Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Chłodniczka spalin - CDT/CDTi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Chłodniczka spalin - CDT/CDTi
Autor Wiadomość
koza-06 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Lut 13, 2012 21:01   [R75] Chłodniczka spalin - CDT/CDTi
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam wszystkich zastanawia mnie chłodniczka spalin w R75 cdt wiem że była montowana w modelach po roku 2003r dokładnie przed EGR.
I moje pytanie czy można ją zamontować w modelu z 2001r. z webasto.
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Lut 14, 2012 17:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 13, 2012 21:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 13, 2012 21:03   

mam R75 2004 i nic takiego u siebie nie zauważyłem
Nie montowano tego czasami tylko w automatch?
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 13, 2012 21:10   

Wiele lepiej będzie zamontować EGR bypass :) I nie trzeba będzie chłodzić spalin.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
koza-06 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Lut 13, 2012 21:36   

VMatas napisał/a:
Wiele lepiej będzie zamontować EGR bypass I nie trzeba będzie chłodzić spalin


Ale chłodniczka spełnia 2 funkcje ( tak mi się wydaje)

1.chłodzi spaliny zwiększając ilość dostarczanego powietrza,przy okazji oszczędza EGR

2.dodatkowo ogrzewa płyn w układzie .
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 13, 2012 21:46   

Dlaczego nie montowali jej we wszystkich autach?
Możewkładano je tylko w autach bez dogrzewacza Webasto?
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 13, 2012 21:49   

Myślę że Pieta ma rację - bez webasto to pomaga szybciej zagrzać silnik. Co do zwiększenia ilości dostarczanego powietrza to mam wątpliwości :D Niby w jaki sposób ta ilość jest większa? :roll:
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
koza-06 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Lut 13, 2012 21:57   

VMatas napisał/a:
Myślę że Pieta ma rację - bez webasto to pomaga szybciej zagrzać silnik. Co do zwiększenia ilości dostarczanego powietrza to mam wątpliwości Niby w jaki sposób ta ilość jest większa?


dlatego moje pierwsze pytanie czy z piecykiem można zamontować ?

Co do zwiększenia ilości powietrza to z fizyki po prostu zimne powietrze ma mniejszą objętość.
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 13, 2012 22:03   

Wyczytałem w manualu, że montowano chłodniczkę tylko w automatach.

W wersjach z automatyczną skrzynią strategia zasilanie paliwem jest inna aby skompensować straty mocy na skrzyni. Taka strategia powoduje zwiększenie emisji NOx
Chłodniczka powoduje zmniejszenie emisji NOx i cząstek stałych.

Przypomniałem sobie, że podobny wynalazek, tylko że większy stosowano w Honda Civic, zaraz za kolektorem wydechowym
W BMW tez taka chłodniczka na EGR jest stosowana, tyko że mają tam jeszcze dodatkowo termostat.
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/53/29
Ostatnio zmieniony przez Pieta Pon Lut 13, 2012 22:45, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 13, 2012 22:13   

Czy nie intercooler chłodzi powietrze? :roll: Tak sobie myślę że to co było montowane w tych autach to raczej jest tylko czujnikiem temperatury powietrza dolotowego - chociaż mogę mylić się. Może masz zdjęcie tego ustrojstwa?
A webasto można w każdym przypadku zamontować - to całkiem niezależny od innych podzespołów silnika element.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
koza-06 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Lut 13, 2012 22:15   

Pieta napisał/a:
Wyczytałem w manualu, że montowano chłodniczkę tylko w automatach.


A co myślicie o zamontowaniu chłodniczki w manualu .
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 13, 2012 22:28   

VMatas napisał/a:
Może masz zdjęcie tego ustrojstwa?


http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001956
http://allegro.pl/rover-7...2063042027.html

[ Dodano: Pon Lut 13, 2012 22:28 ]
koza-06 napisał/a:
Pieta napisał/a:
Wyczytałem w manualu, że montowano chłodniczkę tylko w automatach.


A co myślicie o zamontowaniu chłodniczki w manualu .


Nie widzę przeszkód, trochę grzebania z przewodami wodnymi.
Osobiście uważam, że nie warto

Ja mam odłączony EGR i pewnie z rury troszke więcej związków wylatuje, ale nie dbam o to
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 13, 2012 22:42   

Więc podsumowując - to tylko chłodniczka spalin i nijak nie wpływa na chłodzenie powietrza - bo powietrze przychodzi inna drogą i jest chłodzone w interkoolerze. Sens montowania tej chłodniczki jest o tyle znikomy że szkoda gadać.
EGR jest przeznaczony dla podania części spalin do kolektora wlotowego na obrotach jałowych, żeby w ten sposób zmniejszyć ilość rożnych nieekologicznych gazów. Dodatkowe chłodzenie spalin pozwala im się "spalić" lepiej i to powoduje mniejsze ilości związków azotu jak to podkreślił Pieta. Uważam że ta "ekologia" z czasem tylko się zmniejsza i nawet jest gorsza, gdy właściciel auta nie dba o stan EGR, on jest zatkany, właściwa droga dla powietrza (nie spalin) jest przytkana, przez co nie raz widzimy za dieslami chmurę czarnego dymu…
Nie warto zachodu - na pewno auto nie będzie lepiej chodzić jak będziesz schładzać spaliny :D
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Chłodniczka oleju CDT
Spyder Rover serii 75, MG ZT 19 Pon Sty 03, 2011 22:39
apples
Brak nowych postów [Czy to chłodnIczka oleju czy uszczelka]
szumi161 Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Gru 10, 2015 21:59
szumi161
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] chłodniczka z tyłu samochodu (do czego to)
Giero Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Gru 04, 2014 22:41
sTERYD
Brak nowych postów [R75]cdti Przegrzany silnik cdti
zaku4 Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Gru 02, 2016 00:02
longer86
Brak nowych postów [MG ZT] Emisja spalin
MaReK Rover serii 75, MG ZT 9 Pon Lis 30, 2009 17:36
dukat11



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink