Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Jaki gaz do rover 75
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Jaki gaz do rover 75
Autor Wiadomość
zefir 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 147
Skąd: Tczew

MG ZS

Wysłany: Pią Lut 18, 2011 22:55   

_papa_ napisał/a:
zefir napisał/a:
Wrtyskiwacz: Rail Horizon
nie za bogato ale
zawsze to lepiej jak czerwone valdemary.


Ja tam na gazie się nie znam. Póki co działa dobrze i jestem zadowolony. Na podobnej instalacji (od tego samego 'gazownika') kumpel Volvo V40 2.0T jeździ już prawie rok i też nie narzeka :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 18, 2011 22:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 23, 2011 11:00   

shakesbeer napisał/a:
No to moje "ale":
Mam sterownik 4GAZ (czyli stag 300), wtryskiwacze MagicJet i reduktor Scorpion ST

Przy średnicach dysz wtryskiwaczy gazu i mnożnika dobranych do obrotów jałowych (tak, że przy przełączaniu gaz/benzyna komputer nie zmienia czasów wtrysków i przełączenie jest niezauważalne) podczas obciążenia silnika LUB wejścia na obroty powyżej 5000 czasy wtrysków zapętlają się i instalacja przełącza się awaryjnie na benzynę.

Żeby temu zapobiec zastosowałem dysze o większych średnicach i teraz mogę śmiało wcisnąć pedał przy wyprzedzaniu, silnik bez problemu wchodzi na 6500 pod obciążeniem ale za to przy przełączaniu z benzyny na gaz mam trwającą kilka sekund przerwę skuteczności silnika, który prawie gaśnie (czasy wtrysków zmieniają się od 2,8ms na benzynie do 2,4ms na gazie) potem silnik zaczyna pracować normalnie. Jest to uciążliwe bo przełączenie na gaz następuje po wzroście obrotów, czyli np. jak ruszam na zielonym świetle.

Aby wyeliminować tę niedogodność musiałbym skrócić jeszcze minimalny czas wtrysku ale MagicJet'y które uchodzą podobno za jedne z szybszych są do tego za wolne (poprzednio miałem Valteki -całkowita parodia) i sam już nie wiem co z tym fantem zrobić -na razie po prostu jeżdżę.

Dlatego czekam na opinie jaka zamieści (mam nadzieję) Dudiii .



shakesbeer miałem to samo z tym przełączaniem ale jak zmienili dysze na 2,5mm to nie wiadomo kiedy się przełącza...komp mam taki jak Ty...wtryski valtek, parownik ?? ? i działa.
Wcześniej telepało bo miałem dysze 1,8...teraz Rover śmiga aż miło.

[ Dodano: Sro Lut 23, 2011 11:00 ]
zefir napisał/a:
To dorzucę moje 5groszy do tematu:D

W grudniu 2010 założyłem instalację gazu KME. Zakładałem u sprawdzonego 'gazownika' w Kokoszkowach k. Starogadu Gdańskiego i zakład ten polecam dla potomnych z Pomorza :) .
Przed założeniem poczytałem trochę o instalacjach i większość ludzi poleca Stagi, ale mój 'gazownik' na pytanie 'Może Stag?' odpowiedział - 'Nie lubię sobie robić problemów'.
Póki, co gaz śmiga jak należy. Spalanie w trasie na poziomie 10,7l/100km, w mieście około 11,5l-12/100km. Póki co różnicy LPG/PB nie wyczuwam :D
Jutro dodam poszczególne komponenty, z jakich składa się instalacja.
Na razie mogę powiedzieć tyle, że butlę w kole mam 55l, wchodzi do niej niecałe 40l czyli zasięg w trasie mam na poziomie 350km (sprawdzone wycieczką do Łodzi:) )


więc spalanie na trasie wychodzi 11,4 nie 10,7 ... 40l :350km x 100 = 11,428l

U mnie spalanie troszkę mniejsze na trasie 10,8 jazda z prędkością do 160 km/h
 
 
shakesbeer 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 100
Skąd: wrocław



Wysłany: Sro Lut 23, 2011 18:51   

Pawel84 napisał/a:

shakesbeer miałem to samo z tym przełączaniem ale jak zmienili dysze na 2,5mm to nie wiadomo kiedy się przełącza...komp mam taki jak Ty...wtryski valtek, parownik ?? ? i działa.
Wcześniej telepało bo miałem dysze 1,8...teraz Rover śmiga aż miło.


Skoro tak to prawdopodobnie u mnie występuje jeszcze coś, np. któryś wtryskiwacz "leje" bo przy dyszach 2,2-2,3 czasy są już za krótkie i kończy się możliwość regulacji, przy większych zalewa całkowicie i silnik zdycha. Wcześniej próbowałem też 1,8 ale wówczas czasy się zapętlają już powyżej 4500rpm. Przyjdzie wiosna trzeba będzie podłubać. Dzięki za info :)
 
 
szkielo82 




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Wielącza Kolonia

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 14, 2012 00:18   

Pawel84 napisał/a:
Nie bierz pod uwagę zwykłych instalacji 2 i 3 generacji, to historia, żuk, nysa, fiat 125p :)

Musi być wtrysk minimum 4 generacja


Czy może mi ktoś wyjaśnić dlaczego musi być minimum 4 generacja?
Chciał bym założyć 2 generację gazu.
Czy są jakieś przeciwwskazania?
Tylko prosił bym o jakieś techniczne powody, a nie że to era fiata i żuka ;)
Z góry dzięki :)
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 14, 2012 07:51   

takie, ze kolektor ssący, który nowy kosztuje ok 800f (okolice 4000zl) CI najnormalniej szlaq trafi ;) bo na gazie 2gen, gaz podawany jest jeszcze przed kolektorem ssący, i bardzo lubi sobie zrobić wsteczny wybuch, wtedy rozlatują się elementy układu dolotowego - kolektory (plastikowe, takie jak w 75), przewody, puszki filtrów. Do tego w 75 jest bardzo malo miejsca, zeby wsadzic w dolot przed przepustnica ten podajnik gazu (wygląda jak mały palnik kuchenki gazowej). Do tego stracisz bardzo na mocy, będzie palił sporo. Wg mnie za duze ryzko, za duzo sie traci, lepiej dolozyc troche do dobrej sekwencji i nie bac sie, ze cos sie rozleci (to nie sa bajki, przerabiałem pare razy strzały w kolektor na 2gen gazu i cale szczescie, ze kolektory byly aluminiowe, to tylko puchy filtra powietrza wybuchaly).
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Lut 14, 2012 08:25   

I właśnie dlatego nie montować II gen, bo to nie era fiata i żuka ;)
Kolektory dolotowe w K i KV6 wykonane są ze spawanego wibracyjnie Zytelu wzmacnianego włóknem szklanym.
http://www2.dupont.com/Au...es/case145.html
Były produkowane przez Dupont na zamówienie Rovera.
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Wto Lut 14, 2012 11:19   

sobrus napisał/a:
Kolektory dolotowe w K i KV6 wykonane są ze spawanego wibracyjnie Zytelu wzmacnianego włóknem szklanym.

O rety, to faktycznie nasz R75 to jakieś UFO!

szkielo82, szkoda tego kolektora, trochę delikatny jest i kosztowny!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 75/MG ZT] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 24, 2011 19:44
kasjopea
Brak nowych postów [R75] Jaki gaz do Rover 75 2.5 V6 177KM Automat??
unreal69 Rover serii 75, MG ZT 20 Czw Kwi 20, 2017 10:20
jmierzwa952
Brak nowych postów [Rover 75] jaki silnik wybrać?
kirin88 Rover serii 75, MG ZT 15 Sro Lut 04, 2015 11:11
star19791979
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] jaki silnik ?
Pawel74 Rover serii 75, MG ZT 8 Nie Cze 16, 2013 22:15
apples
Brak nowych postów [R75] Jaki akumulator
przemolka1 Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Lip 30, 2024 13:59
darkow



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink