalin i nijak nie wpływa na chłodzenie powietrza - bo powietrze przychodzi inna drogą i jest chłodzone w interkoolerze. Sens montowania tej chłodniczki jest o tyle znikomy że szkoda gadać.
EGR jest przeznaczony dla podania części spalin do kolektora wlotowego na obrotach jałowych, żeby w ten sposób zmniejszyć ilość rożnych nieekologicznych gazów. Dodatkowe chłodzenie spalin pozwala im się "spalić" lepiej i to powoduje mniejsze ilości związków azotu jak to podkreślił Pieta. Uważam że ta "ekologia" z czasem tylko się zmniejsza i nawet jest gorsza, gdy właściciel auta nie dba o stan EGR, on jest zatkany, właściwa droga dla powietrza (nie spalin) jest przytkana, przez co nie raz widzimy za dieslami chmurę czarnego dymu…
Nie warto zachodu - na pewno auto nie będzie lepiej chodzić jak będziesz schładzać spaliny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum